حالت تاریک
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه:

جامعه به ایفای نقش تبیین‌گرانه معلم نیاز دارد

جامعه به ایفای نقش تبیین‌گرانه معلم نیاز دارد

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: امروزه جامعه بیش از هر زمان دیگری به ایفای نقش روشن‌گری و تبیین‌گری معلم نیاز دارد، به ویژه با توجه به پیچیدگی‌هایی که در فضای تبلیغاتی و مسموم استکبار جهانی با آن روبه‌رو هستیم.

رضا رستمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در خصوص نقش معلم و کارکردی که معلم می‌تواند در جامعه امروز داشته باشد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارکردها و حوزه‌هایی که معلمان می‌توانند در آن نقش‌آفرین باشند، زدودن تحریفی است که رسانه‌های غربی و امپراتوری رسانه‌های غرب بر دنیا حکم‌فرما کرده و موجب شبهات زیادی در جامعه جهانی شده است. 

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه عنوان کرد: اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در منطقه خاورمیانه صورت گرفت، موجب خیزش دانشگاهیان در بیشتر کشورهای غربی شد و بر آن اساس خود دانشجویان که اغلب از یهودیان کشورهای مختلف هستند در مقابل ظلم و ستم رژیم صهیونیستی به پا خواستند و اعتراض کردند و این ناظر به همین قضیه است که رسانه‌های غربی موضوع اصلی را به غلط تعریف و تحریف کردند و حرکت طوفان الاقصی به نسل‌کشی یهود در نزد خودشان تفسیر شد و آن را نشر دادند. 

رستمی با اشاره به نقش روشنگری معلم تأکید کرد: کسی که می‌تواند در این میان به عنوان تحلیل‌گر و به عنوان کسی که روشنگری کند و بتواند به درستی یک موضوع خاص را معرفی کند یک معلم و یک استاد و دانشجو است که در فضای علم و دانش و در فضای آگاهی به سر می‌برد و بیشتر از سایرین به واقعیت‌ها دسترسی کافی دارد و می‌تواند در این راه پیشگام و پیش‌قدم بوده و ایفای نقش کند. 

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این ایام کسانی را که نه مسلمان هستند و نه نسبت به باورهای دینی ما اعتقاد دارند می‌بینیم که تحسن کرده و برای تبیین‌گری که انجام می‌دهند حتی مورد محرومیت‌های تحصیلی قرار می‌گیرند اما روشنگری را مهم‌ترین وظیفه خود می‌دانند. 

رستمی اذعان کرد: امروزه فضای آموزشی، دانش‌آموزی، دانشگاهی و واحدهای علم‌آموزی ما در یک فضای غبارآلود به سر می‌برند، اما معلم می‌تواند نقش مفید و موثری در این زمینه داشته باشد، همان‌طور که معلم چراغ هدایت نسل‌های مختلف در طول تاریخ بوده است. 

وی در ادامه افزود: امروزه جامعه بیش از هر زمان دیگری به ایفای نقش روشن‌گری و تبیین‌گری معلم نیاز دارد، به ویژه با توجه به پیچیدگی‌هایی که در فضای رسانه‌ای، تبلیغاتی و مسموم استکبار جهانی با آن روبه‌رو هستیم. 

رستمی در پایان تصریح کرد: امیدوارم که خداوند به همه ما معلمان این توفیق را بدهد که بتوانیم تبیین‌گر خوبی در خصوص واقعیت‌های جامعه و در خصوص حقایقی که دشمنان ما آن را مخفی نگه‌داشته‌اند، باشیم؛ ان‌شاءالله اول با شناخت حقایق و دوم با تبیین آن نقش معلمی و نقش روشنگری را به خوبی ایفا کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از