پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-03 00:03 - شماره خبر : 9220 0
تأثیر حرکت اربعین بر حوادث غزه؛

اربعین، رسانه‌ای پرقدرت برای بیداری جهان اسلام

اربعین فصل بیداری امت اسلامی است و این راهپیمایی عظیم بین‌المللی نشان‌دهنده اسلام صلح‌طلب در مقابل اسلام تندرو است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اربعین یکی از اجتماعات بزرگ دنیا است که مردم کشورهای مختلف در آن حضور پیدا می‌کنند، در این میان جدای از مردم ایران سایر کسانی که در این اجتماع حضور دارند ممکن است با فضای اتفاقات فلسطین و غزه خیلی درگیر نشده باشند لذا این اجتماع فرصت خوبی است که پیام مردم مظلوم فلسطین به آنها منتقل شود.

 اربعین جریانی است که امروز در طول تاریخ، حیات خود را بازیابی کرده و به عنوان موهبتی به ما عنایت شده تا بتوانیم این حرکت جهانی را در سراسر گیتی دنبال کرده و به یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم گفتمانی مذاهب در سطح جهان اسلام تبدیل کنیم.

مانور بزرگ اربعین برای دنیای اسلام عبرت‌آموز است

محمدنبی احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مانور بزرگ اربعین نه فقط برای غزه بلکه برای دنیای اسلام و حتی تمامی آزادگان جهان بسیار مؤثر و عبرت‌آموز است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: این حرکت و پیاده‌روی عظیم و میلیونی باعث می‌شود که بسیاری از جمله غیرمسلمانان از خود بپرسند که امام حسین (ع) چه کار کرده است که کل دنیا در مورد او صحبت می‌کنند، در مسیر زیارت او قرار می‌گیرند و چندین روز متوالی را در گرمای سوزان پیاده‌روی می‌کنند.

وی ادامه داد: چرا مسلمانان عراق از زندگی خود برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین با تمام وجود مایه می‌گذارند، بنابراین توجه به مقام و منزلت امام حسین (ع) برای تمام آزادگان دنیا یک نقطه عطف به‌شمار می‌آید و توجه جهانیان را به خود جلب می‌کند و این توجه در نهایت باعث امام حسین‌شناسی و قرار گرفتن افراد در مسیر امام حسین می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات و رویدادهایی که امروزه بی‌شباهت به حادثه کربلا نیست موضوع غزه است در دنیای امروز یک کشتار وحشتناک، یک نسل‌کشی، یک وحشی‌گری و یک ظلم و جنایت بی‌سابقه در جریان است. 

وی گفت: حرکت اربعین می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر روی حوادث غزه بگذارد زیرا هدف قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، معروف امروز این است که انسان‌ها به کمک مردم مظلوم غزه بشتابند منکر هم این است که با ظلم و جور صهیونیست‌ها همراه شود.

راهپیمایی اربعین موجب ایجاد انگیزه برای ایستادگی در برابر رژیم منحوس صهیونیستی می‌شود

احمدی با بیان اینکه اربعین موجب ایجاد انگیزه و انرژی جدیدی برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی می‌شود، افزود: نمی‌توانیم ادعا کنیم که حسینی هستیم اما در برابر غزه بی‌توجه باشیم و نمی‌توانیم بگوییم که امام حسین (ع) را دوست داریم اما نسبت به جنایات غزه بی‌تفاوت باشیم لذا این موضع‌گیری‌ها با طرز تفکر ما سازگار نیست.

رئیس دانشگاه رازی بیان کرد: این تفکرات و مواضع تکمیل‌کننده هم هستند و در کنار هم قرار می‌گیرند هر کس با امام حسین دوست است باید با ظلم مخالف باشد و هر کس که داعیه حمایت از مظلوم را دارد باید نسبت به آنچه در غزه می‌گذرد بی‌تفاوت نباشد و به آن ورود پیدا کند و هر کس به اندازه وسع و توان خود باید نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد و از مردم غزه حمایت کند. 

وی افزود: برخی می‌توانند اخبار را منتشر کنند، برخی می‌توانند کمک مالی کنند، برخی می‌توانند حضور میدانی پیدا کنند و برخی نیز می‌توانند روشنگری کنند، مسئله غزه از مباحثی است که باید به نحو احسن در موضوع اربعین برای آن استفاده شود و آن را به کمک بگیرد.

