پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-18 14:56 - شماره خبر : 8750 0
کارشناس مسائل سیاسی:

شهادت «هنیه» جریان مقاومت را متوقف نکرد

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهادت اسماعیل هنیه نه‌تنها وقفه‌ای در مبارزات و ایستادگی جریان مقاومت ایجاد نمی‌کند بلکه باعث می‌شود تا مبارزان فلسطینی قوی‌تر و با اراده بیشتری در جهت نابودی رژیم صهیونیستی گام بردارد.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید اسماعیل هنیه شخصیت برجسته‌ای در فعالیت‌های ضد اسرائیلی و یکی از چهره‌های پرفروغ مقاومت بود که رژیم اشغالگر قدس بارها تلاش کرده بود تا ایشان را ترور کند. 

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: تمام کسانی که در مسیر مبارزه با باطل و مبارزه با رژیم اشغال‌گر قدس فعالیت می‌کنند شهادت را همواره یک تحفه الهی برای خود می‌دانند و پاداش انسان‌های بزرگی همچون اسماعیل هنیه جز شهادت نیست.

وی گفت: شهادت ایشان برای جبهه مقاومت، جهان اسلام، مردم غزه و مردم فلسطین ثلمه‌ای است که نمی‌توان آن را انکار کرد، آیا با ترور شخصیتی همچون اسماعیل هنیه، جریان مقاومت دچار شکست، آسیب یا توقف می‌شود؟ آیا با فقدان ایشان روحیه مردم غزه، مبارزان فلسطینی و جبهه مقاومت ضعیف می‌شود؟ جواب قطعاً خیر است. 

شفیعی گفت: در طول مبارزات چند دهه اخیر در برابر رژیم اشغالگر قدس شاهد ترورهای زیادی بوده‌ایم، بسیاری از بزرگان جبهه مقاومت در ایران، لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن به شهادت رسیده‌اند، با این وجود نه تنها جریان مقاومت دچار ایستایی نشد بلکه دچار جهش شد و جریان مقاومت با این شهادت‌ها قدرت بیشتری گرفت.

 وی با بیان اینکه رزمندگان مقاومت با عزمی خلل‌ناپذیر به مبارزات خود ادامه دادند، گفت: دکتر هنیه علاوه بر اینکه شخصیتی سیاسی، انقلابی و جهادی بود دانشمندی متفکر، مسلمان و متعبد نیز بود. 

شهید هنیه از رویش‌های جهان اسلام در محور مقاومت بود

شفیعی افزود: شهید هنیه از رویش‌های جهان اسلام در محور مقاومت بود، هرچند ایشان از برادران اهل تسنن بود ولی ارتباطی عمیق با تمام ابعاد جبهه مقاومت داشت و همچنین نسبت به مقام معظم رهبری ارادت ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به جنایت ترور اسماعیل هنیه در ایران، گفت: ایشان به عنوان یک مقام سیاسی در ایران حضور داشت از این‌رو رژیم اشغالگر قدس نمی‌تواند ادعا کند که یک مقام نظامی را ترور کرده است.

شفیعی ادامه داد: مردم باید دقت داشته باشند که اطلاعات تکمیلی را تنها از مراجع رسمی دریافت کنند و فریب فرافکنی‌ دشمنان را نخورند، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولان نظام، پاسخ ایران به این اقدام قطعی است؛ زمان، مکان و کیفیت این پاسخ به بررسی‌های دقیق و سنجیده نیاز دارد و نباید در این زمینه اقدام عجولانه‌ای انجام داد، این پاسخ قطعاً باید با تدبیر لازم صورت گیرد و به گونه‌ای باشد که بیشترین ضربه را به رژیم صهیونیستی وارد کند، طبیعتاً عملیات وعده صادق ۲ که در زمان خود انجام خواهد پذیرفت با عملیات وعده صادق ۱ متفاوت خواهد بود، عملیات وعده صادق ۲ حقی قانونی برای ایران اسلامی است.

