حالت تاریک
کارشناس مذهبی:

اسلام جایگاه زن و دختر را احیا کرد

اسلام جایگاه زن و دختر را احیا کرد

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه جایگاه دختران در اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) ویژه است گفت: اسلام جایگاه زن و دختر را احیا کرد و حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: دهه کرامت از روز میلاد حضرت معصومه(س) که به نام روز دختر نام‌گذاری شده آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد و این خواهر و برادر بهترین الگو برای مسلمانان و شیعیان هستند و حتی افراد غیرمسلمان نیز تحت تأثیر سیره این معصومان هستند.

کارشناس مذهبی گفت: حضرت معصومه(س) از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است به صورتی که در حدیثی نقل شده اگر کسی قصد زیارت قبر حضرت زهرا(س) را دارد می‌تواند به زیارت حضرت معصومه(س) برود و یا هر کس مشتاق بوی بهشت است به قم و زیارت این بانوی بزرگوار مشرف شود.

احمدی تصریح کرد: دختر در اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) جایگاه ویژه‌ای دارد به نحوی که ایشان می‌فرمایند: دختر گلی از گل‌های بهشت است و یا دختر را ریحانه معرفی می‌کنند و در مجموع دختر دارای یک حریم خاص و قداست در خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: اگر تاریخ اسلام را مرور کنیم مشاهده می‌شود دخترانی که با ارزش‌های اسلام ناب پرورش یافته‌اند جریان‌ساز شده‌اند که نمونه آن حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است که توانستند احیاگر ارزش‌های اسلامی باشند و وظیفه آگاه‌سازی جامعه را عهده‌دار شدند.

مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: امروز بهترین الگو برای دختران این سرزمین حضرت معصومه(س) است که می‌توانند از آن برای طی کردن مسیر سعادت و بهره‌برداری از سبک زندگی اسلامی استفاده کنند.

احمدی عنوان کرد: دشمنان با توجه به شناخت جایگاه ویژه دختران و بانوان در جامعه اسلامی برنامه‌های مختلفی را برای نفوذ فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بتوانند جامعه و تربیت نسل آینده را با مشکل مواجه کنند و فتنه‌های سال‌های اخیر نیز در ارتباط با همین موضوع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نقشه‌های شوم دشمنان امروز به خود آنها بازگشته و مشاهده می‌کنیم که دانشجویان دختر آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمده‌اند و حتی با حجاب اسلامی در محافل علمی حاضر می‌شوند و قطعا وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل تحقق خواهد یافت.

کارشناس مذهبی تاکید کرد: همچنین در رویداد مهم اربعین حسینی جمع کثیری از زنان و دختران با حجاب اسلامی در این مسیر حاضر می‌شوند که یک پیام مهم جهانی را برای دشمنان به همراه دارد که بانوان مسلمان از حجاب و ارزش‌های اسلامی عقب‌نشینی نمی‌کنند.

احمدی عنوان کرد: استکبار جهانی سعی دارد الگوی زن غربی را به جهان معرفی کند که در آن هیچ جایگاه و ارزشی برای مقام زن قائل نیستند و بدترین رفتارها با زنان صورت می‌گیرد و تنها وسیله‌ای برای اهداف نامشروع قلمداد می‌شوند اما در اسلام همواره بهترین توصیه و احترام برای زنان است.

وی افزود: بسیاری از علمای بزرگ اسلام در شهر مقدس قم و در حرم حضرت معصومه(س) ساکن بوده‌اند و در جوار ایشان به مقام‌های عالی معنوی دست یافته‌اند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند و مقام معظم رهبری نیز همواره بر حضور فعال و نقش تأثیرگذار بانوان در خانواده و جامعه تأکید کرده‌اند‌.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از