حالت تاریک
ایران اسلامی پرچم‌دار مقاومت در جهان است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

ایران اسلامی پرچم‌دار مقاومت در جهان است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست منشأ تحولات بسیاری در جهان باشد، گفت: ایران اسلامی پرچم‌دار مقاومت و ایستادگی در جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار غلام‌رضا سلیمانی صبح امروز سه‌شنبه در مراسم یادواره شهدای عشایری استان کرمانشاه اظهار داشت: در این مراسم باشکوه نباید از دو روایت مهم در مورد عشایر غفلت کرد؛ یکی از آن مقاومت مردم دلیر کرمانشاه در برابر دشمنان به ویژه در دفاع مقدس و دوم نقش عشایر استان در تاریخ پر فراز و نشیب کشور است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر گذشته را مرور کنیم نقش عشایر در دوره‌های مختلف را شاهد هستیم که چگونه توانستند کشور را در برابر بیگانگان حفظ کنند و مرزداران دلیر و شجاع کشور باشند.

سلیمانی تصریح کرد: ایران جزو قدیمی‌ترین و کهن‌ترین سرزمین‌هایی است که با تشکیل حکومت توانسته امپراتوری‌های مهمی را تأسیس کند که عشایر نقش به‌سزایی را در تشکیل ارتش‌ها تا قبل از حکومت پهلوی اول ایفا می‌کردند و در دوره‌هایی تکیه کشور به نیروهای عشایر بود و این دلیر مردان و شیرزنان با شجاعت خود به دفاع از مرزهای کشور پرداخته‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان حکومت قاجار در قالب پنج معاهده، مناطق بسیاری از خاک کشورمان به بیگانگان واگذار شد که نشان از بی‌کفایتی حاکمان و مسئولان وقت داشته است و در زمان پهلوی اول و حکومت رضاخان دشمن با شناخت دقیق و هوشمندانه از نیروی نظامی ایران توسط رضاخان به سرکوب عشایر در مناطق مختلف پرداخت و نیروی دفاعی را سرکوب و به یک‌جانشینی مجبور کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه عشایر در خط نخست مبارزه با دشمنان قرار دارند، گفت: رضاخان با استفاده از نیروهای بیگانه مناطق استقرار عشایر را بمباران کرد که تاکنون آمار دقیقی از تلفات و کشته‌های آن در دست نیست.

سلیمانی بیان کرد: در شهریور ۱۳۲۰ دشمنان به ایران حمله و کشورمان را پل پیروزی خود قرار دادند و رضاخان به عنوان فرمانده کل قوا با ۱۲۵ هزار نیرو آموزش‌دیده نتوانست در مقابل دشمن ایستادگی کند و از سوی مقابل عشایر نیز به عنوان بخشی از نیروی دفاعی کشور سرکوب شده بودند و در نهایت خود رضاخان با سرافکندگی فراوان مجبور به فرار و ترک ایران شد.

وی اضافه کرد: در دوره پهلوی اول و دوم هیچ‌گاه اجازه ندادند حقایق برای مردم بیان شود و در هیج‌زمانی سراسر کشور به این صورت اشغال نشده بود و در طول تاریخ حکومت‌ها و پادشاهان در برابر دشمنان ایستادند و مبارزه کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حکومت پهلوی بسیار ضعیف و ناتوان بود، افزود: کنگره سران متفقین در تهران به میزبانی سفارت شوروی برگزار شد اما پادشاه و حاکم ایران حضور نداشت و صحنه‌های تحقیرآمیزی در تاریخ ایران به ثبت رسید و نکته قابل تأمل ادای احترام نظامی محمدرضا پهلوی به سران متفقین بود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: باید تاریخ را برای نسل نوجوان و جوان روایت کرد زیرا اگر عشایر سازماندهی شده بودند و قدرت دفاعی آن‌ها توسط رضاخان متلاشی نشده بود چنین رخدادهای تلخی به وقوع نمی‌پیوست.

وی با اشاره به اینکه در زمان پهلوی دوم نیز کشور زیر سلطه آمریکا قرار گرفت، ادامه داد: در دوره پهلوی دوم نیز ۶۰ هزار مستشار نظامی وارد سیستم دفاعی کشور شد و شاه ایران از مهم‌ترین اتفاقات ارتش بی‌خبر بود و حتی اجازه اعتراض نیز نداشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: پس از آن انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و به عنوان موهبت الهی توانست در عرصه جهانی منشأ تحولات بسیاری باشد.

سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی منافع استکبار جهانی را متزلزل کرد، افزود: نظام سلطه متوجه شد منافع آن در جهان با پیروزی انقلاب اسلامی در خطر است، تمام نیروی خود را برای توقف این روند به کار گرفت و توطئه‌های مختلف را شکل داد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با دید بلند خود در پنج آذر 1358 فرمان تشکیل سپاه به عنوان نیروی دفاعی مردمی را دادند و در کنار نیروی رسمی کشور زمینه تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را بر اساس مبانی انقلاب فراهم کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عشایر استان کرمانشاه توانستند در دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی ایستادگی کنند و در کنار ارتش افتخارآفرین، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی دشمن را شکست دهند و پس از سال دوم جنگ تحمیلی ارتش صدام منهدم شد و نیروهای دشمن یا فرار کردند، یا زخمی شدند و یا کشته شدند و سلاح‌های خود را بر زمین گذاشتند و تجهیزات به دست لشکرهای سپاه افتاد.

سلیمانی افزود: به برکت جمهوری اسلامی امروز گفتمان جبهه مقاومت در جهان مطرح است که سرآغاز آن از دفاع مقدس بود و اگر مردم مظلوم فلسطین در سرزمین اشغالی و خانه‌های نابود شده مقاومت می‌کنند ناشی از الگوگیری از ملت ایران است که با تمام وجود ایستادگی کردند‌.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران در جهان دارای گفتمان ویژه خود است و امام خمینی (ره) فرمودند: «در صدر اسلام نیز چنین جوانان مؤمنی حضور نداشتند» و شهادت یک افتخار بزرگ است و ملت ایران این مسیر را با آگاهی انتخاب و فرهنگ مقاومت را به جهان صادر و ایستادگی کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: استکبار جهانی همواره سعی در اشغال و تصرف سرزمین‌های اسلامی داشته اما هیچ‌گاه موفق نشده است و رژیم صهیونیستی ۶۵ قتل عام بزرگ را انجام داده‌ که امروز در شهرهای آمریکا و اروپا نسبت به این جنایات اعتراض می‌کنند و زلزله بزرگی در سرزمین‌های اشغالی در حال وقوع است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از