حالت تاریک
به‌مناسبت هفته بسیج انجام شد؛

برگزاری‌ محفل خاطره‌گویی یادگاران دفاع‌ مقدس در سنقر

محفل خاطره‌گویی رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس سنقروکلیایی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، محفل خاطره‌گویی رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس شهرستان سنقروکلیایی امروز سه‌شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و در ایام فاطمیه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقر برگزار شد.

این مراسم با حضور رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف با بیان خاطرات و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت برگزار شد.


هنرمندان با خلق آثار هنری مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند

علی حشمتی؛ رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سنقروکلیایی و مدیر کانون بسیج هنرمندان ناحیه سنقر به‌عنوان میزبان این مراسم، اظهار داشت: فاع مقدس، دورانی پر افتخار و سرشار از حماسه و ایثار است که باید آن را همواره زنده نگه داشت.

وی همچنین از حضور پیشکسوتان به‌خصوص مهمان ویژه برنامه دفاع مقدس در این مراسم تقدیر کرد و گفت: حضور یادگاران دفاع مقدس در چنین مراسماتی برای ما بسیار ارزشمند است و باعث می‌شود که ما همواره قدردان فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنها باشیم.

حشمتی در پایان به نقش هنرمندان در حفظ و پاسداشت این دوران اشاره کرد و گفت: هنرمندان با خلق آثار فاخر هنری، همچون ثبت و ضبط رشادت‌های رزمندگان می‌توانند نقش مهمی در انتقال پیام دفاع مقدس به نسل‌های آینده ایفا کنند.


دفاع مقدس گنجینه ارزشمند افتخار و ایثار است

شهرام یاری؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سنقروکلیایی نیز در سخنرانی خود در محفل خاطره‌گویی یادگاران دفاع مقدس، به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

وی گفت: دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند از عزت، افتخار و ایثار است که باید آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه سنقروکلیایی همچنین به نقش مردم در پیروزی هشت سال دفاع مقدس اشاره و اذعان کرد: مردم ایران با حضور خود در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس، نقشی اساسی در پیروزی این جنگ ایفا کردند.

وی در پایان گفت: شهداء و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، الگوی ایثار و فداکاری برای همه ما هستند و ما باید از آنها درس بگیریم و برای حفظ میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

بخش خاطره‌گویی با اجرای سید ابراهیم پیره از هنرمندان سنقری و فعال و نویسنده دوران دفاع مقدس همراه بود مهمان ویژه برنامه  سیدعلی تقوی، آزاده، جانباز و از مدافعان حرم بود که در خاطرات خود به چهار سال اسارتش توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در زندان ابوغریب بغداد و زندان بوکا در شهر بصره اشاره کرد.

در ادامه این مراسم، پیشکسوتان دفاع مقدس خاطرات خود از دوران جنگ تحمیلی را با حاضران به اشتراک گذاشتند و نکته قابل توجه استقبال گسترده مردم شهیدپرور شهرستان سنقرکلیایی از این مراسم بود‌.

گفتنی است این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی و کانون بسیج هنرمندان ناحیه سنقر با مشارکت کانون بسیج پیشکسوتان و معاونت فرهنگی و هنری سپاه شهرستان برگزار شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از