 وی گفت: رژیم صهیونیستی مقامی دیپلماتیک را که میهمان جمهوری اسلامی بود به شهادت رسانده است، ایران اسلامی به عنوان بخشی از محور مقاومت حق قانونی خود می‌داند که به این جنایت پاسخ مناسب دهد، از نظر حقوق بین‌الملل هیچ قدرت و دولتی نمی‌تواند ادعا کند که اگر ایران اقدامی تلافی‌جویانه انجام دهد خارج از چارچوب قوانین بین‌المللی عمل کرده است.

شفیعی تصریح کرد: تاکنون شاهد تلاش‌ها و پیام‌های بسیاری از جانب کشورهای غربی بوده‌ایم تا شاید ایران از اقدام تلافی‌جویانه خود منصرف شود اما وظیفه قانونی ایران اقتضا می‌کند که حتماً عملیات وعده صادق ۲ را انجام دهد تا رژیم صهیونیستی احساس نکند که می‌تواند هر کاری که دلش می‌خواهد بکند.

پاسخ ایران قطعی خواهد بود

وی افزود: در این راستا وزرا و نمایندگان برخی کشورها همچون وزیر خارجه اردن نیز برای رایزنی به تهران آمدند اما تا این لحظه آنچه‌ که مشخص است پاسخ ایران قطعی خواهد بود؛ برخی نیز ترور اسماعیل هنیه را یک تله راهبردی برای ایران تلقی می‌کنند و دلایلی نیز برای خود می‌آورند از دیدگاه این دسته از تحلیل‌گران ایران در موقعیتی قرار گرفته است که نه راه پس دارد و نه راه پیش؛ اگر ایران تلافی نکند یک شکست برای او در نظر گرفته خواهد شد و اگر هم بخواهد دست به یک اقدام تلافی‌جویانه بزند به واسطه نقشه‌ها و طراحی‌های بعدی دشمن در موقعیت دشوار دیگری قرار می‌گیرد.

شفیعی گفت: این دسته از تحلیلگران با تحلیلشان میخواهند نگاه مسئولان جمهوری اسلامی را به سمت و سویی سوق دهند که بگویند چاره‌ای نداریم مگر اینکه تسلیم خواسته‌های آمریکا شویم و در برابر تجاوزطلبی و اقدامات صهیونیست‌ها سکوت کنیم. 

وی افزود: باید گفت که تحلیل این دسته از تحلیلگران درست نیست و نگاهی سازشکارانه و از روی استیصال و تسلیم در برابر غرب دارند، نگاه این دسته از تحلیلگران همچون ۱۲۷ تَن از نمایندگان مجلس ششم است که در نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار تسلیم مقابل خواسته‌ای آمریکا شدند.

این استاد دانشگاه افزود: مقام معظم رهبری حتی از مدت‌ها پیش از این درخواست تاکنون در مقابل چنین خواسته‌هایی مقاومت و در برابر زورگویی‌های ابرقدرت‌ها ایستادگی کرده‌اند، از این‌رو شاهد هستیم که مواضع مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر جهشی چشمگیر را در کشور ایجاد کرده است. 

داشتن نگاه منفعلانه در برابر غرب کاملاً اشتباه است

وی گفت: داشتن نگاه منفعلانه در برابر غرب کاملاً اشتباه است، اگر بر فرض محال بپذیریم که ترور اسماعیل هنیه تله‌ای برای کشاندن ایران به جنگ و ایجاد یک اتحاد بزرگ میان کشورهای مختلف برای مقابله با ایران بوده است به ادعای برخی تحلیلگران باید ساکت بنشینیم و هیچ اقدامی نکنیم، در پاسخ باید گفت اگر ایران در مقابل این جنایت سکوت اختیار کند و در آینده رژیم صهیونیستی همچنان مرتکب چنین ترورها و جنایاتی شود چه باید کرد؟ واقعیت این است که هر بار سکوت ایران و محور مقاومت موجب گستاخ‌تر شدن اسرائیل و آمریکا در ادامه جنایتشان می‌شود.

سرآمد بودن کشور ایران از لحاظ داشتن روحیه نظامی و انقلابی 

شفیعی تصریح کرد: ایران اسلامی همچنان باید به مقاومت خود ادامه دهد، ایران کشوری نیست که تسلیم شود، کشور ما از لحاظ داشتن روحیه نظامی و انقلابی در مردم و مسئولان سرآمد است همچنین ایران از لحاظ زیرساختهای نظامی در موقعیتی قرار دارد که به هیچ عنوان با گذشته قابل مقایسه نیست، کشور ما در حوزه تسلیحات حتی برتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته قرار دارد و از این لحاظ با آنها قابل قیاس نیست.

وی گفت: بنابراین ایران باید پاسخ دندان‌شکن قاطع سخت و پشیمان‌کننده را به رژیم اشغالگر قدس بدهد به هیچ‌وجه قابل جبران نیست بیش از ۱۰ ماه است که رژیم صهیونیستی به باریکه ۳۶۰ کیلومتر مربعی غزه یورش برده است اما هنوز دستاورد خاصی که بتواند بر روی آن مانور بدهد نداشته است.

شفیعی ادامه داد: این رژیم تنها توانسته نزدیک به ۴۵ هزار نفر از مردم بی‌دفاع غزه اعم از زن و کودک را به شهادت رساند و با وحشی‌گری خود مکان‌های عمومی، علمی، درمانی و نیز ساختمان‌های مسکونی را ویران کند این جنایت تنها سبوعیت رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد و به‌هیچ عنوان برای او دستاورد نظامی و دیپلماتیک تلقی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در عمر ۷۵ ساله خود هیچ زمانی به اندازه دوره کنونی دچار تزلزل و سرخوردگی به این شکل نبوده است رژیم صهیونیستی در جنگ‌هایی که با اعراب داشته با چالش‌ها و پیروزی‌هایی روبرو شده است اما هیچ ضربه‌ای مانند طوفان‌الاقصی این رژیم را سرشکسته نکرده است به همین دلیل می‌خواهد مانند یک مار زخمی این موضوع را برای خود جبران کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: رژیم صهیونیستی پس از ۳۰۰ روز جنایت بر علیه مردم مظلوم غزه و دست‌یافتن به نتیجه دلخواه و قابل قبول خود راهبرد دیگری را در پیش گرفته که شامل ترور رهبران جبهه مقاومت است، ترور اسماعیل هنیه و برخی از مقامات ارشد حزب‌الله نیز در ذیل همین راهبرد صورت گرفته‌ است.

وی ادامه داد: در واقع از آنجا که رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ مستقیم غزه نتوانسته است به اهداف خود دست یابد تغییر روش داده و دست به ترور و حذف فیزیکی بیش از ۳۰۰ نفر از مخالفان خود در داخل و خارج از اراضی فلسطین زده است اما واقعیت این است که هیچ کدام از این اقدامات و ترورها دستاورد قابل توجهی برای رژیم صهیونیستی به همراه نداشته است.

رژیم اشغالگر قدس باید پاسخ محکم و قاطعی بگیرد

شفیعی تصریح کرد: بنابراین رژیم اشغالگر قدس باید پاسخ محکم و قاطعی بگیرد و آن را کاملاً لمس کند، هرچند شهادت اسماعیل هنیه یک خسارت برای جبهه مقاومت محسوب می‌شود اما جریان مقاومت دارای رویش است و این خون‌ها درخت مقاومت را آبیاری می‌کند.

