حالت تاریک
پارلمان محلی کرمانشاه هنوز هیأت‌رئیسه ندارد
علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد؛

پارلمان محلی کرمانشاه هنوز هیأت‌رئیسه ندارد

فرماندار کرمانشاه با اعلام پایان مهلت قانونی انتخاب هیأت‌رئیسه سال چهارم شورای اسلامی شهر کرمانشاه، از برگزاری دومین جلسه فوق‌العاده برای تعیین تکلیف این موضوع مهم خبر داد.

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: متأسفانه به دلیل اختلاف نظر بین اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه، انتخاب هیأت‌رئیسه سال چهارم این شورا پس از برگزاری جلسات متعدد و یک جلسه فوق‌العاده به نتیجه نرسید.

فرماندار کرمانشاه گفت: بر اساس اعلام وزارت کشور، شورای اسلامی شهر و روستاهای کشور باید هیأت‌رئیسه سال چهارم را تا پایان ۱۳ مردادماه انتخاب می‌کردند که در شهر کرمانشاه این مهم در بازه زمانی قانونی به نتیجه نرسید.

آمویی بیان کرد: فرمانداری کرمانشاه پس از عدم کسب نتیجه لازم در جلسات شورای اسلامی شهر کرمانشاه به دلیل حل مشکلات مردم و بر زمین نماندن لوایح شهرداری اقدام به برگزاری جلسه فوق‌العاده کرد اما متأسفانه این جلسه نیز به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: به دلیل عدم انتخاب اعضای هیأت‌رئیسه سال چهارم شورای اسلامی شهر کرمانشاه باید اعضای این شورا به عنوان متخلف به هیأت حل اختلاف برای بررسی پرونده معرفی می‌شدند اما به منظور حفظ منافع مردم شهر کرمانشاهی بنا شد جلسه فوق‌العاده دوم برگزار شود.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به دلیل برگزاری اربعین حسینی در استان کرمانشاه مقرر شد پس از انجام این رویداد مهم ملی و مذهبی مجدد جلسه‌ای تشکیل شود که با نظر شورای تأمین مقرر شد جلسه فوق‌العاده دوم روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار شود.

آمویی تأکید کرد: چنانچه اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این جلسه نیز به توافق لازم دست پیدا نکنند، با توجه به پایان برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه، اعضای شورا به هیئت حل اختلاف معرفی و روند انحلال شورای شهر در وزارت کشور پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری در انتخاب  هیأت‌رئیسه بی‌طرف است، خاطرنشان کرد: سال گذشته پس از برگزاری جلسات متعدد رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه مشخص شد اما انتخاب سایر اعضای هیأت‌رئیسه باقی ماند که پس از جلسات متعدد، این انتخابات تعیین تکلیف شد و منع قانونی برای آن وجود نداشت.

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: دومین جلسه فوق‌العاده انتخاب هیأت‌رئیسه سال چهارم شورای اسلامی شهر کرمانشاه در زمان مقرر برگزار خواهد شد و نتیجه به مردم کرمانشاه اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از