حالت تاریک
یادداشت؛

تفاوت مدیریتی ژنرال سلیمانی با دیگر فرماندهان جنگ

تفاوت مدیریتی ژنرال سلیمانی با دیگر فرماندهان جنگ

ژنرال قاسم سلیمانی سبک مدیریتی متمایزی نسبت به سایر فرماندهان جنگ داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ژنرال سلیمانی مدیریت متفاوتی نسبت به دیگر فرماندهان داشت چه اینکه در عین اقتدار، شجاعت و پایبندی به اصول و اعتقادات، با ایجاد رابطه قلبی و حس نوع‌دوستی با مردم در همه روزها و مراحل سخت در کنار آن‌ها بود.

تقویت رابطه عاطفی مردم ایران با ملت‎ها و نمادهای جبهه مقاومت از اقدامات ارزشمند سردار سلیمانی بود خصوصا اینکه ایشان از شروع دولت سیزدهم دیپلماسی عزت‌مندانه و با اقتداری با کشورهای منطقه در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی داشت و با انعقاد قراردادهای بلند مدت، رشادت‌ها و حسن خلق فراگیر عملی به عنوان الگوی برجسته باعث تقویت رابطه عاطفی مردم ایران با ملت‌ها شده است.

از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی تلاش برای تحقق پیشرفت در سایه امنیت بود در واقع ایشان در جبهه مقاومت موجبات هم‌بستگی، اتحاد و قدرت دفاع کشورهای منطقه و افزایش اقتدار بیش از پیش کشور ما در منطقه و جهان را فراهم کرد.

یکی از اعتقادات سردار سلیمانی این بود که کارآمدی با توکل، صبر و ایمان به هدف شکل می‌گیرد و مقاومت فلسطین نیز این مهم را طی ۷۰ سال مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم غاصب تجربه کرد و پیرو رشادت‌ها و ایجاد اتحاد منطقه‌ای رزمندگان کشورهای مسلمان حذف داعش را رقم زد و به‌دنبال آن محاسبات معاندین را در منطقه تغییر داد.

ملت‌های بیدار و عدالت‌خواه جهان همچون فلسطین با تأسی از روحیه انقلابی سردار سلیمانی عملیات‌هایی چون طوفان الاقصی برنامه‌ریزی کردند و آن شکست جبران‌ناپذیر را بر رژیم و استکبار جهانی تحمیل کردند و رژیمی که همه آن را قدرت برتر می‌دانستند پس از شکست‌های پی در پی  در کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان، پاکستان،   سوریه، لبنان و… به‌صورت مستقیم وغیر مستقیم هیمنه پوشالی‌اش بهم ریخت و  مهم‌تر اینکه شهید سلیمانی با حذف داعش قدرت پوشالی رژیم را برای جهانیان نمایان کرد.
 
سردار سلیمانی با ایجاد رابطه قلبی و حس نوع‌دوستی با مردم انقلابی منطقه و نیز با ارتباط مستقیم با قدرت‌های منطقه با منش فردی و تشریح مسائل سیاسی منطقه و برنامه‌ریزی‌های دقیق و اقدامات غافل‌گیرانه به‌صورت مصداقی پایان جنگ داعش را پیش‌بینی کرد که نشان از تدابیر، بصیرت و قدرت معنوی و برتری این فرمانده شجاع بود به‌طوری که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در راس آن آمریکا وجود این فرمانده را خطر بزرگی برای خود احساس می‌کردند که در عوض افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی و کشورهای منطقه شد.

از دیگر ویژگی‌های سردار دل‌ها شجاعت، قدرت ایمان قوی، در عین حال اخلاق‌مدار، مردمی، عادل  و توانمند در مدیریت جنگ و امور نظامی بود که او را به یک اسطوره در بین مردم تبدیل کرده بود.

سردار سلیمانی یک ناجی هدایت‌گر در منطقه بود، ایشان بسیار ساده زیست بود و با شناختی که از اقوام منطقه داشت از طرفی شرایط حاکم بر منطقه ترور و کشتارهای ظالمانه فاقد ترحم و انسان‌دوستی را دیده بود و ترس و وحشت و جو روانی و ناامنی ایجاد شده توسط داعش در منطقه نیاز به یک ناجی هدایت‌گر عادل و نوع‌دوست در عین حال مقتدر و افتاده داشت که امنیت روانی و جسمی را به زندگی مردم برگرداند.

سردار سلیمانی با دشمن با اقتدار و با ایجاد ترس در دل آن‌ها برخورد می‌کرد اما با مردم منطقه مهربان بود و کودکان را نوازش می‌کرد برهمین اساس الگویی برای اقشار مردم منطقه شد همچنین در شرح نقش و تاثیر بی‎بدیل اقدامات شهید سلیمانی در رونق و شکوفایی تعاملات اقتصادی ایران در منطقه همین بس که دشمنان وقتی اقتدار ایران را از جهات نیروی مقتدر، امکانات جنگی قوی، پیشرفت‌های روز افزون در تمام حوزه‌ها، دیپلماسی با اقتدار در سایه امنیت را مشهود دیدند، حضور سردار را تحمل نکردند و در پی ترور ناجوانمردانه این شخصیت بزرگ برآمدند.

هوشنگ یوسفی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کنگاور

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از