حالت تاریک
دبیر برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی کرمانشاه خبر داد:

برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی در شهر کرمانشاه

برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی در شهر کرمانشاه

دبیر برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی کرمانشاه از برگزاری این مراسم در شهر کرمانشاه همزمان با سومین روز شهادت امام حسین(ع) و حرکت دسته عزاداری هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

رسول جنتی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: همزمان با ایام ماه محرم در سومین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) حرکت دسته‌های عزاداری در شهر کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی کرمانشاه گفت: حرکت دسته عزاداری امام حسین(ع) روز ۱۲ محرم مصادف با ۲۸ تیرماه از میدان غدیر تا درب حیدریه امیرالمؤمنین(ع) شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

جنتی تصریح کرد: اجتماع عزاداران حسینی در کرمانشاه هر ساله همزمان با سومین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود که امسال در کنار این اجتماع بزرگ دینی، دومین اجرای چهارپایه‌خوانی ساعت ۱۸ در میدان آیت‌الله کاشانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اولین مراسم چهارپایه‌خوانی در کرمانشاه سال گذشته در مسجد عمادالدوله برگزار شد، که با استقبال خوب عزاداری امام حسین(ع) برگزار شد و در این مراسم پیرغلامان و مداحان کرمانشاهی حضور خواهند داشت که نواهای قدیمی و آئینی به اجرا در می‌آید.

دبیر برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه از دیرباز در مسیر عبور زائران امام حسین(ع) قرار داشته و مردم برای عزیمت به کربلای معلی از این استان تردد می‌کردند و بسیاری از حسینیه‌ها و تکایا صرفا برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تأسیس شده است.

جنتی عنوان کرد: از تمام اقشار مختلف مردم و هیئات مذهبی شهر کرمانشاه تقاضا داریم تا در مراسم حرکت دسته عزاداری سومین روز شهادت امام حسین(ع) و چهارپایه‌خوانی حضور داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از