دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-14 14:29 - شماره خبر : 9554 0
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه مطرح کرد:

امام رضا (ع) پایه‌گذار تمدن اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امام رضا (ع) با حضورشان در ایران، تهدید را به فرصت تبدیل کرده و به گونه‌ای ایشان تمدن اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

حجت‌السلام والمسلمین محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» اظهار داشت: با ورود امام رضا (ع) به ایران و ولایت‌عهدی حضرت در واقع تهدیدی که برای تشیع با نقشه‌ای شوم مامون و هم‌دستانش کشیده شده بود از بین رفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: امام رضا (ع) با حضورشان در ایران، تهدید را به فرصت تبدیل کرده و به گونه‌ای ایشان تمدن اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

میرزایی اذعان کرد: با ورود امام رضا (ع) به ایران چنان معرفت شیعیان نسبت به امام بالا رفت و چنان در جهان تشیع و جهان سلام ائمه اطهار (ع) شناخته شدند و مقامشان شناخته شد که از نشانه‌هایش این بود پس از امام رضا (ع) هیچ‌گونه فرقه‌ای شکل نگرفت.

وی در ادامه افزود: پس از شهادت امام کاظم (ع) با اینکه امام رضا (ع) به عنوان امام شیعیان شناخته می‌شد اما به دلیل دوری مسلمان و شیعیان از معارف اسلامی و دوری از امام زمانشان، باعث شد فرقه‌های مختلفی در مذهب شیعه ایجاد شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام رضا (ع) به دلیل بالا بودن سطح معرفت شیعیان و مسلمانان نسبت به ائمه و رسالت آن‌ها، برای اولین‌بار امامت امام جواد (ع) را که ۹ سال سن داشت، را پذیرفتند و پس از ایشان تشکیل فرقه‌های مذهبی را شاهد نیستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: امام رضا (ع) به این دلیل ایران را در آن زمان برای تمدن بزرگ اسلامی در برابر حکومت‌های طاغوتی اموی و شیطانی، انتخاب کردند که همه ما از پیروان راستین امام (ع) باشیم و تا لحظه مرگ در مسیر اهل بیت (ع) قدم برداریم.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V5370
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار