حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب:

کنترل از راه دور مشکلات را حل‌ نمی‌کند

کنترل از راه دور مشکلات را حل‌ نمی‌کند

فرماندار سرپل‌ذهاب در جلسه ستاد بحران شهرستان گفت: کنترل از راه دور مدیران مشکلات شهر را حل نمی‌کند و متاسفانه اعضای ستاد بحران هشدارهای هواشناسی را نادیده گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، صدراله بابلی در جلسه ستاد بحران شهرستان سرپل‌ذهاب که در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بعضی از دستگاه‌های اجرایی در بحث بارندگی‌های اخیر کوتاهی کرده‌اند که جای گله‌مندی دارد، متاسفانه آبگرفتگی‌های بسیاری در سطح شهرستان سرپل‌ذهاب داشتیم.  

 

فرماندار سرپل‌ذهاب تاکید کرد: در اولین فرصت پل‌های غیرقانونی درب منازل تخریب شوند، در بحث بارندگی اخیر مشکل اساسی ما آبگرفتگی درب مدارس بود که مشکلاتی را به‌وجود آورد همچنین ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی در دستور کار شهرداری قرار گیرد.  

 

وی با اعلام اینکه کنترل از راه دور مدیران مشکلات شهر را حل نمی‌کند، گفت: نخاله جمع کردن و پاک کردن کانال‌ها بعد از بحران معنایی ندارد، متاسفانه اعضای ستاد بحران هشدارهای هواشناسی را نادیده گرفتند.  

 

فرماندار شهرستان سرپلذهاب گفت: گاهی اوقات ساخت و ساز های غیر مجاز هم باعث بوجود آوردن بحران می شود، در بارش باران بعدی مشکلی در سطح شهرستان به وجود بیاید به شدت با مدیران بحران برخورد جدی خواهد شد.  

 

بابلی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد بحران بیشتر مشکلات شهر را بررسی‌ کنند،‌ گفت: در بارش بعدی کلیه اعضای ستاد بحران به صورت آماده باش کامل باید در سطح شهرستان حضور داشته باشند.  

 

وی ادامه داد: در بعضی از روستاها مشکلاتی داشتیم که بخشداران قبل از بارندگی این مشکلات را رفع و رجوع کنند، در اولین فرصت سنگ چینی های شانه جاده ها در راه های روستایی تیغه زنی شود، همچنین امور عشایری هشدار های لازم به عشایر را بدهند که در مسیر های سیلابی استقرار پیدا نکنند.  

 

وی افزود: از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مسیرهای سیلابی به شدت جلوگیری شود، مراکز حساس در اولین فرصت ایمن‌سازی شود، در بعضی از نقاط مانند گردنه پاطاق احتمال ریزش سنگ را داریم که باید ایمن‌سازی شود.  

 

بابلی گفت: هر دستگاه عضو ستاد بحران باید برنامه و طرح عملیاتی خود را ارائه دهند، اداره هواشناسی سرپل ذهاب باید سامانه‌های پرقدرت بارشی را به مردم در فضای مجازی اطلاع‌رسانی کنند.

 

همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان باید قبل از هر بحرانی آماده باش کامل را داشته باشند، اداره برق شهرستان نیز، نسبت به هرس کردن درخت‌های مسیر فشار قوی اقدام کنند که هم اکنون در حال اجراست.    

 

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از