پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-21 22:02 - شماره خبر : 9813 0
رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کرمانشاه خبر داد:

برگزاری یادواره شهدای قشر پیشکسوتان در کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: یادواره شهدای قشر بسیج پیشکسوتان روز یک‌شنبه ۲۵ شهریورماه ساعت ۹ صبح در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار می‌شود.

جهانگیر کریمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در راستای کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه یادواره‌هایی در سطح شهرستان‌ها، اقشار، حوزه‌‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج کل استان برگزار می‌شود.

وی گفت: یادواره شهدای قشر بسیج پیشکسوتان روز یک‌شنبه ۲۵ شهریورماه ساعت ۹ صبح در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار می‌شود.

 رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: شهدایی که مربوط به قشر پیشکسوتان می‌شوند کسانی بودند که پس از بازنشستگی به قسمت‌های مختلف همچون ارتش یا بسیج وارد شدند و خود را به مناطق عملیاتی و یا جبهه‌های مقاومت رساندند و تحت عناوینی همچون مستشار، رزمنده یا متخصص به شهادت رسیدند. 

وی گفت: برای ارج نهاندن به مقام رفیع شهدای پیشکسوت، این یادواره را برگزار خواهیم کرد لذا از همه پیشکسوتان دعوت می‌شود تا با حضور در این مراسم از ایثار و فداکاری این شهدای عزیز و خانواده‌های آن‌ها تجلیل کنند.

کریمی تصریح کرد: استان کرمانشاه نسبت به استان‌های دیگر شرایط ویژه‌تری در دوران دفاع مقدس و پس از آن دارد چرا که جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه شروع و با عملیات مرصاد که مقابله هم‌زمان با دو جبهه نفاق و بعث در این استان به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: جنگ‌ در این استان ابعاد پیچیده‌ای داشت و نقش کرمانشاه و شهدای آن در دفاع مقدس باید به تمام ایران اسلامی شناسانده شود. 

کریمی گفت: یکی از اهداف برگزاری این کنگره معرفی رفتار و منش شهدا چه در زمان خدمت، رزمندگی‌شان در جبهه‌های مقاومت و چه در زندگی شخصی‌شان و با اعضای خانواده و اجتماع است.

وی بیان کرد: شهدای ما در زمان دفاع مقدس از تفکرات خاص و نابی برخوردار بودند که گره‌گشا و کارگشا بوده است؛ تفکرات این شهدا برای ما به یادگار مانده‌اند و ما باید مطابق آنها عمل تا انشاالله در جبهه‌های جدید اقتصادی و فرهنگی موفق عمل کنیم. 

کریمی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این کنگره معرفی سیره شهدا است، گفت: باید سعی کنیم تفکرات، منش و سیره این عزیزان با نسل کنونی ما ارتباط سازنده‌ای پیدا کند زیرا نسل امروز اندکی با ارزش‌های دفاع مقدس فاصله گرفته است. 

وی افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره احیای فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار است، همان‌گونه که امروز شاهد آن هستیم، زنده‌ نگه‌ داشتن فرهنگ شهادت به استکبارستیزی و مبارزه با ظلم منجر خواهد شد. 

کریمی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجینه‌ای است که یکی از راه‌های شناساندن از طریق برگزاری همین کنگره‌ها و یادواره‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: آثار مکتوب، فیلم‌ها و یادواره‌ها باعث می‌شود تا این راه روشن بماند و به بخشی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دست پیدا کنیم.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V93jY
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار