حالت تاریک
کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد:

حفظ مولفه وحدت راهکار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان

حفظ مولفه وحدت راهکار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: راه خنثی‌سازی نقشه‌های مهندسی شده غرب این است که مولفه وحدت و الزام به آن را در معادلات جهانی حفظ کنیم.

 

حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی در حال حاضر دو پدیده را به شکل موازی و همزمان در نظام بین‌الملل خلق کرده‌اند.

 

وی افزود: یکی از این پدیده‌ها راه‌اندازی تروریسم تکفیری است که خود را در قالب داعش نشان داده و دیگری هم جریانات ملی‌گرایانه و نژاد پرستانه افراطی در محدوده جغرافیایی اروپا است که ما آن را در قالب رفتارهایی مثل قرآن‌ستیزی و اسلام‌هراسی مورد رصد قرار می‌دهیم.

 

غفاری تصریح کرد: وجه مشترک هردو جریان مذکور که از سمت غرب و رژیم صهیونیستی تغذیه می‌شود این است که وحدت جهان اسلام را هدف قرار می‌دهند پس این مسأله نشان دهنده اهمیت و موضوعیت وحدت جهان اسلام است تا جایی که برای برهم زدن آن شاهد تعیین و ترسیم چنین نقشه‌های مهندسی شده و دقیقی از سوی غرب هستیم.

 

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه مسلمانان کتاب و قبله‌ای واحد دارند، قطعا هم‌افزایی مذاهب و جریانات فکری و اعتقادی در جهان اسلام ضرورت دارد.

 

به گفته غفاری در راستای مهار بازی هوشمند، مهار نژاد پرستی و اسلام‌ستیزی افراطی و مهار تروریست تکفیری به چنین هم‌افزایی نیاز داریم.

 

وی افزود: اکنون وحدت مطلوبیت نیست بلکه ضرورت است پس اگر وحدت شکل نگیرد قطعا زمینه برای رشد جریانات انحرافی و خطرناک مثل داعش و نژاد پرستان اسلام‌ستیز در غرب فراهم خواهد شد.

 

کارشناس مسائل بین‌الملل اذعان کرد: راه خنثی‌سازی نقشه‌های مهندسی شده غرب این است که مولفه وحدت و الزام به آن را در معادلات جهانی حفظ کنیم و پس از تثبیت به سمت عملیاتی شدن آن روی آوریم.

 

غفاری اذعان کرد: در خصوص حفظ و گسترش مولفه وحدت، علما و دانشمندان مسلمان، گروه‌های دولتی و غیردولتی، جریانات رسمی و غیررسمی قدرت می‌توانند ایفای نقش کنند.

 

وی افزود: ما به خلق یک منظومه نیاز داریم که خروجی آن اتحاد جهاد اسلام در برابر رویکرد وحدت‌گریزانه غرب و رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام و نیز خلق فرصت‌های مشترک به سود منافع جمعی مسلمانان در نظام بین‌الملل هستیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از