حالت تاریک
کاندید مجلس خبرگان رهبری:

حل مشکلات اقتصادی کشور با همکاری امکان‌پذیر است

حل مشکلات اقتصادی کشور با همکاری امکان‌پذیر است

کاندید مجلس خبرگان رهبری گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند تعامل و هم‌افزایی تمام مسئولان کشور است و باید نگاه تخصصی برای گره‌گشایی از مشکلات به کار گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، آیت الله مهدی خطیبی ظهر امروز دوشنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه رازی ‌کرمانشاه که در سالن شهید شهریاری برگزار شد، اظهار داشت: بنده متولد سال ۱۳۵۸ از شهرستان سنقروکلیایی با تحصیلات حوزوی سطح چهار و دکتری اقتصاد هستم.

 

کاندید مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری وظیفه انتخاب رهبر و نظارت بر وظایف رهبری را برعهده دارد اما در جایگاه تصمیم‌سازی و بازوی مشورتی برای سایر قوا نیز می‌تواند ایفای نقش داشته باشد که می‌توان نمونه نقش مشاوره آن را مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست.

 

آیت الله خطیبی گفت: در زمان رحلت امام خمینی(ره) مجلس خبرگان رهبری در فاصله ۱۷ ساعت بعد از فوت ایشان مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر جامعه اسلامی معرفی کردند و هم‌اکنون نیز مجلس خبرگان وظیفه شناسایی افراد واجد شرایط و بررسی شرایط لازم را برای مواقع حساس عهده‌دار است.

 

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری هفت کمیسیون دارد که به تناسب شرایط وظایف خاص خود را انجام می‌دهند و نشست‌های علنی فصلی و سالیانه خود را نیز برگزار می‌کنند که مهم‌ترین آن کمیسیون اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی است که انتخاب رهبر و شرایط رهبری را بررسی می‌کند.

 

کاندید مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری کمیسیون اقتصادی است که طی سال‌های اخیر ۱۷ مسئله کلان و راهبردی را با حضور مسئولان اقتصادی کشور مثل فروش نفت، تورم، حذف ارز ترجیحی و... را بررسی کرده و جایگاه مشورتی خود را ایفا کرده است.

 

آیت الله خطیبی بیان کرد: همه مسئولان در مقابل شرایط کشور مسئول هستند و اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز به تناسب شرایط و وظایف خود شرایط و کشور را به صورت پیوسته مورد رصد و ارزیابی قرار می‌دهند.

 

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری جایگاهی تصمیم‌ساز است که می‌تواند با همکاری و هم‌افزایی سایر مسئولان کشور نقش مشورتی خود را ایفا کند و تصمیم‌سازی بهتری را برای کشور رقم بزند زیرا تصمیمات اشتباه آسیب‌هایی را به همراه داشته است.

 

کاندید مجلس خبرگان رهبری در پاسخ اینکه کشور از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد، گفت: نقدینگی بالا، بدهی‌های دولت، کسری بودجه و تورم ناشی از تصمیمات اشتباه و تحریم‌های اقتصادی است که کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان می‌تواند با بررسی‌های کارشناسانه نقش ایفا کند.

 

آیت الله خطیبی بیان کرد: تحریم‌های سنگین اقتصادی توسط آمریکا فشار زیادی را بر کشور تحمیل کرد اما این سیاست‌ها در حال رنگ باختن است و اقتصاد به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت کشور باید باید مورد اهتمام جدی قرار بگیرد.

 

وی اضافه کرد: از میان ۱۴۴ کاندید مجلس خبرگان رهبری تنها چهار کاندید دارای تحصیلات اقتصادی هستند که می‌توانند با تشکیل کمیسیون اقتصادی راهکارهای مؤثری را به قوای سه گانه ارائه دهند و مسئله بانکداری اسلامی نیز یکی از موضوعاتی است که مورد انتقاد مراجع تقلید قرار دارد باید سعی کنیم نظام بانکی را اصلاح کنیم.

 

آیت الله خطیبی عنوان کرد: امروز کشورمان به لطف پیشرفت‌های صنعت دفاعی توانسته امنیت خود را به ثبات برساند و بازدارندگی لازم را ایجاد کند و دشمنان مردم در سرزمین‌های دور نیز با موشک مورد هدف قرار می‌گیرند و این ناشی از اقتدار و صلابت کشورمان است.

 

کاندید مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در حوزه اقتصادی اما نیازمند حضور کارشناسان و افراد دارای تخصص اقتصادی هستیم تا بتوانیم شرایط کشور را بهبود ببخشیم و این تنها با انتخاب درست و آگاهانه در مدیریت کشور امکان‌پذیر است.

 

آیت‌الله خطیبی عنوان ‌کرد: در دهه ۹۰ به دلیل مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها از ظرفیت‌های داخلی غفلت شد و واحدهای تولیدی به تعطیلی و یا کاهش تولید مجبور شدند و نتوانستیم رشد اقتصادی را محقق کنیم اما امروز با افزایش فروش نفت و انعطاف‌پذیری تحریم‌ها می‌توانیم به صورت پیوسته مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

 

وی تاکید کرد: بنده عضو هیچ گروه و حزب سیاسی نیستم و تنها خود را سرباز ولایت می‌دانم و در گذشته نیز مشغول تحصیل بوده‌ام و بر اصلاح امور از مسیر انتخابات تاکید دارم و دولت و مجلس باید با همکاری و هم‌افزایی برای حل مشکلات تلاش کنند.

 

آیت الله خطیبی گفت: مجلس خبرگان رهبری به صورت پیوسته در حال رصد شرایط کشور است و جایگاه مشورتی خود را در حوزه‌های مختلف ایفا می‌کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از