حالت تاریک
از ترور با واتساپ تا ترور با متورولا
یادداشت؛

از ترور با واتساپ تا ترور با متورولا

مجتبی جنگلی‌نیا در یادداشتی با موضوع تأثیر فناوری‌های آمریکایی بر تروریسم به بررسی ابعاد ترور هنیه با واتساپ و ترور در لبنان با متورولا پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ 

در تصاعدات خصمانه استکبار بر خط مقاومت مبرهن است که هر اپلیکیشن و دستگاه آمریکایی یک ابزار قوی تروریستی برای هر شهروند محسوب شود. 

 

 نگاهی به ترور شهید اسماعیل هنیه و حوادث اخیر در لبنان

 

 

فناوری‌های مدرن، به ویژه اپلیکیشن‌های ارتباطی و دستگاه‌های هوشمند، به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره  مردم جوامع تبدیل شده‌اند.

 

با این حال، این ابزارها همچنین می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای انجام اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر از سوی سردمداران استکباری صهیونیستی مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

 

در این یادداشت، به بررسی دو مورد خاص از این سوءاستفاده‌ها از مکاتب متخاصم صیونیستی آمریکایی خواهیم پرداخت: 

در واکاوی اپلیکیشن‌های آمریکایی؛ ترور اسماعیل هنیه با استفاده از واتساپ و ترورهای بزدلانه  اخیر صهیونیست‌ها در لبنان با استفاده از دستگاه‌های موتورولا مباحث قابل تأملی هستند که نباید در غبار اقدامات صهیونسیتی از آن‌ها غافل شد. 

 

ترور شهید اسماعیل هنیه با واتساپ

 

اسماعیل هنیه، یکی از رهبران فقیدحماس، در سال‌های اخیر هدف تهدیدات متعدد لابی‌های صهیونیستی قرار گرفته است. 

 

اطلاعاتی که از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ به دست می‌آید، می‌تواند به راحتی در برنامه‌ریزی و اجرای ترور مشابه  استفاده شود. 

 

این اپلیکیشن که به دلیل قابلیت‌های امنیتی خود شناخته شده است، می‌تواند به ابزاری برای ارتباطات مخفیانه و هماهنگی اقدامات تروریستی نظیر شهادت هنیه  تبدیل شود. 

 

در این زمینه، خطرات استفاده از فناوری‌های پیشرفته آمریکایی که این روزها در قلاف رفاه تکنولوژی‌ها مخفیانه در کمین است، به وضوح نمایان می‌شود.

 

ترورهای اخیر در لبنان با موتورولا

 

لبنان نیز  ظرف روزهای اخیر شاهد ترورهای متعددی بوده است که در آن‌ها از دستگاه‌های ارتباطی مانند پیجر  و  موتورولا در تهدید جان غیرنظامیان و حتی کودکان استفاده شده است.

 

این دستگاه‌ها به ویژه در مناطقی که خواستگاه طمع‌ورزی تروریست‌هاست برای خسارت گرفتن است، این روزها توست جبهه منفور صهیونیستی - آمریکایی به عنوان ابزاری برای  اقدامات تروریستی استفاده شده است.

 

توانایی این دستگاه‌ها در ایجاد ارتباطات سریع و مؤثر، می‌تواند به تسهیل برنامه‌ریزی  منجر شود اما در عین حال در پشت ماجرا یک بمب متحرک در دستان صهیونیست آمریکایی برای اجرای حملات تروریستی نظیر حوادث اخیر لبنان قرار دارد. 

 

فناوری‌های آمریکایی: 

 

ابزارهای دوگانه در جنگ‌های جدید، هر اپلیکیشن و دستگاه آمریکایی می‌تواند به عنوان یک ابزار قوی تروریستی برای هر شهروند تلقی شود. 

 

این واقعیت که فناوری‌های مدرن می‌توانند به راحتی در دسترس افراد و گروه‌های مختلف قرار بگیرند، نگرانی‌های جدی را در مورد نحوه استفاده از آن‌ها ایجاد می‌کند.

 

از یک سو، این ابزارهای آمریکایی می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای ارتباطات امن و کارایی در زندگی روزمره عمل کنند و از سوی دیگر، می‌توانند به ابزاری برای تروریسم و نقض حقوق بشر تبدیل شوند که در روزها و ماه‌های اخیر همه ما دیده‌ایم که مترولاها و واتساپ‌ها بمب‌های متحرک  و ابزارهای تروریستی صهیونیست آمریکایی هستند. 

 

نتیجه‌گیری:

 

با توجه به موارد ذکر شده، ضروری است که به تأثیر فناوری‌های مدرن بر امنیت و حقوق بشر توجه ویژه‌ای شود، ایجاد قوانین و مقررات سخت‌گیرانه‌تر در زمینه استفاده از این فناوری‌های امریکایی و ارتقای آگاهی عمومی و سواد رسانه‌ای درباره خطرات آن‌ها می‌تواند به کاهش سوءاستفاده‌ها کمک کند.

 

در نهایت، مسئولیت ماست که از فناوری بومی و مطمئن به عنوان ابزاری برای پیشرفت و امنیت استفاده کنیم، نه با تمسک و تعلق خاطر به ابزار و اپلیکیشن‌های بیگانه  به وسیله‌ای برای خشونت و تروریسم تعلق خاطر پیدا کنیم.

 

یادداشت؛ مجتبی جنگلی‌نیا خبرنگار و فعال رسانه‌ای

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از