پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-23 08:27 - شماره خبر : 9869 0
کارشناس دیپلماسی انرژی مطرح کرد:

انرژی برگ برنده در تعامل با همسایگان

یک کارشناس دیپلماسی انرژی گفت: عراق در تأمین پنجاه درصد از نیاز برقی خود ناتوان است، حل این مسئله در چهارچوب دیپلماسی ایران و عراق می‌تواند روابط دو کشور را تقویت کند‌.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رضا نصرتی درباره اهمیت افزایش تبادلات میان ایران و کشورهای همسایه اظهار داشت: موقعیت جغرافیا و ظرفیت‌های طبیعی کشور از جمله ذخایر بی‌شمار انرژی فسیلی و تجدیدپذیر این فرصت را به ایران می‌دهد تا نقش مهمی در منطقه ایفا کند. 

این کارشناس دیپلماسی انرژی گفت: عمده کشورهای همسایه ایران از جمله عراق از کسری حساب جاری ناشی از کمبود انرژی رنج می‌برند و ایران با اتکا به ظرفیت‌های خود می‌تواند با پاسخ به این مسائل نقش ویژه‌ای به خود اختصاص دهد. 

وی افزود: تبادل برق با کشورهای همسایه یکی از سرفصل‌های دیپلماسی انرژی است که می‌تواند در چهارچوب یک نظام قوی برای کشور کارا باشد. 

نصرتی با اشاره به مسئله برق عراق، گفت: عراق در تأمین ۵۰ درصد از نیاز برقی خود ناتوان است، حل این مسئله در چهارچوب دیپلماسی ایران و عراق می‌تواند روابط دو کشور را تقویت کند. 

وی ادامه داد: نگاه به انرژی در ایران نگاه حداقلی ناظر به امور روزمره است در حالی که صنعت انرژی ایران پتانسیل ارتقای نقش ایران در دنیا را دارد. 

این کارشناس دیپلماسی انرژی گفت: در حالی که باید بحث امروز ایران چگونگی نقدکردن ظرفیت‌ها در نظام دیپلماسی بین‌الملل باشد، حرف از این است که آیا قیمت بنزین یا برق را زیاد کنیم یا خیر. 

 

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VpK22
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار