حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب:

اتاق فکر دشمن درصدد تسلط بر جوانان است

اتاق فکر دشمن درصدد تسلط بر جوانان است

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: دشمن در خارج از کشور با تشکیل اتاق فکر به‌دنبال تسلط بر ذهن و اندیشه جوانان و نوجوانان ما است چون آنها نمی‌خواهند کشور ما در حوزه‌های مختلف به قله‌های پیشرفت دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، صدراله بابلی صبح امروز شنبه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده برتر شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: پژوهش در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و… انجام می‌گیرد و می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: شروع کار تحقیقاتی و ساختار آن از آموزش و پرورش است و از همان دوران ابتدایی شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پژوهش‌گری یک کار بسیار ارزشمند است که اگر با مشورت جمعی و کار گروهی انجام شود قطعا تأثیرگذاری بسیار بیشتری در کشور خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: سرپل‌ذهاب در همه حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید برای استفاده از آن برنامه‌ریزی درست انجام داد و این برنامه‌ریزی با انجام یک کار پژوهشی بسیار خوب‌تر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم انجام کار پژوهشی در مدارس، اذعان داشت: چرا باید عده‌ای در خارج از کشور با تشکیل اتاق فکر به‌دنبال تسلط بر ذهن و اندیشه جوانان و نوجوانان ما باشند چون آنها نمی‌خواهند کشور ما در حوزه‌های مختلف خصوصا در حوزه علمی به قله‌های پیشرفت دست پیدا کند.

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: ما باید به مباحث علمی و عقیدتی در مدارس توجه ویژه کنیم زیرا دشمن امروز کمین کرده و یک لحظه از برنامه‌ریزی دست برنمی‌دارد، لذا ما باید به پژوهشگران اعتماد کرده وکارهای پژوهشی آنها در رابطه با مدارس را مورد توجه قرار دهیم تا با دشمن مقابله شود.


بررسی ۳۷ طرح پژوهشی در سرپل‌ذهاب

غلام‌رضا بلنداقبال؛ مدیر آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب نیز در این همایش، اظهار داشت: هفته پژوهش امسال به نام «پژوهش و فناوری، پیش‌رانه آموزش و پرورش تحول‌آفرین و تمدن‌ساز» نام‌گذاری شده و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام موثری برداریم.

مدیر آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش در شهرستان، افزود: کارگروه شورای پژوهش در سطح شهرستان برای گرامیداشت هفته پژوهش در شهرستان تشکیل و برنامه‌ریزی مناسب برای گرامیداشت هفته پژوهش انجام گرفت و فراخوانی برای جمع‌آوری مستندات و آثار پژوهشگران دانش‌آموز و فرهنگی به مدارس ارسال شد.

وی عنوان کرد: در این راستا تعداد ۳۷ مورد پژوهش مربوط به معلمین و پنج مورد مستندات مربوط به دانش‌آموزان پژوهنده از سطح مدارس جمع‌آوری شد که بررسی مدارک و مستندات انجام گرفت و امتیازات لحاظ شد و در نهایت سه نفر معلم برتر و دو نفر از دانش‌آموزان برتر پژوهنده مورد تقدیر قرار گرفتند.

بلنداقبال تصریح کرد: مقالات براساس اهمیت آنها به مقالات آی‌اس‌آی، مقالات علمی پژوهشی، مقالات علمی ترویجی و مقالات علمی تخصصی و همایش‌ها نیز به همایش‌های بین‌المللی و ملی تقسیم می‌شود و امتیازات لحاظ شده و انتخاب نفرات برتر بر این اساس انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در همایش استانی نیز یک نفر از معلمین شهرستان به‌عنوان پژوهشگر برتر استانی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت که باعث افتخار شهرستان است.

وی در پایان افزود: به صدا درآوردن زنگ پژوهش در مدارس با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان به صورت نمادین در آموزشگاه نمونه دولتی صدرا از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش بود که در شهرستان برگزار شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از