حالت تاریک
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه:

زنان مسلمان بالاترین نقش اجتماعی را دارند

زنان مسلمان بالاترین نقش اجتماعی را دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دین اسلام به دختر نگاه کریمانه دارد، گفت: زنان مسلمان بالاترین نقش اجتماعی را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمانشاه ضمن توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: دهه اول ماه ذی‌القعده به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در ابتدای این ماه و ولادت امام رضا(ع) در یازدهم ماه به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: در این دهه خادمان حرمین شریفین امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به مناطق محروم در سراسر کشور می‌روند و خدماتی را به مردم ارائه می‌کنند. 

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز جهانی هلال احمر است، گفت: امدادرسانان هلال احمر بی‌شک از افراد خدمت‌رسان و ضروری جامعه هستند و تلاش‌های آنان در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و ملت ایران سپاسگزار جامعه هلال احمر هستند و از خداوند برای آنها و خانواده‌هایشان علو درجات مادی و معنوی را خاص دارند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: در موضوع دختران باید گفت تقابلی مهم بین مبانی اسلامی و فرهنگ منحط غربی در نحوه برخورد با زنان و دختران وجود دارد اسلام به دختر به عنوان یک عضو بسیار محبوب و موثر در جامعه اسلامی که مورد محبت پروردگار متعال است می‌نگرد.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) با خواست الهی فرزندان پسر خود را در کودکی از دست داد در نتیجه اراده الهی چنین بود که نسل پیامبر که عهده‌دار هدایت بشر تا قیامت است از طریق دختر بزرگوارشان ادامه پیدا کند و این درست زمانی بود که عرب جاهلیت به دختر به عنوان وجودی ننگ‌آور می‌نگریست.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری ادامه داد: حتی بسیاری از مردان جاهل و بی‌عقل دختران معصوم خود را زنده به گور می‌کردند البته برخی از لحاظ عاطفی ناراحت می‌شدند ولی از روی تعصب جاهلیت کار خطا و نابخشودنی زنده به گور کردن دختران را انجام می‌دادند.

وی اذعان داشت: در این شرایط اسلام با حفظ کرامت دختران پا به عرصه می‌نهد و پیامبر به دختر خود می‌فرماید: فداها ابوها؛ ائمه اطهار در کلام خود می‌فرمایند که هرگاه در کارشان گره‌ای به وجود می‌آمد به مادر خود حضرت فاطمه زهرا(س) متوسل می‌شدند. 

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: اسلام نگاهی اصولی، کریمانه و بزرگوارانه به دختر دارد، در نگاه اسلام دختر عضوی مهم در یک خانواده است و زمانی که در خانه پدر و مادر خود حضور دارد باید بتواند دوران کودکی و دختری خود را به خوبی سپری کند.

 

وی ادامه داد: پدر و مادر در این دوره باید به فرزند دختر خود نهایت عشق و محبت را عرضه داشته و تمام کوشش خود را در جهت تربیت او به کار ببندند تا دختر بتواند در این دوران به خوبی ماهیت دختری خود را رشد داده و با افتخار این دوران را پشت سر بگذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: خداوند متعال اساس ادامه نسل و زندگی بشر را بر روی شانه دختران نهاده است یعنی پس از پایان یافتن حضور دختر در خانه پدری نوبت به رفتن او به خانه همسر است که با او زندگی مشترکی را تشکیل می‌دهد.

خطیب جمعه کرمانشاه بیان کرد: مهمترین بخش از زندگی مشترک، فرزندآوری و نیز تربیت فرزندان و نسل بعدی است این مسئولیت مهم بر عهده دختر خانواده است و وظیفه پدر فعالیت و کارکردن برای کسب روزی خانواده است زن در این دوران همچون زمانی که در خانه پدر واجب‌النفقه پدرش بود، واجب‌النفقه همسرش است.

وی افزود: در واقع وظیفه الهی برای تربیت نسل بعد بر عهده زن گذاشته شده و در عالم هستی مأموریتی به این بزرگی وجود ندارد، اسلام برای مادر جایگاهی قائل است که برای هیچ‌کس دیگر این جایگاه و منزلت را قائل نیست.

امام جمعه کرمانشاه اذعان داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند مادر اولی‌ترین کسی است که باید حقش به بهترین شکل ادا شود، در نقل معروف دیگری آمده که بهشت زیر پای مادران است همچنین خداوند در حدیث کسا نام حضرت فاطمه(س) را در ابتدا آورده و دیگر معصومین را با نسبتی که با ایشان دارند خطاب می‌کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه محوریتی که خداوند به دختران و زنان در خانواده و اجتماع داده بی‌نظیر است، گفت: در مقابل این‌ها با فرهنگ منحط غربی روبرو هستیم که دختر را به ابزاری بسیار سخیف برای لهو و لعب دیگران و سوءاستفاده‌های جنسی هوسبازان و دنیاپرستان تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: فرهنگ غرب از وجود معصوم دختر که مأموریت مهمی در عالم هستی دارد فقط به عنوان ابزار لهو و لعب و شهوت‌رانی سوء استفاده می‌کند و ماهیت ارزشمند او را به نابودی می‌کشاند و سپس او را بی‌پناه و در جامعه رها می‌کند و جایگاهی برای او متصور نیست. 

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری ابراز داشت: در دیدگاه اسلام زنان صاحب بالاترین نقش‌های اجتماعی در جامعه هستند و به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: بزرگترین زنان دانشمند و متخصصان در ایران کسانی هستند که با حفظ حجاب به بالاترین مدارج رسیده‌اند و در این راه از فاطمه زهرا(س)، زینب کبری(س) و فاطمه معصومه(س) تأسی جسته‌اند. 

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه زنان بالاترین نقش‌ها را در تخصص‌های بسیار حساس جامعه ایفا می‌کنند، گفت: اسلام هرگز زن را در خانه محبوس و حق حضور در اجتماع را از او سلب نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین الگوهای حضور زنان در اجتماع حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) هستند، این بانوان بی‌نظیر با رعایت شئون، حدود و حجاب اسلامی دست به بزرگترین هجرت‌ها، حرکت‌ها، برنامه‌ها و خطبه‌ها در جامعه زده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: امروز نیز در سایه نظام مقدس اسلامی نقش و ارزش‌های مقدس زنان در خانواده و اجتماع مشهود است و ملت ایران به همه دختران و زنان جامعه اسلامی خود افتخار می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از