حالت تاریک
قالیباف:

باید قدرت خرید مسکن بالا برود

باید قدرت خرید مسکن بالا برود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید کاری کنیم قدرت خرید خانواده بالا رود یا انقدر به موضوع مسکن یارانه داده شود که حداقل زیر ۱۰ سال با در نظر گرفتن ۱۰۰ درصد حقوق خانوار صاحب خانه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه، ۲۲مهر) در جریان بررسی جدول شماره ۱۲ ماده ۴۹ لایحه هفتم توسعه که درباره اهداف کمی سنجه‌های عملکردی توسعه مسکن است، گفت: پیشنهاد دولت برای دسترسی به مسکن ۷.۵ سال بوده است و اما پیشنهاد دوستان کمیسیون ۱۲ سال بوده است. منظور از دسترسی به مسکن این است که یک خانواده صددرصد درآمد خود را اگر بگذارد چه زمانی می‌تواند صاحب خانه شود و این نرم جهانی دارد یعنی اگر ما بخواهیم شاخص رفاه اجتماعی را نگاه کنیم این مبنا خواهد بود. دوستان برخی اوقات در صحبت‌های خود بحث یک سوم را مطرح می‌کنند و منظور این نیست که ماهانه یک سوم از حقوقشان را کنار بگذارد ما باید کاری کنیم قدرت خرید خانواده بالا رود یا انقدر به موضوع مسکن یارانه داده شود که حداقل زیر ۱۰ سال با در نظر گرفتن ۱۰۰ درصد حقوق خانوار صاحب خانه شود. براین اساس ممکن است ۲۰ الی یا ۳۰ سال صاحب خانه شوند و متاسفانه واقعیت این است که اگر الان ضرب و تقسیمی صورت بگیرد خانه دار شدن یک آرزو است.

وی ادامه داد: در موضوع بافت‌های ناپایدار نیز چنین مبحثی درست نبوده است ما حتما باید ایستادگی و نفوذپذیری را در این موضوع ببینیم. بافت ناپایداری که در منطقه نفوذناپذیر است علت مشکل نفوذناپذیری آن است تا بتوانیم دسترسی داشته باشیم که آن خانه را احداث و بازسازی کنیم تا کوچه را ۱۲ متر و ۸ متر بنابر طرح تفصیلی طراحی نکنیم دیگر نمی‌توانیم آن را پایدار کنیم لذا باید سالانه در این جدول عملیات احداثی را ببینیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این جدول هم از لحاظ شکلی و هم از لحاظ محتوایی مشکل دارد و ستون افقی و عمودی با هم مطابقت ندارد بنابراین به کمیسیون ارجاع می‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از