احمدی گفت: باید بتوانیم مسلک، منهج و مرام امام حسین (ع) را در دنیای امروز پیاده کنیم زیرا در این صورت بسیاری از عالم بشریت تسکین پیدا می‌کند و حوادث تلخی همچون غزه در آینده اتفاق نخواهد افتاد.

اربعین یک رسانه عظیم برای روشنگری و بیان جنایات فعلی رژیم غاصب صهیونیستی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که امسال در پیاده‌روی اربعین با توجه به موضوع فلسطین باید بیشتر به آن توجه کرد، پرداختن به مسأله حق و مبارزه با ظلم است.

مسئول هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: راهپیمایی اربعین صرف‌نظر از نوع مذهب ‌یک نماد زیبا و انسانی برگرفته از فرهنگ حق‌گرایی اسلامی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین یاوران مردم مظلوم غزه و فلسطین هستند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) ۴۰ سال پیش فرمودند که راه قدس، از کربلا می‌گذرد و امروز در مراسم باشکوه اربعین این را می‌فهمیم.

عبدی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین یک رسانه پرقدرت و یک فرصت برای روشنگری از جنایات فعلی رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: در پیاده‌روی اربعین، زائران و موکب‌داران ضمن برپایی شعائر دینی و روشنگری درباره سیدالشهداء همچنین می‌توانند با کارهای فرهنگی، برگزاری نشست‌های تبیینی و تبلیغی در زمان استراحت زائران اطلاعات خوبی از جنایات رژیم‌ کودک‌کش و جعلی صهیونیستی را به آنها منتقل کرد و عَلَم حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه است.

اربعین ظرفیتی برای تبیین مظلومیت فلسطین

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اربعین قدرت نرم شیعه است که امروز به یک توانمندی جهانی تبدیل شده و توجه بسیاری از ملت‌های جهان را به خود جلب کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: با حضور جمعیت میلیونی در این مراسم سفیرانی تربیت می‌شوند و آموزش می‌بینند که می‌توانند ندای مظلومیت فلسطین را در کشورهای خودشان منتقل کنند.

وی با اشاره به اقتدارآفرینی و انسجام‌بخشی اربعین، خاطرنشان کرد: اربعین، ظرفیت بسیار عظیمی است که امروز در اختیار شیعیان، حامیان، طرفداران و علاقه‌مندان به امام حسین (ع) قرار گرفته است.

ترقی گفت: طبیعتاً اگر بعضی دستگاه‌ها مثل مجمع جهانی اهل بیت (ع) برنامه‌ریزی‌کرده و بتوانند سفیران بانفوذی را در بین شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین در جلسات و برنامه‌های تبیینی آماده کنند و آموزش بدهند، می‌توانند در بازگشت از سفر اربعین به کشورهای خودشان می‌توانند نقش بسیار مؤثری را در بیان مظلومیت فلسطین و تحریک وظایف و مسئولیت‌های مسلمانان در سطح جهان داشته باشند.

 وی تصریح کرد: سفیران باید این بینش و آگاهی را به مردم جهان و ملت آزادی‌خواه بدهند که در برابر رژیم ددمنش، نژادپرست و جلاد صهیونیست همه جهانیان باید قیام کنند در غیر این صورت این رژیم جعلی می‌تواند امنیت جهانی و امنیت ملت‌ها را در واقع به خطر بیندازد و دچار مشکل کند.

 ترقی افزود: همان‌طور که امروز مردم شاهد هستند این رژیم به هیچ قانون، مقررات و به هیچ تصمیم جهانی پایبند نیست طبیعتاً مثل حیوان درنده‌ای است که رها شده و باید با همکاری همه ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مقابل ددمنشی او را بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد؛ اربعین فصل بیداری امت اسلامی است و این راهپیمایی عظیم بین‌المللی نشان‌دهنده اسلام صلح‌طلب در مقابل اسلام تندرو است و از نشانه‌ها و نمادهای اسلام واقعی است لذا زوار باید متوجه اهمیت سیاسی حضور خود در راهپیمایی اربعین باشند.

 از طرفی انس و پیوند هرچه بیشتر امت اسلام با امام حسین (ع) روحیه حماسی و جهادی مردم را حفظ می‌کند و موجب غلبه مسلمانان بر دشمنان می‌شود.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eoQrj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار