حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
اهتمامی برای معرفی بزرگان وجود ندارد
امام جمعه شهرستان اسلام‌آباد‌غرب:

اهتمامی برای معرفی بزرگان وجود ندارد

امام جمعه شهرستان اسلام‌آباد‌غرب گفت: متأسفانه یکی از آسیب‌هایی که در فرهنگ ما دیده می‌شود این است که اهتمامی برای معرفی بزرگان خود نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زارعی عصر امروز چهارشنبه در مراسم روز ملی هرسین و یادواره شهدای شهرستان، اظهار داشت: باید کسی مثل آیت‌الله گلپایگانی در مورد آیات ثلاثه هرسین سخن بگوید که فرموده بود مقام علمی آیت‌الله محمدحسن حجتی را از من بپرسید که هم‌مباحثه بودیم، افتخاری که مظلومانه زیست و مظلومانه از دنیا رفت و هنوز هم که هنوز است این آیات ثلاثه مظلوم هستند.

وی افزود: ما شهید مدرس را به عنوان یک قهرمان ملی می‌شناسیم اما ارتباط مرحوم آقا شیخ فرج‌الله کاظمی (ره) و مرحوم آیت‌الله حجتی (ره) را با شهید مدرس نمی‌دانیم؛ مدرسی که در برابر رضاخان ایستاد.

زارعی تصریح کرد: مردم شخصیت‌ها و علمای خود را نمی‌شناسند در واقع آن‌ها در میان مردم ما در کمال مظلومیت زندگی می‌کنند، متأسفانه یکی از آسیب‌هایی که در فرهنگ ما دیده می‌شود این است که اهتمامی برای معرفی بزرگان خود نداریم.

وی گفت: مرحوم آیت‌الله نجفی به دعوت این دو عالم بزرگوار (مرحوم آقا شیخ فرج‌الله کاظمی (ره) و مرحوم آیت‌الله حجتی (ره) به هرسین می‌آید و در اینجا با درجه اجتهادی که دارد، ساکن می‌شود و به کار تبلیغ مشغول می‌شود، باید زندگی اولیای خدا را بررسی کنیم و ببینیم که چه چیزی باعث ماندگاری نام آن‌ها شده است.

امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: امروز شهرستان هرسین به نام دارالمومنین مشهور است و اگر غالب پوشش مردم هرسین چادری هستند به برکت وجود همین سه عالم جلیل‌القدر است، با این حال امروز جوان هرسینی و شخصیت‌های سیاسی و فرهیختگان ما چندان از کرامات این سه عالم باخبر نیستند‌ پس لازم است در این زمینه همایش‌های علمی و کشوری برگزار و کتاب‌ها نوشته شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز این آیات ثلاث در قید حیات بودند یکی از سرسخت‌ترین مدافعان مردم غزه بودند زیرا به فرموده مقام معظم رهبری امروز مهم‌ترین مسئله جهان اسلام غزه و فلسطین است، اگر کسی خودش را مسلمان و انقلابی بداند باید صدر و ذیل همه سئوالاتش مردم مظلوم غزه و قهرمان حزب‌الله باشد که در صف اول مواجهه با طاغوت زمان می‌جنگند نه اینکه با حرف‌های دو پهلو باعث وهم تفکر انقلابی در بین جامعه شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از