حالت تاریک
تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

مشارکت انتخاباتی لبیک به ندای رهبری بود

مشارکت انتخاباتی لبیک به ندای رهبری بود

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: مشارکت مردم در انتخابات حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی و لبیک گفتن به ندای رهبر فرزانه انقلاب است.

 

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: خوشبختانه فضای حاکم بر کشور در پی شهادت آیت‌الله رئیسی، شهدای خدمت و همچنین موضوع انتخابات ریاست جمهوری و ضرورت آن‌ که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود موجب شد ملت ایران مشارکت قابل توجهی نسبت به انتخابات قبلی مجلس داشته باشند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: طبق بررسی و پیش‌بینی انجام‌شده مشارکت بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته و با وجود اینکه دشمنان خارجی نسبت به تحریم انتخابات تلاش کردند و حتی رأی‌دهندگان ما در خارج از کشور در معرض آزار، اذیت و فحش قرار گرفتند اما ملت ایران پاسخی منفی به همه تلاش‌های دشمنان نظام اسلامی داد.

وی گفت: ملت ایران با مشارکت بالای خود اثبات کرد که به نظام جمهوری اسلامی اعتماد و آن را قبول دارد و از آن حمایت می‌کند در نتیجه با رأی خود سلامت و صلابت نظام جمهوری اسلامی را به اثبات رسانید. 

ترقی اذعان داشت: در این انتخابات زمینه برای مشارکت تمام قشرها و سلائق به وجود آمد و مردم با جهت‌گیری‌ها و سلائق متفاوت شرکت کردند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش داشت که این چنین القا کند انتخابات در ایران سالم برگزار نمی‌شود و روند انتخابات در ایران مهندسی شده است.

ترقی تصریح کرد: دشمن اتهامات زیادی را متوجه فرآیند انتخابات در ایران می‌کرد و می‌خواست چنین القا کند که بسیاری با صندوق رأی قهر کردند اما خوشبختانه با وجود این تبلیغات مسموم، مردم با گرایشات مختلف در صحنه حضور پیدا کردند. 

وی خاطرنشان کرد: دشمن هزینه زیادی برای ناامید کردن مردم کرده بود و ضربه و ضرر سنگینی با حضور مردم در انتخابات دید، کاندیداها با سلایق مختلف پا به عرصه انتخابات نهادند تا سرمایه اجتماعی خود را بسنجند. 

ترقی افزود: مردم با مشارکت بصیرانه خود سعی کردند روند اجرایی کشور را به دست کسی بسپارند که در موضع‌گیری‌های خود برنامه‌هایی مطابق با دیدگاه‌های آنها ارائه کرده بود. 

وی گفت: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی موجب حیرت خبرنگاران خارجی شده که در حال مخابره اخبار انتخابات ایران به سراسر دنیا هستند، برای این خبرنگاران بسیار جای تعجب است که مردم ایران با چنین اقبال، شور و نشاطی در انتخابات شرکت کردند.

ترقی افزود: مردم ایران در واقع احساس مسئولیت خود نسبت به سرنوشت کشور را با حضور گسترده خود در انتخابات نشان دادند رسانه‌ها و مسئولان خارجی اعتراف کردند که مردم بار دیگر با مشارکت گسترده خود در انتخابات به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند. 

وی تصریح کرد: آرای مردم به سمت هر کدام از نامزدها برود نتیجه اول و مهم آن حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی و لبیک گفتن به ندای رهبر فرزانه انقلاب است. 

ترقی گفت: یکی از مشترکات قضاوت‌ها و ارزیابی‌های رسانه‌های خارجی این بود که بسیاری از مردم با شرکت در انتخابات به دنبال یک رئیسی دیگر برای کشور و نظام خود بودند ان‌شاءالله نتیجه این انتخابات تضمین‌کننده آینده مطلوب کشور باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از