دوشنبه 26 شهر 1403
1403-04-24 00:18 - شماره خبر : 8098 0
روایتی از نخستین شهید مدافع حرم کرمانشاه؛

دلیرمردی که «شیر سامرا» شد

شهید مهدی نوروزی نخستین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه، شهیدی که مدافع وطن و مدافع حرم بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید مهدی نوروزی در ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۱ در کرمانشاه متولد شد از همان کودکی عاشق نبرد با دشمن بود تا جایی که سال ۶۷ در زمان (عملیات مرصاد) به صورت مخفیانه و پشت وانت دایی‌اش به جبهه رفت. 

علاقه او به نظام و انقلاب و روحیه جهادی‌اش او را در سال ۷۲ به پایگاه شهید تیموری کرمانشاه آورد و به عضویت بسیج درآمد تا جهاد در راه خدا را از همان نوجوانی آغاز کند، در سال ۷۹ بود که به خدمت سربازی اعزام شد، او در دوران سربازی محموله ۸۰۰ کیلوگرمی مواد مخدر را کشف کرده و در همان درگیری جانباز می‌شود؛ پس از اتمام خدمت راننده سفیر ایران در عراق می‌شود و همان سال جهت استخدام در نیروی انتظامی به ایران باز می‌گردد. 

مدتی بعد به سیستان و بلوچستان رفته و یکی از سرکردگان عبدالمالک ریگی که اتوبوس پرسنل پاسداران را منفجر کرده بود دستگیر کرد. 

جایزه ریگی برای سر شیر سامرا

حضور بدون نقاب او در ۲۸ بهمن سال ۸۵ در مراسم اعدام نصرالله شنبه زهی عامل بمب‌گذاری اتوبوس سپاه در زاهدان و از عوامل تروریستی گروه ریگی همان اتفاقی بود که متعاقباً عبدالمالک ریگی برای سرش جایزه گذاشت.

سفر کربلا سرآغاز دفاع از حرم مهدی

۲۳ خرداد سال ۹۳ بود که با سفر زیارتی ۲ روزه به کربلا و سپس سفر ۲۱ روزه جهادی در سامرا مسیر تازه‌ای را برای مجاهدت یافت و در این سفر توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به فرماندهی عملیات ویژه سامرا منصوب شد و در ۱۲ آبان همان سال ۲۸ روز به سامرا برای جهاد با داعش اعزام شد. 

شجاعت و دلیری‌های مثال‌زدنی مهدی، دلیلی شد تا او را با نام «شیر سامرا» بشناسند در عملیات‌هایی که در سامرا و نواحی آن انجام می‌شد، هر جا نیروها زیر فشار قرار می‌گرفتند و به تنگنا می‌رسیدند، از تیم عملیات ویژه می‌خواستند تا با نیروهایش به کمک آن‌ها برود و غائله را ختم کند. مهدی خط‌شکن بود، همیشه در وسط میدان معرکه بود و سرانجام در تاریخ ۲۰ دی ماه سال ۹۳ و در دفاع از حرمین عسکریین در العوینات در ۴۰ کیلومتری سامرا توسط گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید. 

پیکر این شهید مدافع حرم که نخستین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه بود که پس از طواف در حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به ایران منتقل شد. 

حضور گسترده کرمانشاهیان در تشییع نخستین شهید مدافع حرم

نخستین شهید مدافع حرم کرمانشاهی در ۲۴ دی ماه ۹۳ با استقبال با شکوه مردم شهیدپرور دروازه نجف و راه کربلا در کرمانشاه تشییع و در مزار شهدا کرمانشاه در خاک آرمید.

دلیرمردی که «شیر سامرا» شد

منبع: خبرگزاری مهر

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NDbRm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار