حالت تاریک
امامان جمعه استان کرمانشاه مطرح کردند؛

تبیین چرایی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

تبیین چرایی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه به تبیین چرایی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توجه به در پیش داشتن انتخابات ریاست جمهوری چرایی شرکت در این انتخابات را تبیین کردند. 

حضور مردم در انتخابات موجب تعالی کشور می‌شود

ماموستا ملا سید محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جوانرود، اظهار داشت: حضور در این عرصه مهم یک حق بزرگ و همچنین تکلیفی بر دوش همه آحاد جامعه است که باید از آن به نحو شایسته استفاده کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد مردم  روز جمعه هشتم تیرماه در این انتخابات با حضور حماسی خود  دشمن را ناامید کنند. 

امام جمعه شهرستان جوانرود با تاکید بر ضرورت حضور پر شور و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: حضور حداکثری و پرشور مردم در این انتخابات موجب پیشرفت و تعالی کشور می‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دالاهو، اظهار داشت: هشتم تیرماه را در پیش داریم که مصادف با روز انتخابات ریاست جمهوری است که در این میان حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات حائز اهمیت است و به حال کشور، نظام و مردم سودمندتر از بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی است. 

وی به تثبیت پست ریاست جمهوری کشور اسلامی ایران در دیگاه بین‌المللی ارزشمند اشاره کرد و گفت: گاهی ما محدود فکر می‌کنیم و تنها کشور خودمان یا استان خودمان را مد نظر داریم اما تثبیت جایگاه ریاست جمهوری از حیث بین‌المللی بسیار مهم است و حضور پرشور و حداکثری افراد باعث می‌شود که جایگاه ریاست جمهوری در کشورهای مختلف تثبیت شود. 

وی در پایان گفت: رأی دادن ایرانی‌ها یعنی ملت ایران می‌خواهند دوباره پرچم عدالت را بلند کنند؛ حضور قوی و حداکثری ملت ایران به ویژه جوانان در انتخابات یعنی ما با وجود همه ظلم بیگانگان به آینده روشن کشور اسلامی ایران پایبندیم. 

همه برابر رأی خود مسئولیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کنگاور، اظهار داشت: هرچه مقدار مشارکت بالا و آگاهانه باشد سرنوشت و آینده کشور عزتمندانه است. 

وی به ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور اصلح کسی است که فعال باشد و اهل استراحت و گوشه‌گیری نباشد و شب و روز نشناسد و به آرمان‌های انقلاب پایبند باشد اهل دیانت و مردمی باشد و مردم نیز باید به توانمندی رئیس جمهور و همکارانش ایمان داشته باشند و نگاه مقبول و معقولی به امکانات داخلی داشته باشند. 

امام جمعه کنگاور خاطرنشان کرد: ما در مقابل رأی‌مان مسئولیم لذا باید سعی کنیم رأیی که می‌دهیم آگاهانه باشد و برای آن حجت شرعی داشته باشیم. 

لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری 

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌رضا اکبری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان سنقر، ضمن دعوت به مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی تاکید کرد: هفته آینده روز انتخابات ریاست جمهوری است این مناظره‌ها را با دقت دنبال کنید و روشن‌گری‌ها را مقایسه کنید شخصیت این افرادی که می‌خواهند نماینده شما و رئیس جمهور شما شوند گرایش‌های فکری آن‌ها را ببینید اطرافیان و مسئولان ستادهای آن‌ها را بشناسید و همواره با بصیرت انتخاب کنید. 

رئیس‌جمهوری تراز انقلاب انتخاب کنیم

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روح‌الله موسوی‌زمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان اسلام‌آبادغرب، اظهار داشت:   امروز نام شهید رئیسی بر تارک فضای کشور قرار گرفته و فضای کشور توسط پروردگار متعال مهندسی شده در واقع شهادت رئیسی اذهان ملت ما را مهندسی کرده است.   

وی تصریح کرد: ما باید یک رئیس جمهوری انتخاب کنیم که هم در سطح فردی هم در سطح ملی و هم در سطح تمدنی یک رئیس جمهور تراز باشد.

زمانی‌موسوی بیان داشت: نباید تنها به دنبال این باشیم که رئیس جمهور آینده وضع اقتصادی ما را بهبود ببخشد، سطح انتخاب را پایین نیاوریم، بلند فکر کنیم و به دنبال کسی باشیم که زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) و نه مانع ظهور ایشان باشد. 

مشارکت حداکثری برای همه مردم یک امر اجتناب‌ناپذیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی نیز در خطبه‌های نماز این هفته شهرستان هرسین، اظهار داشت: یکی از آزمون‌های سختی که در پیش داریم با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا و خباثت دشمنان و نگاه آزادی‌خواهان جهان به جمهوری اسلامی می‌توان گفت که یکی از حساس‌ترین انتخابات را پیش رو داریم که مدیریت کشور را باید از بین این ۶ نامزد انتخاب کنیم که بتواند هم در مجامع بین‌الملل بدرخشد و هم اوضاع و مطالبات مردم را در داخل کشور به خوبی مدیریت کند. 

امام جمعه هرسین افزود: تردیدی در آن نیست مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یعنی چشم طمع دشمنان به امنیت، اقتدار و استقلال کشور را کور کردن و مأیوس کردن دشمنان؛ یعنی انتخاب یک رئیس جمهور به عنوان نماینده خود در مجامع بین‌المللی معرفی کردن، هر کسی که جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد ولی تعصب ایرانی بودن را داشته باشد و نسبت به آینده کشور و فرزندان خود حساس باشد باید در انتخابات شرکت کند لذا رأی هر کسی در ابتدا رأی به جمهوری اسلامی است و دلبستگی به نظام اسلامی است، مشارکت حداکثری برای همه مردم یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در برخی از کشورهای همسایه ما مثل ترکیه که مشارکت بالای ۹۰ درصد است این به معنای اقبال عمومی مردم به دولت و حکومت نیست بلکه این موضوع از طریق محرومیت از خدمات اجتماعی و جریمه قرار دادن و محدودیت در ارائه خدمات اجتماعی اجبار شده است، این ضرورت است که همه کشورهای دنیا نسبت به مشارکت مردم توجه ویژه دارند.

رضایی اظهار داشت: موضع دیگر نوع انتخاب هر شخص است اینکه چه فردی با چه مؤلفه‌ای انتخاب شود، از این ۶ نفر نامزد باید یک نفر انتخاب شود و در واقع انتخاب بین خوب و خوب‌تر است، ضمن اینکه همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند ولی چگونه انتخاب کردن مهم است برای کسانی که رأی می‌دهند و در انتخابات شرکت می‌کنند، در کنار داشتن برنامه باید کارنامه و سوابق این افراد هم در باب اقتصاد، سیاست، امینت کشور و فرهنگ در نظر گرفته شود. 

خطیب جمعه هرسین افزود: رئیس جمهور باید جامع شرایط باشد یکی از شاخصه‌ها  و معیارها ولایتمداری و میزان التزام عملی این افراد به ولایت فقیه است، نمی‌توان ادعا کرد که ولایت‌پذیر هستیم ولی به کسانی میدان بدهیم که التزامی به ولایت فقیه نداشته‌اند و در مقابل نظام ایستاده‌اند، ما فتنه ۸۸ را فراموش نمی‌کنیم کسانی که به توصیه رهبر انقلاب توجه نکردند و دشمن را امیدوار کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند و کسانی که در فتنه‌ها همیشه در کنار فتنه‌گران قرار گرفتند و نظام را تنها گذاشتند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از