حالت تاریک
فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص):

جنگ امروز کشور جنگ اقتصادی است

جنگ امروز کشور جنگ اقتصادی است

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) گفت: جنگ امروز کشور جنگ اقتصادی است که باید متولیان امر اهتمام جدی در این حوزه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار بهمن ریحانی صبح امروز دوشنبه در مراسم اولین جشنواره اعطا نشان اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر ۴۵ سال گذشته بیان می‌شد که ایران روزی به جایگاهی دست خواهد یافت که در صنایع فضایی و دفاعی که در جهان پیش‌رو باشد، کسی باور نمی‌کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) گفت: استفاده و به‌کارگیری دانش امروزه در تمام عرصه‌های مختلف افزایش یافته و باید بتوانیم نیازهای خود را تامین کنیم زیرا اگر نتوانیم علم و دانش را در جهت اهداف خود استفاده کنیم به بیگانگان نیازمند خواهیم بود.

سردار ریحانی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به.معنای دورن‌گرایی و استفاده از توانمندی‌های تولید داخل است که در واقع این روحیه خودباوری و خودکفایی را امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به ما آموخت و دستاوردهایی که توسط جوانان همین مرز و بوم ایجاد شده ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد جمهوری اسلامی ایران را با ژاپن مقایسه می‌کنند که نادرست است زیرا دشمن در شرایط بدون چالش‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی به این پیشرفت‌ها دست یافته اما کشورمان همواره با تحریم‌های اقتصادی و چالش‌های اقتصادی مواجه بوده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) ادامه داد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران امروز به گونه‌ای است که در تولید علم و دانش امروز در رتبه یازدهم جهان و اول منطقه قرار داریم و در مسیر حرکت می‌کنیم تا دانش و علوم را به محصول تبدیل کنیم.

سردار ریحانی عنوان کرد: امروز پیشرفت‌های دفاعی کشور به‌قدری چشمگیر بوده که کشورهای جهان درخواست خرید تجهیزات را دارند  و پهبادهایی تولید می‌کنیم که هزاران کیلومتر را طی می‌کنند و این اقتدار کشور است.

وی اضافه کرد: نگاه غربی نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای ما باشد و کشور در جهتی حرکت می‌کند که دانش‌بنیان‌ها را حمایت کنیم و باید از این فرصت و ظرفیت برای توسعه اقتصادی بهره‌برداری کنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) بیان کرد: استانداردسازی برای تمام عرصه‌های زندگی لازم است اما باید این موضوع را در صنعت بیشتز بکارگیری کنیم و یکی از موضوعاتی که به کشور ضربه می‌زند نگاه غیرمتعهدانه و غیرتخصصی است و در دیدار رهبری بیان شد که ۲۸ دستگاه متولی حوزه صدور پروانه تولید و اشتغال هستند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که دشمن را عصبانی کرده پیشرفت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و... است و نباید به جایگاه کنونی کشور در علم و فناوری اکتفا کنیم زیرا علم به صورت پیوسته درحال به‌روزرسانی است و دفاع مقدس یکی از حوزه‌هایی بود که روحیه خودباوری را به اثبات رساند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) افزود: بیش از یک دهه است که شعارهای سال توسط مقام معظم رهبری با موضوع اقتصاد مطرح می‌شود و جنگ امروز کشور جنگ اقتصادی است که باید متولیان امر اهتمام جدی در این حوزه داشته باشند.

سردار ریحانی گفت: انتخابات عرصه تقابل دشمن است اگرچه مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه‌اند اما همواره نشان داده‌اند که حامی نظام انقلاب اسلامی هستند و قطعا پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و باید اهمیت انتخابات را تبیین کنیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از