حالت تاریک
ورزش کرمانشاه در ۴۵سالگی انقلاب به کجا رسیده؛

توسعه ورزش همگانی و افتخارآفرینی‌های ورزشکاران کرمانشاهی

توسعه ورزش همگانی و افتخارآفرینی‌های ورزشکاران کرمانشاهی

استان کرمانشاه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در عرصه ورزش پیشرفت‌های خوبی داشته که توسعه ورزش همگانی و مدال‌آفرینی در عرصه‌های بین‌المللی موئد این مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پیشرفت و توسعه حقیقی کشورها شاخص‌های متعددی دارد که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها عرصه ورزش است و البته ارتباط بسیار تنگاتنگی با مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور دارد.

 امروزه ورزش به‌عنوان یک صنعت و یک تجارت جهانی برای همه حکومت‌ها اهمیت به‌سزایی داشته است؛ چراکه با استفاده از ورزش اهداف مختلفی در مسیر بهبود عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی دنبال شده که در رسیدن به اهداف و سیاست‌های راهبردی یک کشور موثر واقع می‌شود.

موفقیت کشورها در میادین بین‌المللی ورزشی علاوه بر تأثیرات اجتماعی و اقتصادی نمادی از ثبات و توانمندی‌های همه‌جانبه آن کشور محسوب می‌شود که به تعبیری از مقام معظم رهبری، «ورزش قهرمانی» موتور حرکتِ ورزش همگانی و ظرفیت مهمی برای گسترش و تعمیقِ معنویت و خصوصیات مثبت فرهنگی و اخلاقی است.

کشور عزیزمان ایران نیز از این امر مستثنا نیست و از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) شاهد توسعه امکانات در همه ابعاد ورزشی، آموزشی، علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است که همگی آن متاثر از دیدگاه توسعه‌محوری بود که با پیروزی انقلاب بر مملکت حاکم شد.

 امروزه در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با افتخار شاهد آمار خیره‌کننده و ترقی‌هایی هستیم که وارسی هر کدام از آن‌ها مبین پیشرفت ایران اسلامی در آوردگاه‌های جهانی ورزشی در اغلب رشته‌ها است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از عرصه‌های بسیار مهمی ترقی و رشد چشمگیری که شاهد آن هستیم، عرصه ورزش است، به گونه‌ای که توسعه و ازدیاد اماکن، سرانه ورزشی، قهرمانان، کسب مدال‌های متعدد و رنگارنگ در آوردگاه‌های ملی، بین‌المللی و المپیک‌های مختلف، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستاها و... نمونه‌هایی از پیشرفت در این حوزه است لذا مقایسه آمارهای گوناگون، قبل و پس از انقلاب اسلامی گویای این دستاوردهای مهم انقلاب است که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بینشان موجی از امیدآفرینی در دل‌ها ایجاد می‌کند.



ورزش بستری برای فتح قله‌های موفقیت

حمیدرضا عزتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، گفت: در حرکت عظیم مردم غیور ایران در راستای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما همواره شاهد فتح قله‌های موفقیت در این مرز و بوم و طی عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و... بوده ایم و درخشش در این عرصه موجب عزت کشور و مایه‌ی فخر و مباهات ما بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: در مسیر تعالی کشور جامعه‌ ورزش و جوانان نیز نقش‌آفرینی ارزنده‌ای در توسعه و تعالی کشور ایفا کرده و در ابعاد مختلف ورزش از توسعه‌ زیرساخت‌ها تا پیشرفت در مدال‌آوری‌ها مشارکت گسترده‌ای در موفقیت ایران‌زمین و شادی عموم مردم داشته‌اند و این صرفاً به برکت انقلاب اسلامی بوده است.

عزتی در ادامه با توجه به دستاوردهای ورزشکاران و توسعه‌های زیرساختی ورزشی استان، عنوان کرد: از جمله خدمات شایانی که پس از انقلاب در کشور علی‌الخصوص استان کرمانشاه صورت گرفته است می‌توان به احداث اولین و بزرگ‌ترین خانه جوان در سطح کشور، احداث بزرگ‌ترین آکادمی پزشکی ورزشی غرب کشور، احداث دو مهمانسرا با تجهیزات کامل در دو مجموعه ورزشی کوثر و آزادی برای سرویس‌دهی مناسب به هیات‌های ورزشی و مهمانان و عوامل اجرایی فدراسیون‌های ورزشی و مهمانان وزارتی اشاره کرد.

این مقام مسئول در رابطه با مجموعه‌های ورزشی تازه‌تأسیس در سطح شهرستان و روستاهای اطراف، خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه توسعه‌محوری که نظام مقدس جمهوری اسلامی به حوزه ورزش دارد، طی مدت اخیر احداث زورخانه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد، احداث خانه تکواندو در استادیوم آزادی به‌نام قهرمان جهان مسعود حجی‌زواره، احداث خانه کاراته در فرهنگیان فاز ۲ مجموعه ورزشی شهید سید جمال میرزاده را داشتیم.

وی همچنین از احداث ۲ چمن ورزشی مصنوعی در بخش ماهیدشت روستاهای گوهر آباد و سیمینه سفلی، احداث دو چمن ورزشی مصنوعی در بخش کوزران روستاهای بابان‌یاور و چقاخزان، احداث دو چمن مصنوعی ورزشی در بخش بیلوار روستاهای کمره‌گره و سپاس، افتتاح استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی حضرت ابوالفضل‌العباس و احداث خانه‌های تخصصی برای هیات‌های ورزشی هندبال، کشتی، رزمی، کبدی، تنیس و... خبر داد و گفت: این موضوع نشانگر توجه ویژه به جامعه ورزشی کشور بوده و چیزی به غیر از نتیجه پر خیر و برکت پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

عزتی در پایان در رابطه با نتیجه توجه ویژه به حوزه ورزشی استان، گفت: کسب‌ مدال رنگارنگ جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو، همچنین کسب سهمیه المپیک توسط آرین سلیمی در رشته تکواندو همچنین نشان نقره در مسابقات آسیایی هانگژو چین و کسب‌ مدال‌های رنگارنگ در مسابقات پارا آسیایی هانگژو چین هرمز صیدی و مسعود امامی و...  گوشه‌ای از افتخاراتی است که جوانان هم‌شهری ما با پشتوانه و حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته‌اند به دست آورند.


رشد ۱۰۰ درصدی سرانه زیرساخت‌های ورزشی  در کرمانشاه

محمدرضا اختیاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در قیاس وضعیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی سرانه ورزشی قبل از انقلاب برای هر نفر ۳ سانتی‌متر بوده اما خوشبختانه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این سرانه ورزشی به ۱۰۰ سانتی‌متر برای هر نفر در پهنه نظام مقدس جمهوری اسلامی رسیده است.

معاونت ورزشی سپاه ناحیه مقاومت شهرستان کرمانشاه در رابطه با موثر بودن افزایش سرانه ورزشی، بیان کرد: همین موضوع باعث پیشرفت و توسعه ورزشی در بُعد همگانی و در زمینه کسب عنوان‌های مختلف قهرمانی شده است.

اختیاری با قیاس آماری از وضعیت حوزه ورزش در قبل و بعد از انقلاب، عنوان کرد: از ۲۰ سالن ورزشی ۲ هزار نفری در حال حاضر به ۳۰۰ سالن رسیده‌ایم و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از ۳۰ رشته فعالی که قبل از انقلاب داشتیم اکنون به ۱۷۰ رشته ورزشی در سراسر کشور رسیده‌ایم.

مدیر کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: امیدواریم که با ساخت ورزشگاه‌های مدرن در سطح مسابقات بین‌المللی شاهد میزبانی همه مسابقات در سطح جهانی باشیم و این آرزوی دیرینه برای ورزشکاران و ورزش‌دوستان در آینده محقق شود.


