حالت تاریک
اظهارات رهامی، روحانی اصلاح طلب:

توصیه‌های روحانی از سر دلسوزی برای آینده‌ است

توصیه‌های روحانی از سر دلسوزی برای آینده‌ است

چون آقای روحانی در پست‌های سیاسی و امنیتی حضور داشته، نگران است مردم از چهارچوب‌ها رویگردان شوند و به سمت روش‌های قهرآمیز خیابانی بروند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، به نقل از جهان نیوز، محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب در اظهاراتی با مزه مدعی شده است که توصیه های اخیر روحانی از روی دلسوزی و برای حفظ مصالح آینده کشور است و این نگرانی را دارد که مردم به سمت روش‌های قهرآمیز خیابانی بروند!

ظاهرا جنابشان فراموش کرده اند که آقای روحانی هشت سال مسئول کشور بوده اند و اصلی ترین عامل عصبانیت مردم طی سال های اخیر به دلیل دولت ناکارآمد مدعی تدبیر می باشد. برای نمونه، به اعتراف خود اصلاح طلبان در اغتشاشات آبان سال 98، روحانی چون می خواست به هر قیمتی دوباره با آمریکا مذاکره کند؛ بنزین را گران کرد تا جامعه به شرایط اقتصادی واکنش نشان دهد.

بخش هایی از اظهارات رهامی را در ادامه خواهید خواند:

*آقای روحانی کسی است که از اول انقلاب مسئولیت‌هایی به عنوان نماینده در مجلس، مجلس خبرگان و شورای امنیت ملی حضور داشته است و به آینده کشور و نظام احساس علاقه‌مندی و وابستگی دارد و طبیعی است که توصیه‌های ایشان از روی دلسوزی و برای حفظ مصالح آینده کشور باشد، اما فراهم بودن زمینه‌های شرکت مردم در انتخابات بسیار مهم است.

* در کشور‌های مختلف منطقه، شمال آفریقا و افعانستان و ... جنبش‌هایی که در قالب حرکت‌های خیابانی برای اصلاح ساختار نظام و چهارچوب‌های حاکم در مملکت صورت گرفته است که چندان پاسخ نداده لذا کسانی مثل حسن روحانی و بسیاری از دلسوزان کشور، آینده ایران و جمهوری اسلامی که در حال حاضر آینده‌شان با ایران ما عجین شده و به هم پیوسته است؛ می‌خواهند مردم را در مسیر رسیدن به خواسته‌هایشان با روش‌های قهرآمیز و خیابانی بازدارند و به سمت صندوق‌های رای سوق دهند.

*به نظر می‌رسد، چون آقای روحانی در پست‌های سیاسی و امنیتی حضور داشته، نگران است مردم از چهارچوب‌ها رویگردان شوند و به سمت روش‌های قهرآمیز خیابانی بروند. من هم از این جهت با نظر ایشان موافق هستم و به‌نظرم مردم تاجایی که می‌شود باید از طریق صندوق‌های رای، انتخابات و با هزینه‌های کم‌تر به تغیرات و اصلاحات مد نظرشان برسند و سمت روش‌های قهرآمیز و پرهزینه نروند؛ این یک توصیه کلی است.


*شخصی مثل دکتر پزشکیان که در دوران جنگ حضور داشته و مانند همه حاضران در مجلس برای کشور تلاش کرده است و هیچ نقطه منفی در زندگی‌اش ندارد، ردصلاحیت می‌شود. اگر حزب‌اللهی یا بسیجی بخواهند، او این ویژگی‌ها را دارد یا بسیاری از نمایندگان ادوار گذشته مجلس از آزادگان جنگ تحمیلی هستند و سال‌های سال در اسارت عراق بوده‌اند تا از نظام حمایت کنند، اما توسط کسانی با عنوان «عدم التزام به اسلام» رد صلاحیت شدند که حتی یک روز هم در جبهه نبودند و درد جبهه را نکشیدند، فقط ادعای انقلابی‌گری دارند.

*براساس سخنان سخن‌گو و مسئولین جریان اصلاحات که در قالب جبهه اصلاحات فعالیت می‌کنند، به نظر می‌رسد تا این‌جا بنایی برای ورود به صحن انتخابات ندارند همان‌طور که در انتخابات مجلس یازدهم نداشتند.

* ولی جریان‌هایی از اصلاحات وجود دارند که معتقدند با قهرکردن از صندوق‌های رای، نیرو‌های اصلاحات و انقلاب منزوی می‌شوند و باید سازمان رای‌شان را برای آینده حفظ کنند و نباید بگذارند این سازمان از هم بپاشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از