پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-26 04:51 - شماره خبر : 10003 0
واعتصموا بحبل‌الله جمیعا؛

انقلاب اسلامی نماد اخوت و وحدت اسلامی

به حکم آیه قرآن که فرمودند همگی به ریسمان خدا ( قرآن و اسلام و هرگونه وسیله وحدت)، چنگ زنید، و پراکنده نشوید، جمهوری اسلامی ایران عملاً این وحدت و اخوت را به منصه ظهور گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ دشمنان اسلام و استعمارگران برای رسیدن به اهداف خود در کشورهای اسلامی، به هر اقدامی دست می‌زنند لذا ایجاد تفرقه میان مسلمانان از حربه‌های دشمن برای جلوگیری از اتحاد مسلمان با یک‌دیگر بوده است که این اقدام را از دو طریق انجام داده؛ نخست تقویت تعصب نژادی و قومی - طایفه‌ای یا ملی‌گرایی و دوم تحریک تعصبات فرقه‌ای مانند شیعه و سنی که متأسفانه تاکنون در برخی موارد موفق بوده است.

لذا مسلمانان با وجود اینکه با هم اختلافاتی دارند اما می‌توانند روی مشترکات تکیه کرده و بر اساس آن مشترکات، در مقابل دشمنان اسلام، یک صف واحدی تشکیل دهند که از طریق آن بتوانند از نفوذ بیگانگان و تسلط آن‌ها بر جهان اسلام جلوگیری کنند همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: «یکی از اصول اسلام، وحدت مسلمین و اخوت اسلامی است» و ایشان تأکید دارند که باید نقاط مشترک مورد توجه قرار گیرند.

همچنین مقام معظم رهبری در رابطه با بهره‌مندی حداکثری از اسلام در ذیل اتحاد مسلمان، می‌فرمایند: «مسلمانان عالم هرچه به اسلام نزدیک‌تر شوند، طعم عزت را بهتر خواهند چشید و هرچه با یک‌دیگر متحدتر باشند، امکان استفاده از اسلام را بیشتر به دست خواهند آورد»؛ مقام معظم رهبری معتقد هستند که اتحاد دنیای اسلام و توجه به محور وحدت‌بخش اسلام، به سود همه دنیای اسلام است، همان‌طور که می‌فرمایند: «آنچه امروز در درجه اول درمواجهه‌ با خصومت دشمنان برای ملت ایران مهم است، اخوّت و برادری است».

در دین مبین اسلام یکی از کارآمدترین راه‌ها برای گریز از زیان‌های تفرقه و حفظ کیان جامعه دینی که خداوند متعال در قرآن کریم بر آن تأکید کرده، برادری دینی است، چرا که در سایه برادری دینی اتّحاد و محبّت و همکاری در کارهای نیک پدید می‌آید و جامعه از بسیاری از انحرافات روحی، اجتماعی و دینی مصون می‌ماند، لذا هفته وحدت نماد همدلی است از این رو اخلاق حسنه و تقوا باید محور امور باشد و برادران اهل سنت و تشیع باید در همه شرایط و در طول سال وحدت را حفظ کنند.

 

مظلومیت مردم غزه، نتیجه عدم اتحاد مسلمانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: همه‌ مسلمانان با هم برادرند و باید با یک‌دیگر متحد باشند و در یک مسیر قدم بردارند، همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «اگر مسلمانان عالم هر کدام یک سطل آب دست بگیرند و بر روی اسرائیل بریزند، اسرائیل را آب می‌برد»، که منظور امام خمینی (ره) همین اخوت و برادری است که مسلمانان در تنگنا‌ها باید در کنار هم قرار بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: امروزه همه شاهد هستیم که به دلیل عدم وحدت مسلمانان، مردم مظلوم فلسطین و غزه زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی قتل عام می‌شوند در حالی که اگر در دنیای اسلام اتحادی وجود داشت بدون شک در مقابل رژیم صهیونیستی موضع تندی اتخاذ می‌شد و هیچ کس جرات نمی‌کرد که به مرزهای اسلامی تعرض کند.

نماینده مردم شهرستان‌ سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حال حاضر دو مسئله مهم برای دنیای اسلامی ضرورت دارد، نخست ناتوی اسلامی است که در واقع اگر قدرت‌های مسلمان با هم‌دیگر سپاه اسلامی را تشکیل دهند هر کشور مظلوم مسلمانی که مورد تعرض قرار گرفت به دفاع از او بپردازند.

وی در ادامه افزود: مسئله دوم پول اسلامی است، یعنی اینکه به‌ جای یورو، دلار و... کشورهای اسلامی باید یک واحد پول اسلامی داشته باشند که با آن معاملات خود را انجام دهند که این می‌تواند قدرت دنیای اسلام را افزایش دهد و اخوت و برادری را در بر دارد.

حسینی‌کیا بیان کرد: نکته سوم برداشتن ویزا بین کشورهای اسلامی است چرا که رفت و آمدهای بدون محدودیت می‌تواند به وحدت، همبستگی، برادری و اخوتی که در این قصه است، کمک‌ کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: نکته چهارم اینکه مسلمانان باید به ندای مظلومان گوش دهند و به داد آن‌ها برسند، دنیای اسلام امروز باید صدای مردم مظلوم فلسطین و غزه را بشنود و به دادخواهی آن‌ها قیام کند و با کمک‌های مالی و بین‌المللی در فضای رسانه و تریبون‌هایی که در دنیا وجود دارد از آن‌ها حمایت کند.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در پایان گفت: امیدواریم دولت‌های اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند و صدای ملت‌های مظلوم اسلامی را بشنوند.

