پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-10 23:59 - شماره خبر : 9450 0
معراجی‌ها؛

اگر شهید شوم خوشبخت‌ترین انسانم

شهید«روح الله رمضانی» در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است: مادر و پدر گرامی! مرا ببخشید و حلال کنید و از همه برای من حلالیت بخواهید. در فقدان من اشک نریزید. اگر شما خوشبختی مرا خواستید بدانید که من در این راه خوشبت شدم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛  شهید«روح الله رمضانی» پنجم بهمن ماه 1339 در شهرستان گیلانغرب به دنیا آمد. پدرش محمد و مادرش توران نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. سال 1363 ازدواج کرد و صاحب یک پســر شــد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. 22 تیرماه 1364در منطقه تاجیک زادگاهش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر وسینه، شهید شد. مزارشهید والامقام در گلزار شهدای شهرستان اسلام آبادغرب واقع است.

وصیت نامه شهید

به نام او که همه از اوییم و به سوی او باز خواهیم گشت و چه بهتر که با رویی سفید، دستی پر، تنی آغشته به خون و بدنی قطعه قطعه شده به سوی او هجرت کنیم و چه زیباست که انسان این چنین با معبود خود دیدار کند و به سوی او پرواز نماید.

ای خدا! ای رحمان! ای رحیم! تو را آن سان که هستی و آن گونه که سزاوار آنی ستایش می‌کنم، تو را شکر می‌کنم. به خدا سوگند اگر مرا قطعه قطعه کنند و هر قطعه‌ام را در آتش انداخته و خاکستر آن را به باد دهند، دود این خاکستر به هوا خواهد رفت و در آسمان نقش خواهد بست:«الله‌اکبر، الله‌اکبر، الله‌اکبر» و به همه ثابت خواهد کرد که من از یاران حسینم و در دامان خمینی پرورش یافته‌ام.

مادر و پدر گرامی! مرا ببخشید و حلال کنید و از همه برای من حلالیت بخواهید. در فقدان من اشک نریزید. اگر شما خوشبختی مرا خواستید بدانید که من در این راه خوشبت شدم.

مادر و پدر گرامی! اگر بدن ناقابلم به دست شما نرسید ناراحت نباشید. در گلزار شهیدان، خانه یاد بودی برای من بسازید و مراسم سوگواری را هر طور خواستید برگزار کنید و مانند دیگر مادران و پدران اگر وقت کردید هر شب جمعه بر سر مزارم حاضر شوید. پدر و مادر گرامی شما را به خدا سوگند می‌دهم برای من لباس سیاه نپوشید و اشک نریزید.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V1xxB
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار