حالت تاریک
امام جمعه سرپل‌ذهاب:

ریشه‌کنی فقر از آثار مهم احیای زکات است

ریشه‌کنی فقر از آثار مهم احیای زکات است

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب ریشه‌کنی فقر در جامعه و رفع مشکلات نیازمندان را از آثار مهم احیای زکات و فرهنگ سازی این فریضه الهی میان مردم دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام سید محمدعلی ساداتی در جلسه شورای زکات سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: جامعه‌ای که مردم آن به زکات اعتقاد داشته و نسبت به پرداخت این فریضه الهی اهتمام دارند از رحمت خداوند بهره‌مند می‌شوند.  

 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب ریشه‌کنی فقر در جامعه و رفع مشکلات نیازمندان را از آثار مهم احیای زکات و فرهنگ سازی این فریضه الهی میان مردم دانست.  

 

حجت‌الاسلام ساداتی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در یک حرکت جهادی و تبیینی، ظرفیت زکات این واجب الهی به گوش مردم برسد، باید آثار و برکات زکات را در پیش چشم مردم قرار دهیم تا بدانند چه اثری در منطقه خودشان داشته‌است.   

 

وی اذعان کرد: توجه به قشر ضعیف و کم‌درآمد جامعه و تامین نیازهای ضروری آنها از طریق زکات در زمان تحریم‌های اقتصادی لازم است. 

 

  مرزبان بساطی؛ معاون عمرانی فرمانداری سرپل‌ذهاب در ادامه اظهار داشت: ضوابط و چارچوب موارد مصرف زکات را باید حکیمانه پایه‌ریزی و نظام‌مند کرد و آن را به‌عنوان «فریضه الهی» از جانب «خداوند علیم و حکیم» قرار داد، به‌گونه‌ای که هرگونه دخل و تصرفی در این فریضه الهی قطعاً آن را دچار خلل و نارسائی خواهد کرد.  

 

وی تاکید کرد: تعمیق فرهنگ زکات در جامعه و ایجاد باور در میان مردم نسبت به وجوب زکات بسیار ضروری است.  

 

بساطی گفت: باید زمینه‌ها و ظرفیت‌های جمع‌آوری زکات در میان کشاورزان شهرستان شناسایی شود و اعتبارات معادل زکات برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش‌ها و روستاهای سرپل‌ذهاب و رسیدگی به محرومان و مستضعفان تامین شود.  

 

جمع‌آوری 22میلیارد ریالی زکات در سرپل‌ذهاب

 

در ادامه  کیومرث یاری‌نژاد در این جلسه عنوان کرد: در سال جاری، به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تعهد زکات شهرستان بوده‌ که تاکنون۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب‌های مختلف جمع‌آوری شده‌است.  

 

رئیس کمیته امداد سرپل‌ذهاب افزود: مبلغ دو میلیارد ریال به صورت نقدی، ۵۰۰ میلیون ریال زکات کالا، ۲۰ میلیارد ریال زکات مستقیم از مودیان و خیرین جمع‌آوری شده‌است.  

 

وی با بیان اینکه طی سال‌جاری، ۲۰۰ میلیون ریال زکات فطره و کفارات جمع‌آوری شده‌، گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در جهت تشویق عاملین زکات و کشاورزان صرف شده‌است.  

 

یاری‌نژاد تعداد عاملان را ۳۵۰ نفر و تعداد مبلغان را سه نفر عنوان کرد و گفت: در این راستا، تجلیل از اعضای شورای زکات در همایش استان، تجلیل از دو نفر زکات دهنده برتر در همایش زکات استان، تجلیل از دو نفر زکات دهنده در نماز جمعه شهرستان صورت گرفته‌است.  

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از