وی افزود: نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر اسماعیل هنیه و تشییع میلیونی ایشان توسط مردم از مذاهب و گرایشات سیاسی مختلف نمایشی از اتحاد و انسجام مسلمانان جهان از شیعه و سنی بود برخی می‌خواستند از شهادت اسماعیل هنیه در ایران سوءاستفاده کنند و بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند اما خانواده شهید هنیه و هم‌رزمان ایشان به جایگاه رفیع ایران در حمایت از جبهه مقاومت اشاره کردند و اعلام داشتند که حماس و ایران در قالب جبهه مقاومت و حمایت از فلسطین پیوند ناگسستنی خود را ادامه خواهند داد.

شهادت اسماعیل هنیه وقفه‌ای در جریان مقاومت ایجاد نکرد

شفیعی گفت: شهادت اسماعیل هنیه نه‌تنها وقفه‌ای در مبارزات و ایستادگی جریان مقاومت ایجاد نمی‌کند بلکه باعث می‌شود تا مبارزان فلسطینی محکم‌تر، قوی‌تر و با اراده بیشتری در جهت نابودی رژیم صهیونیستی گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشت که عملیات وعده صادق ۲ در زمان کوتاهی به انجام برسد برای انجام این عملیات نیاز به یک برنامه‌ریزی گسترده است، جغرافیای این عملیات بسیار گسترده‌تر از پیش خواهد بود زیرا برای انجام این عملیات گروه‌های مختلفی همچون جبهه مقاومت عراق، جبهه مقاومت حزب‌الله لبنان، جبهه مقاومت یمن و میلیون‌ها نفر از مردم آزاده جهان از جمله مردم غزه، کرانه باختری و سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند بنابراین سرزمینی به وسعت ۲ میلیون کیلومتر مربع آماده مقابله با رژیم صهیونیستی شده است.

شفیعی گفت: البته باید در نظر گرفت که انتقام در عملیات وعده صادق ۲ بسیار متفاوت‌تر از قبل خواهد بود؛ عملیات وعده صادق ۱ تنها محدود به منظور قدرت‌نمایی ایران در برابر جریان مخوف صهیونیسم جهانی بود در این عملیات تمام امکانات بازدارنده جبهه غرب به سرکردگی آمریکا و کشورهای متحد او و نیز گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به کار گرفته شدند تا مقابل حمله موشکی ایران بایستند؛ در واقع در عملیات وعده صادق یک ایران به جهانیان نشان داد که قدرت کافی برای گذر از تمام موانع موجود و حمله به رژیم اشغالگر را دارد و اگر اراده کند می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

این استاد دانشگاه افزود: ایران طیف وسیعی از تسلیحات مختلف، از تفنگ‌های انفرادی، راکت‌های ضد زره و موشک‌های بالستیک را در اختیار دارد و می‌تواند حملاتی همه‌جانبه بر ضد دشمن طرح‌ریزی کند، پیش‌بینی می‌شود عملیات وعده صادق ۲ بسیار طولانی‌تر از عملیات وعده صادق یک باشد و شاید تا چند روز هم طول بکشد و ضرباتی کاری و اساسی بر رژیم صهیونیستی وارد کند.

وی گفت: این عملیات احتمالاً در چندین مرحله انجام خواهد گرفت که هر مرحله می‌تواند معادل یک عملیات وعده صادق باشد شاید این بار حجم موشک‌هایی که به سمت رژیم صهیونیستی نشانه می‌رود آن‌قدر گسترده باشد که پدافند هوایی رژیم صهیونیستی توانایی پاسخگویی به این حجم از موشک‌ها را نداشته باشد.

شفیعی ادامه داد: باید منتظر تدبیر دقیق و حساب شده برای این عملیات باشیم تا بهترین دستاورد نصیب جبهه مقاومت شود؛ خوشبختانه تمام مسئولان رده بالای ایران اسلامی اعم از رهبر معظم انقلاب، رؤسای سه قوه، فرماندهان سپاه و ارتش در زمینه پاسخگویی به رژیم غاصب متفق‌القول هستند و قطعاً انتقام خون شهدای مقاومت به زودی و به نحو مقتضی از این رژیم جنایتکار و خون‌خوار گرفته خواهد شد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4zQA5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار