حالت تاریک
درخواست مدیران کرمانشاهی از معاون رئیس‌جمهور؛

تخصیص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه سرعت گیرد

تخصیص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه سرعت گیرد

مدیران دستگاه‌های دولتی استان کرمانشاه در دیدار پیش از ظهر خود با طرح مهمترین مشکلات خواستار سرعت‌بخشیدن به تخصیص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، استاندار، معاونان استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران استان کرمانشاه امروز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور، با طرح مهمترین مسائل پیش روی استان خواستار تسریع در پرداخت اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه شدند.

۶۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه پرداخت شد

طهماسب نجفی، در این جلسه درباره اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، اظهار داشت: ۶۹ درصد تعهدات دولت به‌منظور پرداخت اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: از ابتدای سال جاری تخصیص اعتبارات استانی، ملی، تهاتر، ماده ۵۶ به کرمانشاه صفر بوده البته اعتبارات فروش نفت به طور کامل تخصیص یافته است.

پرداخت ۶۴ درصد سهم سالانه اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه

عبدالوحید محمدی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به صورت سالانه انجام شده، اظهار داشت: ۶۴ درصد سهم سالانه اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه پرداخت شده است.

وی از پرداخت دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید خبر داد و افزود: باید عدالت در توزیع تسهیلات کشوری رعایت شود.

محمدی خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی در راستای تأمین تسهیلات اشتغالزایی سهم خود را پرداخت نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: قرارگاه ملی اشتغال جوانان نیازمند ضمانت اجرایی است.

پرداخت ۵۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک‌ها

مختار احمدی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز، اظهار داشت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک‌های استان کرمانشاه پرداخت شده است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت بیکاری در استان کرمانشاه، افزود: نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به ۱۰.۳ درصد رسیده درحالی که این نرخ در مدت مشابه سال قبل ۱۳.۶ درصد بوده است.

رشد ۱۲ درصدی تولید و تجارت در کرمانشاه

دارابی؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز، اظهار داشت: به‌دنبال پرداخت سه هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک‌ها، پنج هزار و  ۷۲۴ فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از محدودیت منابع و مصارف در پرداخت اعتبارات رنج می‌برد، افزود: در صورت رفع این محدودیت، ظرف دو سال پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

دارابی با تشریح آخرین وضعیت تولید و تجارت در استان کرمانشاه، گفت: میزان تولید و تجارت بدون احتساب میعانات گازی صادرات نفتی ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی صادرات غیرنفتی، افزود: بر  اساس داده‌های مرکز آمار ایران رشد حوزه تولید و تجارت صعودی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، رشد بخش صنعت را ۴.۵ درصدی، بخش تجارت و خدمات را ۸.۵ درصدی و بخش معدن را ۲.۵ درصدی اعلام کرد.

دارابی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه، گفت: در مجموع رشد بخش‌های مختلف از بهبود وضعیت کسب و کار در استان کرمانشاه حکایت دارد.

طلب ۹۲۳ میلیارد تومانی شهرداری از ادارات

نادر نوروزی؛ شهردار کرمانشاه نیز در این جلسه، اظهار داشت: شهرداری کرمانشاه ۹۲۳ میلیارد تومان از دستگاه‌های مختلف طلب دارد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان در کرمانشاه واقع شده‌اند، افزود: در راستای ساخت و ساز بافت‌های فرسوده شهری با وجود اینکه دولت ضمانت را پذیرفته بود اما آن را پرداخت نکرد در نتیجه این بدهی برای ما مابقی مانده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از