حالت تاریک

تجلیل از موکب‌داران اربعین در سرپل‌ذهاب

تجلیل از موکب‌داران اربعین در سرپل‌ذهاب

مراسم تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرکل عتبات عالیات استان کرمانشاه و جمعی از مسئولان در حسینیه امام خامنه‌ای دفتر امام جمعه شهرستان سرپلذهاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرصاد، بهمن صحرایی در مراسم تجلیل از موکب‌داران اربعین اظهار داشت: تاسیس دین رسول الله(ص) بقای دین اباعبدالحسین(ع) بود.

 

 مدیر کل عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: اربعین و این حماسه، مسیر سنت الهی و سبز مهدوی است، این مسیر، مسیر ظهور امام زمان(عج) و شکل‌گیری حکومت اسلامی خواهد بود.  

 

وی ادامه داد: در ابعین امسال خادمین خالصانه خدمت کردند، در سطح استان بیش از ۳۰ درصد مواکب مردمی افزوده شد.  

 

صحرایی ادامه داد: افتخار این را داریم که استان کرمانشاه بعنوان استان معین در توسعه حرم امام حسین(ع) در کربلا، حضور دارد و این پروژه در حال اتمام است و این یک رسالتی است که باعث افتخار است.  

 

وی گفت: امسال مرز خسروی به‌عنوان یک مرز نمونه کشور انتخاب شد و این از تلاش و زحمات مسئول کمیته ها و موکب داران حاصل شد، زیرساخت های لازم که فراهم بود از نعمت معنوی و مادی اربعین بود، در سنوات آینده ۵۰۰ هزارنفر زوار امسال چند برابر خواهد شد.  

 

صحرایی در پایان با بیان اینکه درب اصلی مرز خسروی شهرستان سرپلذهاب است، گفت: ذره ای از ثواب برای خدمت گذاری به زوار ، در دستگاه خداوند ثبت و ضبط می شود.  

 

امام جمعه سرپلذهاب حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در ادامه گفت: کار اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات، جمع آوری نذورات و جهت توسعه حرمین در عتبات است.  

 

وی افزود: بحث اربعین یک موضوع فراملی و جهانی است، لذا تصمیم گیری ها در سطح کلان گرفته می شود.  

 

حجت الاسلام ساداتی بیان کرد: در ایام اربعین ۲۱ موکب برپا شد، امید است سال آینده نقاط ضعف را برطرف کنیم و با قوت بیشتر در خدمت زائرین باشیم.  

 

وی در پایان گفت: فرصت اربعین ، فرصتی خودسازی، و تربیت است لذا باید قدر بدانیم، همه کسانی که بااین نیت پای کار آمدند تقدیر و تشکر می‌کنیم.  

صدراله بابلی فرماندار سرپلذهاب نیز در ادامه گفت: کار موکب داری و خدمت در دستگاه امام حسین(ع) یک توفیق خاصی می طلبد، و یک کار الهی و پیامبرگونه بود.  

 

وی بیان کرد: در این خطه از میهن اسلامی، موکب داران برای خدمت به زائرین از هم سِبقت می گرفتند، با کمترین امکانات کار را آغاز کردند اما به وفور شاهد ارائه خدمت به زائرین بودیم و این از برکت اربعین بود.  

 

بابلی گفت: تمام موکب های مستقر در شهرستان سرپلذهاب مردمی بودند از ۹ موکب سال گذشته، نیز امسال ۲۱ موکب در رفت و برگشت در خدمت زائرین بودند، همچنین هر مدرسه یک موکب برپا شده بود.  

 

فرماندار شهرستان در ادامه گفت: برای فراهم کردن بسترهای لازم، امسال ۲۰ میلیارد تومان ، برای احداث زائرسرا و سرویس های بهداشتی، به شهرداری شهرستان اختصاص یافت.همچنین در بحث آسفالت اقدامات خاصی صورت گرفت.   

 

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.  

استان کرمانشاه  ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و سرپل ذهاب یکی از شهرستان های مسیر مرز خسروی است که  مورد استفاده برای تردد زوار عتبات عالیات قرار می گیرد.  

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

تجلیل از موکب‌داران اربعین در سرپل‌ذهاب

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از