حالت تاریک
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد:

اسکان ۱۰۹ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه

اسکان ۱۰۹ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اسکان ۱۰۹ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه خبر داد.

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: همزمان با سفرهای نوروزی طی ۱۰ روز گذشته یک میلیون و ۷۸ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی و موزه‌های استان کرمانشاه بازدید کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار طی روزهای آینده افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین طی این مدت ۱۰۸ هزار و ۷۵۸ نفر نیز در استان کرمانشاه اسکان یافته‌اند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته امکانات خوبی را برای مسافران فراهم کرده‌ایم.

فرمانی بیان کرد: از مجموع آمار اسکان نوروزی ۵۲ درصد اسکان غیررسمی، ۴۰.۷ اسکان رسمی و ۶.۸ اسکان اضطراری بوده است که در بعضی از روزهای تعطیل ظرفیت اسکان به صورت کامل تکمیل شده است.

وی ادامه داد: سامانه کرمانشاه‌گشت یک ظرفیت مناسب برای معرفی آثار تاریخی، گردشگری و طبیعی استان کرمانشاه است که تمام اطلاعات مربوط به استان در آن وجود دارد و مسافران با ورود به استان کرمانشاه با دریافت یک پیامک می‌توانند به آدرس این سامانه دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: کارشناسان میراث فرهنگی به صورت پیوسته بر اماکن گردشگری و ارائه خدمات نظارت دارند که تاکنون یک هزار و ۵۴ مورد نظارت به ثبت رسیده است.

فرمانی اضافه کرد: در این بازدیدها ۱۴۸ مورد تذکر، ۲۳ مورد اخطار کتبی، پنج واحد تعطیلی و ۶۱ مورد تشویق واحد مربوطه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سراسر استان کرمانشاه نیز نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی برپا شده تا بتوانیم عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی ویژه استان کرمانشاه را به مسافران داشته باشیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از