حالت تاریک
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه:

اتباع افغانستانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند

اتباع افغانستانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با تأکید بر صیانت از نیروی کار بومی، گفت: اتباع افغانی جواز ورود به استان کرمانشاه را ندارند.

 

حمزه سلیمانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با همکاری، همراهی و اقتدار پلیس امنیت عمومی استان اجازه نمی‌دهیم هیچ تبعه خارجی در سال ۱۴۰۳ به طور غیرقانونی وارد کرمانشاه شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با اشاره به طرح شناسایی، دستگیری و بازداشت اتباع خارجی غیر مجاز ساکن در کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ورود آنها و اجرای طرح‌های ضربتی جمع‌آوری اتباع خارجی غیر مجاز در سطح استان طی سال جاری خبر داد.

وی گفت: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده موارد به‌کارگیری اتباع خارجی در مزارع کشاورزی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، مراکز پرورش اسب و .. موضوع را به قید فوریت به شماره تلفن‌های ۱۱۰ یا شماره تلفن  ۰۸۳۳۸۴۵۰۱۷۳ اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه گزارش کنند.

سلیمانی تصریح کرد: در راستای جلوگیری از ورود اتباع غیر مجاز به استان کرمانشاه تاکنون چندین همایش با حضور رؤسای مراکز خدمات جهاد کشاورزی بخش‌های بیلوار، کوزران، ماهیدشت، بخش مرکزی کرمانشاه، اتحادیه‌های وابسته به دامپزشکی استان، شوراها، دهیاران بخش‌های مرکزی کرمانشاه، بیلوار، کوزران، و سایر مسئولان و ارگان‌های ذی‌ربط برگزار  شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این باره اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی انجام شده و برابر با دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع افغانی و تبعات آن در استان به همه شرکت‌کنندگان در همایش‌های فوق‌الذکر اطلاع‌رسانی شده است.

وی بیان کرد: برگزاری این همایش‌ها با حضور همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ استمرار خواهد داشت و با اقدامات قاطع و قانونی کارگروه کنترل و رصد اتباع خارجی استان کرمانشاه اجازه نخواهیم داد اتباع غیر مجاز وارد استان کرمانشاه شوند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش به آثار و پیامدهای خروج اتباع اشاره کرد و گفت: پس از دستگیری‌ها  طی بازدیدهای به‌عمل آمده از بخشی از مزارع کشاورزی کوزران، ماهیدشت و بخش مرکزی شاهد به‌کارگیری و اشتغال افراد بومی و محلی بودیم که عمدتا  مددجویان کمیته امداد بودند و نشان می‌دهد این اقدامات در راستای اشتغال‌زایی استان تاثیر به‌سزایی دارد. 

مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری کرمانشاه بر ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی برای هم‌استانی‌ها تأکید کرد و گفت: صیانت از نیروی کار ایرانی و کرمانشاهیان عزیز برای ما اولویت دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از