حالت تاریک
وحدت جلوه‌ای زیبا برای حفظ ایران اسلامی است؛

همدلی میان مذاهب آبی بر آتش تفرفه‌افکنی دشمن

همدلی میان مذاهب آبی بر آتش تفرفه‌افکنی دشمن

وحدت شیعه و سنی همواره خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب بوده و در ‏اغتشاشات اخیر همین وحدت و برادری نقشه دشمنان را ‏نقش برآب کرد و به آنها فهماند که برای رسیدن به اهداف خود راه باطلی را برگزیده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، همدلی بین شیعه و سنی که از گذشته‌های دور تاکنون خاری در چشم دشمنان بوده زیرا قرن‌ها است اقشار مختلف با هر دین و مذهبی با وحدت، یکپارچگی، تمسک به قرآن و اسلام کنار هم زندگی می‌کنند.

 

دشمن از دریچه‌های مختلف همچون توهین به عقاید و آداب قومی به‌دنبال تخریب وحدت و همبستگی ملی برای ایجاد تفرقه و دوری قومیت‌ها و مذاهب از یکدیگر و خدشه وارد کردن به امنیت ملی بوده که اسلام ناب محمدی پلی را میان قلوب مسلمانان ایجاد کرده و این مهم در قالب وحدت اقوام و مذاهب تجلی پیدا کرده است.

 

دشمن وحدت را نشانه گرفته است

محمدامین چهری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: خداوند در قرآن به مسلمانان توصیه کرده که با هم تنازع نداشته باشند زیرا اگر تنازع داشته باشند سست می‌شوند و ابهت آنها برای دشمن از بین می‌رود پس با یکدیگر وحدت داشته باشند و اگر در جامعه مشکلی ایجاد شد صبر کنند و همدیگر را عفو کنند و سعه صدر داشته باشند تا خداوند آنها را یاری کند.

 

این کارشناس علوم دینی و مدرس دانشگاه افزود: یکی از برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن برای شکست ایران، شکاف مذهبی است که مردم با اتحاد خود این توطئه‌ها را شکست داده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مسلمانان را امت میانه‌رو قرار داده است و تأکید کرده که فرقه‌ها میانه‌رو باشند، گفت: در ایران اسلامی میان اهل تشیع و تسنن وحدت خوبی برقرار است و تلاش دشمنان در جهت تفرقه‌افکنی در این سال‌ها با ذکاوت مسلمانان نقش بر آب شده و در این زمینه روشنگری علما بسیار کارساز است.

 

چهری تصریح کرد: دشمنان و ایادی آنها به‌دنبال حقانیت شیعه یا سنی نیستند، آنها به‌دنبال نزاع میان شیعه و سنی هستند زیرا از تمدن اسلامی هراس دارند.

 

وی با اشاره به اینکه استقلال، امنیت و اقتدار ما مثال‌زدنی است، گفت: وحدت میان اقوام و مذاهب نیز از اصول اصلی انقلاب اسلامی بوده و به همین دلیل دشمن امروز وحدت را نشانه گرفته و هدف از اغتشاشات اخیر نیز تجزیه کشور و خدشه به نظام اسلامی بود.

 

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه به یقین خنثی‌کننده همه نقشه‌های دشمنان همدلی، وفاق ملی وحدت کلمه است، خاطرنشان کرد: دشمنان از آغاز انقلاب تاکنون همین بحران‌های تفرقه و توهین به عقاید و آداب قومی بین شیعه و سنی را بارها در کشور ایجاد کرده‌اند، اما موفق نشده‌اند.

 

اسلام دعوت‌کننده بشر به سوی هنجارهای انسانی است

حجت‌الاسلام محسن مفید در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با بیان اینکه اسلام دعوت کننده بشر به سمت هنجارهای انسانی است، اظهار داشت: اسلام دین مدارا، رحمت و گذشت است.

 

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود: پیامبر عظیم‌الشان اسلام، «رحمة للعالمین» است تا جایی که در برابر دشمن عنود سفارش می‌کند که انسان از دایره تقوا، عدالت و اخلاق خارج نشود. وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) الگوی مسلمانان جهان است، گفت: هیچ عاملی نمی‌تواند موجب تفرقه میان آنها شود.

 

حجت‌الاسلام مفید با بیان اینکه یکی از آسیب‌های تفرقه، سست‌شدن و گستاخ کردن دشمن است، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی یکی از دسیسه‌های دشمن ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی بود.

 

وی گفت: امام راحل پرچم وحدت را برافراشتند و مقام معظم رهبری نیز پرچمدار همین حرکت هستند و هیچ یک از امت اسلامی را جدای از هم نمی‌دانند.

 

حجت‌الاسلام مفید تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف دشمن در اغتشاشات سال گذشته علاوه بر تجزیه جغرافیایی کشور استفاده از بستر تفاوت مذهبی در میان مردم بود.

 

وی ادامه داد: آنها می‌خواستند از تفاوت مذهبی در برخی شهرها مثل کردستان، سیستان و بلوچستان و .. راهی برای تفرقه ایجاد کنند اما با تدبیر رهبر مصلح تقریبی جهان اسلام، این کار عملی نشد.

 

حجت‌الاسلام مفید با اشاره به بصیرت، زمان‌شناسی و شناخت عمیق از دشمن و ترفندهای آنها، گفت: با گفتمان‌سازی و راهبری گفتمانی رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی دیگر از پایه‌های بنیان جنگ هویتی علیه اسلام فرو ریخت و دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان ناکام ماندند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، وحدت ثمرات خود را در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان داده تا جایی که می‌توان اذعان کرد بخش عمده‌ای از عامل اقتدار ایران در منطقه رویکرد وحدت‌گرا و تقریب مذاهبی آن بوده است که د ر این راستا رهبر معظم انقلاب نیز پس از امام راحل این سیاست را پیش گرفتند و به مناسبت‌های مختلف امت را از هرگونه عمل تفرقه‌آمیز و وحدت‌شکن منع کردند.

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از