حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مطرح کرد:

دولت درصدد تحول‌آفرینی در آموزش و پرورش است

دولت درصدد تحول‌آفرینی در آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت درصدد تحول‌آفرینی در آموزش و پرورش است، گفت: باید طبق سند تحول بنیادین دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سلمان محمدی امروز یکشنبه در آئین آغاز همکاری‌های مشترک در اجرای تفاهم‌نامه اداره کل آموزش و پرورش استان و جهاد دانشگاهی کرمانشاه که در برج پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: در آموزش پرورش دولت سیزدهم نقشه راه ما سند تحول بنیادین است که باید دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه افزود: برای رسیدن به این مهم باید به دنبال تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان باشیم و از جزیره‌ای عمل کردن و بخشی‌نگری بپرهیزیم.

وی با اشاره به اینکه باید در تربیت دانش‌آموزان انسجام عمل داشته باشیم، گفت: جهاد دانشگاهی محیطی برای ساحت‌های تربیتی، فناوری، اجتماعی و سیاسی است.

محمدی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت، ایمان، اعتماد و خودباوری دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه مشترک موجب شکوفایی روح امید و ترقی در میان دانش‌آموزان می‌شود که نگاه ویژه‌ای به محیط علمی داشته باشند.

ضرورت ترویج فرهنگ کسب و کار در مدارس 

مسلم حدیدی نیز در این مراسم با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه مشترک ۹ بند کاری قید شده است، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ منعقد شد که طی این مدت جلسات کاریِ متعددی نیز برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه افزود: بر اساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت، هشت موضوع عبارتند از: راهیان پیشرفت، مرکز شتابدهی شغلی، اندیشکده امید، ریداد نیشتمان، مسابقات مناظره، برنامه‌های فرهنگی و مسابقات علمی و آموزشی است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات کرمانشاه فرهنگ کار است، گفت: باید فرهنگ کسب و کار را در مدارس ترویج دهیم و دانش‌آموزان با هویت کارآفرینی و الگوی جدیدی وارد بازار کار شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از