حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
تکمیل تونل سیاه‌طاهر نیازمند اعتبار است
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

تکمیل تونل سیاه‌طاهر نیازمند اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه تونل سیاه‌طاهر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تکمیل این پروژه نیازمند تأمین اعتبار است.

رامین الماسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پروژه تونل سیاه‌طاهر در کیلومتر ۳۸ جاده جوانرود به ثلاث باباجانی قرار دارد که یکی از پروژه‌های مهم استان کرمانشاه در منطقه اورامانات است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تونل سیاه‌طاهر در حدفاصل شهرستان‌های جوانرود و ثلاث باباجانی قرار دارد که در انتها به مرز شیخ صله متصل می‌شود و می‌تواند در افزایش مبادلات مرزی تأثیرات به‌سزایی داشته باشد.

الماسی با بیان اینکه این پروژه طولانی‌ترین تونل استان کرمانشاه است، افزود: این تونل یک هزار و ۸۰ متر طول، ۹/۷۵ متر ارتفاع و ۱۱/۴۰ متر عرض دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه تونل سیاه‌طاهر در شهرستان ثلاث باباجانی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه در تسهیل تردد، رفع نقاط حادثه‌خیز و کوتاه‌شدن مسیر نقش مهمی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای بررسی آخرین روند اجرایی پروژه تونل سیاه‌طاهر در روزهای گذشته نماینده مردم اورامانات و معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از این پروژه‌ بازدید کردند.

الماسی با بیان اینکه پروژه تونل سیاه‌طاهر از سال ۱۳۹۸ آغاز شده، تأکید کرد: این پروژه به دلیل سختی کار و عدم تخصیص اعتبارات تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

وی عنوان کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته با وزارت راه و شهرسازی مجوز ماده ۵۶ از طریق بانک صادرات اخذ شده تا بتوانیم با تأمین اعتبار لازم تونل سیاه‌طاهر را تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از