حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

مهم‌ترین جهاد، دمیدن روح امیدواری در جامعه است

مهم‌ترین جهاد، دمیدن روح امیدواری در جامعه است

استاندار کرمانشاه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مهم‌ترین جهاد، دمیدن روح امیدواری در جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، محمدطیب صحرایی ظهر روز شنبه هفتم بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده‌ ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: همان اندازه که خودشیفتگی می‌تواند برای یک فرد و یا یک خانواده خطرناک باشد خودکم‌بینی هم خطر بزرگی است لذا به همان اندازه که خیالی دیدن اوضاع می‌تواند آسیب‌زا باشد فاجعه‌بار دیدن آن نیز قطعا آسیب‌زا خواهد بود.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بهتر است آرمانی بیندیشیم ولی واقعی عمل کنیم، افزود: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که امروزه مهم‌ترین جهاد دمیدن روح امیدواری به جامعه است همچنین معظم‌له تاکید می‌کنند که بدون امید نمی‌توان گام دوم انقلاب را به نتیجه رساند.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری در ادامه می‌فرمایند منظور از امید، امید واهی و خیالی نیست بلکه امید مبتنی بر واقعیات و حقایق ناب موجود در انقلاب اسلامی است لذا در چنین جلساتی تمرکز ما بر مسائل واقعی جامعه است.

 

صحرایی تصریح کرد: ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که اگر واقعیت میدان درون کشور و بیرون از آن را کنار هم نبینیم ممکن است دچار افراط یا تفریط شویم.

 

وی افزود: هنر ما این است که سابقه بیش از ۱۴ سال پیش را قدر بدانیم و گام‌های بعدی را محکم‌تر برداریم باید مراقب باشیم که آسیب‌شناسی‌های ما به ایجاد ناامیدی منجر نشود ملت ما ملتی پویا و در حرکت خود به سوی پیشرفت پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 

صحرایی ادامه داد: واقعیت میدان را باید حقیقی و بدون افراط و تفریط دید انقلاب اسلامی با توجه به واقعیت‌های جهانی می‌تواند جزو بهترین‌های تاریخ بشر معرفی شود.

 

استاندار کرمانشاه گفت: در کجای عالم می‌توان انقلابی را دید که با وجود حجم بالا و گسترده دشمنی همچنان به مسیر حرکت خود ادامه دهد البته وجود کم و کاستی‌ها و آسیب‌های درونی را نمی‌توان انکار کرد با این وجود این انقلاب در رسیدن به آرمان‌هایش جزو موفق‌ترین‌ها در تاریخ بشر بوده است.

 

وی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید ان تکونوا تعلمون فانهم یعلمون کما تعلمون و ترجون من الله ما لایرجون، اگر ملتی درد می‌کشد زخم می‌بیند و آسیب‌هایی را متحمل می‌شود دشمنان آن ملت نیز این چنین هستند اما تفاوت ملت ما با دشمنانمان این است که ما به خدا ایمان داریم لیکن آنها به خدا ایمان و باور ندارند.

 

صحرایی ادامه داد: اگر ملت ما در جامعه آسیب می‌بیند دشمن نیز در منظومه باطل خود ضربه می‌خورد، یک فرد آزاده از آن سوی دنیا که امام راحل و رهبر انقلاب را به چشم ندیده است سلمان رشدی مرتد را به سزای عمل خود می‌رساند و این چیزی به‌غیر از نفوذ انقلاب اسلامی در غرب نیست.

 

وی بیان کرد: ما واقعا در جنگ به سر می‌بریم و نباید از صدها کانال ماهواره‌ای و هزاران صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی غافل شویم از این‌رو خیرخواهی مسئولان نباید منجر به دلسردی مردم شود و گام‌های آتی باید با دقت و قدرت بیشتری برداشته شوند.

 

صحرایی یادآوری کرد: جلسات شوراهای فرهنگی باید روز به روز جدی‌تر برگزار شود و ارائه گزارش کار آن را به یک کار قرارگاهی تبدیل کنیم یعنی پس از مطرح شدن یک موضوع، فرماندهی آن مشخص شده به وسیله هدایتگری نماینده ولی فقیه در استان هدایت شود و برای دستگاه‌های موثر و موظف با حرکتی منسجم‌تر کارپردازی شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از