کرمانشاه ۱۲۰ ورزشکار جهانی و بین‌المللی دارد

حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ گفت: شاخص بعدی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بسیار مهم است، عدالت‌محوری در تقسیم تجهیزات و امکانات ورزشی است که در این راستا هم شاهد اتفاقات خوشایندی بودیم.

کارشناس اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: ما در استان کرمانشاه چیزی نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ روستا داریم که در چند سال گذشته ۳۰۰ روستا صاحب خانه ورزش روستایی شده‌اند و مجهز به یک سری امکانات ورزشی شده و در همین چند روز اخیر به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب ۵۱ روستای دیگر تجهیز ورزشی شدند و آمار خانه‌های ورزش روستایی به ۳۵۱ باب رسیده است.

حسین‌زاده در ادامه افزود: این امر از این نظر قابل ستایش و افتخار است که ما قبل از انقلاب حتی یک خانه ورزش روستایی نداشتیم اما اکنون خوشبختانه روز به روز شاهد توسعه و افزایش آن‌ها هستیم.

وی در رابطه با موفقیت و قهرمانی ورزشکاران اذعان کرد: از حیث قهرمان پروری و موفقیت جوانان خوب کرمانشاهی یکی از شاخص ها مهمی و قابل توجهی است که ما قبل از انقلاب در مجموع کل مدال‌های معتبر کسب شده توسط ورزشکارانمان شاید به تعداد انگشت های یک دست هم نرسد اما الان یک جوان روستانی می تواند در رشته وزنه‌برداری مدال طلای المپیک را کسب نماید.

این کارشناس ورزشی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد مدال‌های کسب شده در عرصه‌های جهانی، آسیایی و مسابقات بین‌المللی به حدی است که هر ساله عده زیادی در مراسم با شکوهی مورد تجلیل قرار می‌گیرند که در همین یک ماه اخیر تجلیل از ۱۲۰ قهرمان جهانی و بین‌المللی را در استانداری توسط استاندار محترم داشتیم.

حسین‌زاده اظهار داشت: فرآیند ورزش به سمتی رفته است که حتی اگر شخصی در دور افتاده‌ترین نقطه روستایی هم قرار بگیرد اما ظرفیت قهرمانی را داشته باشد می‌تواند در عرصه‌های جهانی، آسیایی و بین‌المللی شرکت کند و با موفقیت خودش کسب مدال کند و این شرایط فراهم شده که در طول سال چندین مرتبه موقعیت برای کسب مدال‌های مختلف وجود دارد.

وی در پایان به ورزش جانبازان اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های دیگر ما توسعه ورزش و معلولان و جانبازان است که قبل از انقلاب برای آن به هیچ عنوان نه تدارکی دیده شده بود و نه اینکه شرایط مناسبی وجود داشت، اما اکنون به برکت نظام مقدس اسلامی توجه و حمایت‌های خاصی به این قشر عزیز شده است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در همین مسابقات پارا المپیکی اخیر که در چین برگزار شد استان کرمانشاه به تنهایی هفت نفر را به عنوان قهرمان و مربی معرفی کرد و توانستند مدال‌های ارزشمند طلا و نقره کسب کنند و این جای خوشحالی دارد که حتی یک معلول جسمی و جانباز می‌تواند از امکانات موجود استفاده کند و برای کشور و استان عزیزمان افتخاراتی به ارمغان آورد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عرصه ورزش، توسعه و پیشرفت‌های بی‌نظیری به‌ویژه در عرصه زیرساخت‌های ورزشی داشتیم و شرایط بسیار خوبی برای ورزشکاران ما در تمامی نقاط جمهوری اسلامی فراهم شده که بتوانند با پشتکار و حمایت‌های بی‌دریغ نظام اسلامی راه موفقیت را پیش گیرند و برای سرزمین و مردمان عزیزمان در آوردگاه‌های جهانی و بین‌المللی کسب افتخار کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از