حالت تاریک

برگزاری نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس

برگزاری نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه سرپلذهاب با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست خبری برگزار کرد و برنامه های این هفته تشریح کرد.


سرهنگ مجتبی کاکایی در حاشیه نشست با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، هفته پاسداشت حماسه آفرینی رزمندگان ، جانبازان ، ایثارگران و آزادگان و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست است و مردم در دوران دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح کشور بودند و لذا دفاع مقدس متعلق به همه مردم است.

 

وی گفت: حضور در بسیج مردمی ، پشتیبانی از رزمندگان در پشت جبهه ها ، ایثار و فداکاری خانواده ها و صبر و مقاومت مادران و همسران شهدا از جمله فعالیتهای مردمی در دوران دفاع مقدس بود.


کاکایی گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما متحد هستیم » می باشد اتحاد رمز موفقیت ما در دفاع مقدس بود.


وی بیان کرد: ما دفاع مقدس را مختصر به بیان خاطرات جبهه ها کرده ایم در حالیکه دفاع مقدس سراسر درسهای آموزنده است که باید بیان خاطرات ما باهدف بیان زوایای مختلف پنهان دفاع مقدس باشد.

 

وی افزود: یکی از درسهای مهم دفاع مقدس نترسیدن از دشمنان است ما هروقت در برابر دشمنان نظام و انقلاب مقاومت و ایستادگی کردیم توانستیم دشمن را شکست دهیم کما اینکه در دفاع مقدس بدون هیچ ترسی در برابر تمام نظام سلطه ایستادیم و دشمن را شکست دادیم.


وی در ادامه برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان عنوان کرد و گفت: فضاسازی شهرستان متناسب با دفاع مقدس با محوریت شهرداری و همکاری تمام ادارات انجام شود ، اجرای طرح هر مدرسه یک سنگر همزمان با هفته دفاع مقدس با فضاسازی مناسب مدارس و ایجاد یک غرفه دفاع مقدس در محیط مدرسه و استفاده از خاطرات ایثارگران جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان خواهیم داشت.


همچنین دیدار فرماندهی و پرسنل سپاه ناحیه و بسیجیان شهرستان با امام جمعه سرپل‌ذهاب و استفاده از منویات ایشان، برگزاری مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا ، دیدار با خانواده معظم شهدا ، تجلیل از ایثارگران دوران دفاع مقدس انجام خواهد شد.


وی در ادامه، برگزاری مراسم نواختن زنگ ایثار و مقاومت در تمامی مدارس ، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک یگانهای نظامی و انتظامی مستقر در شهرستان در سپاه ناحیه ، حضور سازماندهی پاسداران و بسیجیان در نماز جمعه ، سخنرانی فرمانده سپاه قبل از خطبه ها و ایجاد میز خدمت در حاشیه نماز جمعه از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان اعلام کرد.

 

سرهنگ کاکایی گفت: برگزاری میدان تیر ویژه مدیران ادارات و تقدیر از نفرات برتر ، برگزاری مراسمات معنوی ختم قرآن ، دعای کمیل ، دعای توسل ، دعای ندبه و ... و برگزاری مراسمات یادواره شهدا بصورت شهدای آبروی محله ، شهدای خانگی و شهدای پایگاههای مقاومت و تجلیل از خانواده های شهدای شاخص، برگزاری نشست‌های بصیرتی ، مراسم تجلیل از سربازان ، تبیین فرهنگ دفاع مقدس با برگزاری نشست‌های سیاسی بصیرتی، ارائه مشاوره حقوقی به مردم با اجرای طرح هرمسجد یک حقوقدان ، برگزاری طرح نذر صلوات به یاد شهدا، برگزاری نشست تبیین مکتب شهدای دفاع مقدس و معرفی وصیت نامه شهدا در بستر فضای مجازی خواهیم داشت.

 

وی اظهار داشت: اعزام نیروهای جهادی به مناطق محروم ، برگزاری رزمایش کمک مومنانه ، کمک به آزادی زندانیان به نیابت از شهدا ، تجلیل از زنان پیشکسوت دوران دفاع مقدس ، دیدار و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، برگزاری اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب با محوریت مدارس و دانش آموزان از دیگر برنامه ها خواهد بود.


وی بیان کرد: برپایی نمایشگاههای مختلف با موضوع دفاع مقدس ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی مختلف در شهرستان، افتتاح طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی بسیج سازندگی در شهرستان ،ارائه ویزیت رایگان و خدمات درمانی در سطح شهر و روستاهای شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان سرپلذهاب نیز از برنامه های پایانی این هفته خواهد بود.


شهرستان سرپلذهاب درغرب استان کرمانشاه دارای جمعیتی بالغ بر 90 هزارنفر و 48 کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از