 

  وحدت اسلامی قدرت، هیمنه و استیلای اسلام را به جهانیان می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم تأکید شدید و فراوانی نسبت به وحدت میان مسلمانان دارد و می‌فرماید: « إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ» و در کنار آن سیره اهل بیت (ع) نیز همواره تأکید بر وحدت جمیع امت اسلام دارد.

مدیر حوزه علمیه قرآنی حاج شهباز خان عنوان کرد: پس از اهل بیت (ع) علمای بزرگ اسلام از حضرت امام خمینی (ره) و اکنون مقام معظم رهبری پرچم‌دار وحدت در امت اسلام هستند و در حقیقت این وحدت است که میوه‌های شیرین قدرت، هیمنه و استیلای اسلام را به جهانیان می‌رساند.

سلیمانی اذعان کرد: اگر وحدت نبود و منادیان و پرچم‌دارانی مثل حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نبودند امروزه دنیای اسلام به ویژه در ایران اسلامی وضعیت اسف‌بار‌تری وجود داشت که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی یک چتر محکم برای امت اسلامی ایجاد کرده است.

مدیر حوزه علمیه قرآنی حاج شهبازخان خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم در هرجا که دم از وحدت زده می‌شود نام اسلام و انقلاب اسلامی در آن اجتماع وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران عملاً این وحدت را منصه ظهور گذاشته است لذا در این ایام همه علمای اسلام در کشور اسلامی ایران حضور دارند و میان مذاهب به خوبی عدالت رعایت می‌شود.

سلیمانی در پایان گفت: در واقع اتحاد در امت اسلام خواسته خداوند متعال، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است که مسلمانان اتحاد داشته باشند، لذا این اتحاد که روزبه‌روز در حال قدرت گرفتن، هم شکل شدن و هم‌سو شدن است باعث ترد، ضعف و زوال دشمن خواهد شد.

 

اخوت سبب محکم شدن اعتقادات انسان می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: آنچه که دین اسلام بشارت داده عبارت است از اخوت و همدلی، خداوند متعال می فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ»، مؤمنین باید هم‌دیگر را اصلاح کنند و خود را برادر دینی هم‌دیگر بدانند زیرا همین برادری، اخوت و همدلی سبب اتحاد و محکم شدن دین مبین اسلام و اعتقادات انسان می‌شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه، عنوان کرد: مسلمانان با اخوت اسلامی و وحدت، تبدیل به ید واحده در مقابل دشمن می‌شوند که مصداق بارز أشداء على الكفار رحماء بينهم هستند و این پیام دین مبین اسلام  است، لذا آنچه که باعث می‌شود بتوانیم در مقابل دشمن و توطئه‌های آن مقاومت و مقابله کنیم متحد بودن است.

حسینی اذعان کرد: احزاب، گروه‌ها، جریانات سیاسی، مذاهب مختلف و همه اقشار مختلف با هر سلیقه‌ای باید با یک‌دیگر متحد باشند و در کنار هم به مشترکات توجه کنند که مهم‌ترین اشتراک  پیامبر گرامی اسلام است و همه ما افتخارمان این است که از امت پیامبر اکرم (ص) هستیم.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه، بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «اگر مسلمانان عالم هر کدام یک سطل آب دست بگیرند و بر روی اسرائیل بریزند، اسرائیل را آب می‌برد»، این مشق اتحاد و همدلی است، که امام خمینی (ره) بر آن تأکید داشتند.

وی در ادامه افزود: نگاه و انتظار اسلام همین است که اتحاد و همدلی میان مسلمانان شکل بگیرد چرا که این اتحاد باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود؛ لذا اکنون اگر در سطح جهان دشمنان به خود اجازه می‌دهند که هر نقطه‌ای را با اقدامات تروریستی و توطئه‌های مختلف ناامن کنند به خاطر این است که مسلمانان به معنای واقعی کلمه با هم متحد نیستند.

حسینی تأکید کرد: اگر میان مسلمانان به برکت این ایام مبارک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) اتحاد شکل بگیرد دشمنان ناامید می‌شوند همان‌طور که خداوند متعال در قران کریم نیز می‌فرماید: «الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ دِینِکمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ»، همان بحث امامت و اتحاد حول محور امام مسلمان است که اگر شکل بگیرد نتیجه آن چیزی به غیر از یاس و ناامیدی دشمنان نیست.

حسینی در پایان تصریح کرد: وظیفه همه ما مسلمانان است که به مشترکات توجه کنیم و در میلاد مبارک پیامبر اکرم (ص) قدر این موقعیت و ایام را بدانیم و همگان را دعوت به اتحاد کنیم چرا که نتیجه این اتحاد ناامیدی و ضربه به دشمن و مقابله با دشمنان خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امروزه، در شرایطی که دشمنان اسلام همه تلاش خود را برای مبارزه و مقابله با اسلام به‌کار گرفته‌اند، وحدت اسلامی امری بسیار ضروری‌تر از گذشته به نظر می‌رسد چرا که پرداختن به اختلافات و مسائل تفرقه‌انگیز نتیجه‌ای به غیر از هدررفتن سرمایه‌ها و سوءاستفاده دشمن از این اختلافات، نخواهد داشت و مسلمانان باید در این شرایط بسیار مراقب باشند که در دام حیله‌های دشمن گرفتار نشوند.

 

  انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VdjJ6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار