حالت تاریک

بهره‌برداری از چهار سینما در کرمانشاه تا پایان‌سال

بهره‌برداری از چهار سینما در کرمانشاه تا پایان‌سال

رییس امور هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از بهره‌برداری چهار سینما تا پایان سال‌جاری در استان خبر داد.

 

محمدرضا کماسی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: تعداد هفت سینما در استان کرمانشاه وجود دارد که یکی از آنها غیرفعال است.

رییس امور هنری سینما اداره کل فرهنگ و و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: احداث تعداد چهار سینما در شهرستان‌های صحنه، کنگاور، پاوه و جوانرود در دست اقدام است که تاییدیه نهایی آنها گرفته شده و تقریبا ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در کرمانشاه سالن سینمایی مطابق با استانداردها و معیارهای روز دنیا و حتی کشور وجود ندارد عنوان کرد: در گذشته 15 سینما در شهر کرمانشاه بوده و برخی شهرستان‌ها وجود داشته اما به دلایلی همچون ظهور و بروز تکنولوژی‌های جدید به تعطیلی کشیده شده است.

کماسی با بیان اینکه مطالبه سرانه صندلی‌های سینما بخشی از مطالبات کرمانشاه گفت: تعداد صندلی‌های سینما در کرمانشاه ۱۲۴۷ عدد می‌باشد و فعال‌سازی ۳۴۰ مورد دیگر در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: این استان با دو میلیون نفر جمعیت نیازمند ساخت سینماهای بیشتری است لذا در همین راستا می طلبد که در بحث اشتغال و توزیع اعتبارات آن تجدید نظر شده و به فعالیت های فرهنگی با دید بازتری نگاه شود.

کماسی با بیان اینکه سینماهای کرمانشاه نیازمند حمایت مسئولان فرهنگی است، گفت: فیلم‌های خانوادگی و کمدی بیشتر مورد علاقه و بازدید خانواده ها قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از