حالت تاریک
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد:

ارادت اهل‌ سنت کرمانشاه به امام رضا(ع)

ارادت اهل‌ سنت کرمانشاه به امام رضا(ع)

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه عشق به اهل بیت(ع) در قلب تمام مردم وجود دارد، گفت: اهل سنت کرمانشاه ارادت ویژه‌ به امام رضا(ع) دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه مفتخر است در دهه کرامت میزبان کاروان‌های خادمان رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا(ع) است و جشن‌های بسیاری در نقاط مختلف استان در حال برگزاری است و فضای شور و نشاط در جامعه وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در تقویم کشور روز دختر نام‌گذاری شده که این دهه فرصت مناسبی برای پرداختن به جایگاه دختر و زن در اسلام ناب محمدی است که موضوعی که به درستی تبیین نشده است.

غفوری تصریح کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که جوامع غربی رفتار متفاوتی را در مقابل، زنان و دختران دانشجو انجام می‌دهند که برخلاف صحبت‌هایی است که همواره مطرح کرده‌اند و همین موضوع مواضع غرب را با چالش مواجه کرده است.

وی ادامه داد: جایگاه زن در نگاه غرب تنها استفاده ابزاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر است اما در نقطه مقابل اسلام علاوه بر تأکید حضور بانوان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی به حفظ و ارتقای جایگاه زن تاکید دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: قطعاً ترویج سیره و فرهنگ رضوی در جامعه موجب افزایش ارتباط افراد مختلف با امام رضا(ع) می‌شود که سبک زندگی رضوی بهترین الگو برای خانواده‌های ایرانی است.

غفوری عنوان کرد: ترویج سیره امام رضا(ع) در جامعه قطعا تأثیرگذاری ویژه خود را دارد و برپایی جشن‌های دهه کرامت در شهرها و روستاها موج شادی و نشاط معنوی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته آیین غبارروبی امامزاده سید عبیدالله در روستای هجیج پاوه انجام گرفت که طی یک هزار و ۲۰۰ سال گذشته مردم این منطقه مرقد شریف را زیارت و مکان زندگی منتسب به ایشان را نگهداری می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: مردم استان کرمانشاه اعم از اقوام و مذاهب مختلف، ارادت ویژه‌ای به اهل بیت(ع) دارند و به صورت ویژه اهل سنت استان کرمانشاه ارادت خاصی به آستان مقدس امام رضا(ع) دارند.

غفوری بیان کرد: هر کجا که پرچم متبرک رضوی و جشن‌های دهه کرامت برپا شود عشق به امام رضا(ع) شور و نشاط معنوی را به همراه دارد و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و اهل بیت(ع) محور اخلاقی، رفتاری مردم هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از