حالت تاریک
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه:

جامعه مدیون تلاش معلمان است

جامعه مدیون تلاش معلمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جامعه مدیون تلاش معلمان است، گفت: جایگاه تعلیم و تربیت الهی و آسمانی است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری ظهر امروز یک‌شنبه در دیدار با تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم، اظهار داشت: آموزش و پرورش بزرگترین خانواده علمی و فرهنگی تأثیرگذار در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: نسل جوان و نوجوان امروز که در مدارس و حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند در آینده عهده‌دار مسئولیت در جامعه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه مدیون تلاش معلمان و اساتید است، گفت: انسان موجودی پیچیده و اشرف مخلوقات است که تربیت و آموزش او بر عهده معلم قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه معلمان قوه تفکر و عقلانیت دانش‌آموزان را رشد می‌دهند، تصریح کرد: کار معلمان در ادامه رسالت انبیا و اولیا است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه و هنر معلم این است که شاگردان را با وحی الهی، حکمت و عقلانیت آشنا کنند و آنها را به مقام عبودیت برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه جایگاه تعلیم و تربیت الهی و آسمانی است، افزود: معلم در تأثیرگذاری کلامش باید از خدای متعال استمداد کند چرا که دگرگونی قلب‌ها به دست خداوند و عنایت ویژه او است.

وی گفت: تعلیم و تربیت خطیرترین کار در عالم هستی است که خداوند به عهده برترین بندگانش که معلمان هستند، نهاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حق معلم قابل ادا کردن نیست چون یادگیری قابل قیمت‌گذاری نیست، تعلیم و تربیت یک کار معنوی است.

وی با تأکید بر اینکه قشر فرهیخته جامعه باید شرایط کشور را درک کنند، گفت: حقوقی که معلمان دریافت می‌کنند «حق‌القدم» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری در پایان از اقدامات دولت سیزدهم در خصوص رفع مشکلات معیشتی معلمان تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از