چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-04-27 16:52 - شماره خبر : 8171 0
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه:

جامعه در قبال شهدا مسئول است

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه با بیان اینکه باید در راستای خط سرخ شهدا و آرمان‌های والای آنها قدم برداریم، گفت: جامعه در قبال شهدا مسئول است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مفید در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: همه باید در راستای خط سرخ شهدا و آرمان‌های والای آنها قدم برداریم.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه با بیان اینکه مسیر شهدا چراغ راه جامعه و بشریت برای رسیدن به سعادتمندی است، افزود: تلاش در راستای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا موجب بیداری جامعه خواهد شد. 

وی گفت: شهدا با از خودگذشتگی و ایثار و پشت پا زدن به تمام تعلقات دنیایی در جهت تعالی و پیشرفت جامعه و کوتاه‌کردن دست بدخواهان بشریت گام برداشتند و مسیر رسیدن به خوبی‌ها و سعادت را برای انسان مشخص کردند.

مفید خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که می‌توان در حق شهدا انجام داد زنده‌ نگه‌داشتن و گرامی‌داشت یاد و خاطره آنها و خانواده‌هایشان است. 

وی اذعان داشت: یادواره‌هایی که با یاد شهدا و در جهت تجلیل از خانواده‌هایشان در گوشه‌گوشه کشور و سایر نقاط جهان اسلام برگزار می‌شود از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

مفید ادامه داد: تمام دست‌اندرکاران برگزاری یادواره‌های شهدا و نیز تمام عاشقان سیره شهدا وظیفه دارند تا به میدان‌آوردن همه امکانات، ظرفیت‌ها و استعدادهایشان مسیر آنها را به گونه هنرمندانه تبیین کنند.

وی تصریح کرد: جامعه در قبال شهدا مسئول و مدیون رشادت‌های آنها است بنابراین باید یاد شهید و شاهد را زنده کرده و از خانواده‌های معزز آنها تجلیل به عمل آورد.

مفید با بیان اینکه تلاش دست‌اندرکاران برگزاری کنگره‌های شهدا مأجور و قابل تقدیر است، افزود: همه باید تلاش کنیم تا در جهت زنده نگه داشتن خون شهدا و گرامی داشت خانواده‌های معزز آنان به وظیفه اجتماعی و فردی خود به نحو احسن عمل کنیم.

وی گفت: ان‌شاءالله تمام کسانی که در جهت برگزاری کنگره پیش رو در استان تلاش می‌کنند در پیشگاه شهدا سربلند و روسفید باشند.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/4LJW7
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار