حالت تاریک
Logo
دوشنبه, 07 آبان 1403
انجام غربال‌گری شنوایی ۴۳۰ نوزاد در هرسینی
سرپرست اداره بهزیستی هرسین خبر داد:

انجام غربال‌گری شنوایی ۴۳۰ نوزاد در هرسینی

سرپرست اداره بهزیستی هرسین از انجام غربال‌گری جامع شنوایی بیش از ۴۳۰ نوزاد در سطح شهرستان خبر داد.

صفیه طاهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به اجرای طرح غربال‌گری شنوایی در شهرستان هرسین اظهار داشت: با توجه به اینکه اختلال شنوایی در دوران نوزادی یکی از شایع‌ترین نقیصه‌های مادرزادی محسوب می‌شود و به طور متوسط سالانه بین سه تا ۶ نوزاد از هر هزار نوزاد متولد شده دچار درجاتی از کاهش شنوایی هستند بر همین اساس بهزیستی به‌عنوان متولی اجرای طرح غربال‌گری شنوایی به‌صورت فعال در حال انجام وظیفه است و از ابتدای سال تا‌کنون بیش از ۴۳۰ نوزاد در طرح موصوف به غربال‌گری شنوایی، مورد معاینه قرار گرفته‌اند. 

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان هرسین، عنوان کرد: در غربال‌گری صورت گرفته از این افراد سه کودک کم‌شنوا و ۴۵ نفر ناشنوای مطلق شناسایی و برای ارائه خدمات، تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند. 

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به جامعه هدف در شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری علاوه بر برگزاری دوره توانمند‌سازی برای افراد کم‌شنوا، حدود ۳۰ دستگاه سمعک و یک هزار حلقه باتری سمعک به این افراد اهدا شده است. 

طاهری در ادامه اظهار داشت: با توجه به اهمیت شنوایی در شکل‌گیری گفتار و ارتباط نوزاد و مشکلات عدیده‌ای که به دلیل کاهش شنوایی بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود، از تمامی والدین درخواست می‌کنیم که با جدی گرفتن این موضوع و انجام آزمون‌های شنوایی برای اطمینان از سلامت شنوایی نوزاد خویش اقدام کنند.

گفتنی است تعداد مددجویان اداره بهزیستی شهرستان هرسین ۲ هزار و ۳۷۰ نفر است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر شامل توان‌بخشی و مابقی به‌صورت حمایتی هستند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از