حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه مطرح کرد:

تحقق زیست حسینی با دنباله‌روی از منطق حسینی

تحقق زیست حسینی با دنباله‌روی از منطق حسینی

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم زیست حسینی داشته باشیم باید منطق امام حسین(ع) در مسیر امر به معروف و نهی از منکر را دنبال کنیم.

نامدار یوسفوند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) برگرفته از امر به معروف و نهی از منکر بود. 

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه افزود: در واقع فلسفه و هدف حرکت این نهضت جلوگیری از اشاعه منکر و گسترش معروفات و اوامر الهی در زمین بود؛ امام حسین(ع) در این خصوص می‌فرمایند من برای اقامه معروف و نهی از منکر قیام کردم. 

وی گفت: امام حسین(ع) خود را فدا کرد تا احکام حقیقی دین مبین اسلام برپا شود و مسلمانان از بند ظالمانی که منکر را رواج می‌دادند نجات پیدا کنند.

یوسفوند ادامه داد: جامعه‌ای زنده است که در آن امر به معروف و نهی از منکر زنده باشند، آمران به معروف نه تنها باید خود به خوبی معروف‌ها را بشناسند بلکه باید آنها را به مردم بشناسانند، این آمران باید جامعه را به سمت ادای معروف راهبری و توصیه کنند و خود نیز عامل به توصیه‌های خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: راستگویی، درستی، عدالت، کار خیر، امور درست، حقیقت‌طلبی و حقیقت‌گویی از مصادیق معروف به شمار می‌آیند.

یوسفوند با بیان اینکه باید با شیوه‌های مختلف افراد جامعه را به سمت عمل به مصادیق معروف هدایت کرد، افزود: علاوه بر این شخص ناهی از منکر ابتدا خود باید منکرات را بشناسد و از انجام آنها دوری کند و سپس دیگران را از انجام منکرات نهی کند.

وی خاطرنشان کرد: با برپایی و اجرای امر به معروف و نهی از منکری شاهد یک جامعه سالم خواهیم بود که به سمت یک مدینه فاضله حرکت خواهد کرد، در این جامعه ارزش‌های حقیقی و رفتار خوب و درست الهی و انسانی حاکم خواهد شد.

یوسفوند اذعان داشت: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شود مردم احساس امنیت بیشتری می‌کنند منظور از امنیت انواع مختلف آن اعم از امنیت جانی، مالی و اخلاقی است.

وی ادامه داد: منکرات، معاصی و بزه‌هایی همچون دزدی در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن پویاست کمتر دیده می‌شود در نتیجه در چنین جامعه‌ای خوبی‌ها به تدریج حکم‌فرما و بدی‌ها زائل می‌شوند.

یوسفوند افزود: دهه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته شده از این رو شایسته است در این دهه سبک و سیاق حسینی در جامعه زنده شود.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام حسین(ع) و یارانش برای ریشه‌کن‌ کردن منکرات قیام کردند ما نیز باید در پیروی از ایشان به وظایف خود عمل کنیم.

یوسفوند بیان کرد: امام حسین(ع) جان خود، عزیزان و یارانش را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد از این رو ما نیز باید در این مسیر قدم برداریم و برای اشاعه معروف و جلوگیری از منکر تلاش کنیم. 

وی یادآوری کرد: قطعاً تلاش ما زمانی حسینی خواهد بود که کار حسینی انجام دهیم، کار حسینی یعنی اقامه صحیح معروفات و مانع‌شدن از اشاعه منکراتی که دین اسلام ما را از انجام آنها بر حذر داشته است. 

یوسفوند گفت: اگر بخواهیم زیست حسینی داشته باشیم باید منطق امام حسین(ع) در مسیر امر به معروف و نهی از منکر را دنبال کنیم، ان‌شاءالله با اجرای درست این فریضه، مدینه فاضله‌ای که اسلام منادی آن است شکل خواهد گرفت.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از