حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
تنش واشنگتن و تل‌آویو، ماجرای زیر پوست شهر!
یادداشت؛

تنش واشنگتن و تل‌آویو، ماجرای زیر پوست شهر!

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی به بررسی لغو ناگهانی سفر یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا پرداخته و این رویداد را به عنوان نشانه‌ای از افزایش تنش‌ها میان آن‌ها در  واشنگتن و تل‌آویو ارزیابی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی به بررسی لغو ناگهانی سفر یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا پرداخته و این رویداد را به عنوان نشانه‌ای از افزایش تنش‌ها میان آن‌ها در  واشنگتن و تل‌آویو ارزیابی کرده است. 

به گفته این گزارش، لغو سفر گالانت در حالی صورت گرفت که روابط میان رژیم صهیونیستی و ایالات متحده به دلیل اختلاف نظرها در مسائلی چون سیاست‌های نظامی و امنیتی، به خصوص در قبال ایران و فلسطین، تحت فشار قرار دارد. 

این موضوع به نگرانی‌هایی در مورد آینده همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو کشور استکباری صهیونیستی که دست آن‌ها  به خون هزاران زن و کودک بی‌گناه و غیرنظامی آغشته، دامن زده است. 

تحلیلگران بر این باورند که این لغو سفر می‌تواند پیامدهای جدی برای روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا داشته و نشان دهنده یک تغییر در سیاست‌های دو طرف باشد. 

به ویژه در شرایطی که رژیم غاصب صهیونیستی تحت فشارهای بین‌المللی برای تغییر رویکردهای خود در قبال فلسطینیان قرار دارد، این تنش‌ها می‌توانند بر همکاری‌های استراتژیک بین آن‌ها تأثیر بگذارند. 

با توجه به اهمیت این روابط در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی، انتظار می‌رود که دیپلماسی‌های  دو رژیم  منحوس برای بهبود وضعیت و کاهش تنش‌ها تلاش بیشتری کنند. 

در نهایت، این رویداد می‌تواند به‌عنوان یک زنگ خطر برای آینده روابط آمریکا و صهیونیست‌ها که اکنون در تنگنایی هلاکت‌بار گرفتار شده تلقی شود و نیاز به تجدیدنظر در سیاست‌های موجود را نمایان کند. 

مجتبی جنگلی‌نیا؛ فعال رسانه

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از