حالت تاریک
امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب:

جهاد تبیین وظیفه همگانی است

جهاد تبیین وظیفه همگانی است

امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب گفت: وظیفه همگان است که به جهادتبیین بپردازیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جوان بیان کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ساداتی پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی همواره از آغاز انقلاب با پیامبر و اهل‌بیت (ع) او همراهی کردند و ندای قرآن را لبیک گفتند، خود را تحت ولایت‌الله قرار دادند.

امام‌جمعه سرپل‌ذهاب افزود: این دست قدرت الهی و معجزه بزرگ خدا بود که ملت ما را از تاریکی‌ها نجات داد و ما را به سوی نور رهنمون کرد و انقلاب‌ما انقلاب نور بود.

وی تصریح کرد: ما برای شناخت و ادامه راه انقلاب باید بدانیم کجا بوده‌ایم و به کجا می‌رویم، و امروز که دست خناسان برای تطهیر رژیم پهلوی و نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی به هر دلیلی آلوده است، وظیفه همگان است که به جهادتبیین بپردازیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جوان بیان کنیم.

ساداتی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی هویت‌بخشی و شخصیت‌دهی و عزت‌آفرینی برای مردم ایران بود، رژیم منحوس و وابسته پهلوی شکوه و عظمت ملت ما را نادیده می‌گرفت همان حکومتی که دست‌نشانده غرب بود.

امام جمعه سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: در سخنرانی سال۴۳ امام راحل، فریاد برآورد و بعلیه قانون ننگین کاپیتولاسیون قیام کرد، در سال۵۷ بیش از ۳۵ هزار نفر مستشار آمریکایی در این کشور بودند.

وی اذعان داشت: امروز ملت ایران در جهان اسلام نه تنها در منطقه بلکه در تمام دنیا، در نظم نوین جهانی نقش‌آفرینی می‌کند و در معاملات منطقه و دنیا نظر و آرا ایران مورد احترام تمام کشورهاست و حتی ابرقدرت‌ها ب علیه این ملت و حکومت نخواهند توانست کاری کنند.

ساداتی گفت: وظیفه سوخت‌رسانی هواپیماهای آمریکایی را رژیم منحوس پهلوی برعهده داشت، در سال ۱۳۵۰ بدون هیچ کُنشی و واکنشی، کشور یمن را از ایران جدا کردند اما یکی دیگر از دستاوردهای کشور ما این بود که از حکومت ظالم و مستکبر به کشور مستقل و عدالت‌خواه تبدیل شد.

وی تأکید کرد: امروز شاهد هستیم در کنار مردم فلسطین و آزادی‌خواه و عدالت‌خواه جهان، این پرچم منقش به الله جمهوری‌اسلامی است که می‌درخشد و این هویت را به دست آوردیم.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: یکی‌دیگر از دستاوردهای انقلاب‌اسلامی، پیشرفت در تمام عرصه‌های پزشکی، علمی، سیاسی، نظامی و… است، در نانوتکنولوژی در سلول‌های بنیادی در پرتاب ماهواره، در رده‌های اول تا دهم جهان قرار داریم.

وی گفت: قبل از انقلاب درسال ۱۳۵۵، از ۲۷ میلیون نفر واحد شرایط سوادآموزی، بیش از ۱۴میلیون بی‌سواد بوده و بنابراین امروز دانشگاه‌ها، نخبگان و جامعه‌زنان موفق کشور در رده‌های بالا هستند.

ساداتی افزود: ما برای اینکه ایران را گوهرباران کنیم؛ خون دل‌ها خورده‌ایم، شهدای عزیز خون‌های مطهرشان همچون شهید قاسم سلیمانی، شهید صیادشیرازی، شهید فخری زاده و. . جاری شده و این شهدا مایه افتخار برای کشور شده‌اند و از برکات انقلاب اسلامی است.

وی گفت: ملت ما پیرو امامین انقلاب قیام کردند و امروز پیرو رهبری هستند و همیشه با وحدت در جامعه حضور پیدا کرده و در تحریم، ترور و جنگ هشت‌ساله و انواع مخاصمه‌های دشمن، این مردم بودند که حضور داشتند.

وی در پایان گفت: امروز دولت سیزدهم در دیپلماسی‌ منطقه و ارتباطات جهانی خدمت می‌کند و این خدمت برگرفته از شعارانقلاب است و نمونه آن در همین شهرستان روکش آسفالت جاده‌ها، گازرسانی به روستاها نمونه خدمات دولت خدمتگذار است.

انتهای خبر/

جهاد تبیین وظیفه همگانی است
جهاد تبیین وظیفه همگانی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از