حالت تاریک
یادداشت:

روح طوفان الاقصی

روح طوفان الاقصی

عملیات غزه نمایشی از آرزوی حاج قاسم را به نمایش می‌گذارد که برای آن به جان تلاش می‌کرد؛ یعنی گرد آوردن تمامی نیروهای مقاومت!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، احمد میراحسان پژوهشگر ارشد فرهنگی و سیاسی طی یاداداشتی درباره طوفان الاقصی نوشت:

همه هستی ظاهری دارد و باطنی. گاه ظاهر رخدادی بیانگر قدرت، عظمت، درستی و فتح است، اما باطن آن سیاه و دوزخی و شکست است. و گاه ظاهر پدیده‌ای نا چیز و افتاده است و هیچ به حساب نمی‌آید؛ زیرا هیچ به نظر می‌رسد، یا بی اهمیت محسوب می‌شود، اما باطن آن اقتدار و سربلندی و آزادگی و بزرگی و نور و پیروزی است. اگر چه باطن کامل عملیات طوفان الاقصی هنوز بر ما پوشیده است اما بر حق بودنش و ضمناً رحمت الهی و نیز بیانیه فرمانده محمد. ضیف، فرماندهی کل، گوشه‌ای از عظمت و رویداد بزرگی را مکشوف می‌سازد. درحقیقت ظاهر و باطن این رخداد تا امروز، با هم در تاریخ مقاومت فلسطین بی بدیل و اعظم است. از آن چه فرمانده، در بیانیه بیان کرده این بزرگی و شکوه و پیروزی پیداست. در تمام دوران مقاومت، فلسطینی‌ها یک اسیر زنده و دو کشته اسراییلی به کف آوردند در این عملیات تا کنون هزار اسیر تخمین زده شده است!

اگر تنها چند نکته از عظمت این مقاومت بزرگ و طراحی عالی بیان شود شاید تصوری از ظاهر و باطن فراموشی ناپذیر آن برای همگان ممکن گردد. تصویری که همین اسارت هزار صهیونیست غاصب نمونه‌ای از آن را بر می‌سازد؛ و مجموعه‌ای از نگاه قرآنی به مقاومت، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های باور نکردنی، سازمان دهی و فائق آمدن به تفرقه و ایجاد اراده واحد و متحد آزاده و رها از وسواس خناسان و عمل پیروزمند را نشان می‌دهد:

۱- وحدت

این امر از رؤیاهای فلسطینی بود اما شیاطین و نفوس تزکیه نشده در مبارزه فلسطبنی و منیت و خودپرستی همواره مایه تفرقه چپ و راست در فلسطین بود و شیاطین با دامن زدن به این پراکندگی و هژمونی طلبی ایستادگی را تخریب می‌کردند و حتی یک عملیات مشترک به ثمر نمی‌رسید. امروز وحدت به گرد کلمه الله برای آزادی فلسطین بی همانند و کارامد رخ داده است. حتی النصره درک کرده که اخوان المسلمینی اسیر و برده پروژه‌ها و منافع آمریکا، دست کم در مقاومت فلسطین این جریان را نابود می‌کند و بر گرد مقاومت فلسطینی حاضر به همکاری شده است. شکی نیست که سیا و موساد می‌کوشند با نفوذ بوسیله نیروهای سلفی و داعشی خشن، اعتبار مقاومت الهی غزه را، در جهان فرو بپاشد و رزمندگان و فرماندهان غزه مطلقاً باید مانع رفتارهای شیطانی و غیر اخلاقی و داعشی و نفوذی شوند و با این افترا عملاً ستیز کنند و نفی آن را علناً و عملاً جار بزنند.

اما اتحاد گروه‌های فلسطینی دبگر به معنای ایستادگی متفرد و منفرد حماس نیست. به معنای رستاخیز گروههای مقاومت و متحد فلسطین است؛ و این رویدادی عظیم و آغاز فتح مبین است.

۲- شهر غیبی، تونل‌ها

از جمله طراحی شهر زیر زمینی و مخفی و امن، زیر نگاه کور شدهٔ صهیونیست‌ها از ابتکارات بزرگ و غافلگیر کننده فرماندهی غزه است. اجرای این طرح بیانگر توانایی تکنیکی و اقدامات تاکتیکی معتبر و حیرت افزاست.

۳- شیطان کور می‌شود.

خدا صهیونیست‌ها را کور کرد. حکومت اسراییل یعنی نظام متکی بر جاسوسی، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و یاری همه جهان کفر به این نهاد و دولتی در چنگ نظامیان! با این اوصاف زیر چشم سیستم الکترونیک و هوش مصنوعی و موساد و سیا و جاسوسان اسراییل در غزه که گفته می‌شود بهشت جاسوسی ارزان در قبال اندکی پول است، اجرای طرح محمد ضیف، فرمانده عاشق سردار سلیمانی، یک پیروزی الهی است. این خداست که چشم اسراییل را کور و عالیترین موفقیت نبوغ آسا را نصیب این شاهدان از پیش شهید کرد. ضیف فعلا اندکی از انتقام بزرگ خون شهید سلیمانی و شهید مغنیه و شهدای فلسطین را تحقق بخشید. حاج قاسم را فلسطینیان شهید نمونه قدس می نامند؛ و این افتخاری برای ایران است.

۴-- آرزوی بزرگ حاج قاسم

عملیات غزه نمایشی از آرزوی حاج قاسم را به نمایش می‌گذارد که برای آن به جان تلاش می‌کرد؛ یعنی گرد آوردن تمامی نیروهای مقاومت! حاج قاسم با فرمانده کنونی عملیات غزه فرمانده گردان های عزالدین قسام ۵ بار به غزه برده شد و طرح تونل‌های زیر زمینی غزه به عنوان شهر زیر زمینی با تونل‌هایی تا زیر شهرک‌های صهیونیست‌ها که کامیون‌ها از آن می‌توانند عبور کنند و امکانات فنی ساختنش را پی ریخت. امروز اتحاد گروه‌های مقاومت همچون تحقق آرزوی حاج قاسم دانسته می‌شود. جمع شدن فرماندهان مقاومت در تهران معنای روشن این واقعیت است.

۵- معمای امنیتی

سراپای این عملیات طوفان الاقصی، قدم به قدم حیرت انگیز و غافلگیر کننده، باور ناپذیر و برای سیا و موساد معمای حل نشدنی. با این همه جاسوس در ۳۶۵ متر مربع، زیر چشم دشمن ساختن شهر زیر زمینی و تونل‌ها تا زیر شهرک‌ها، وحدت گروه‌ها، آمدن به تهران، طراحی عملیات و لو نرفتنش یک معجزه و حداقل یک معماست. ساختن این همه موشک که گنبد آهنین راسوراخ سوراخ می‌کند یک رسوایی امنیتی است.

در نهایت آنکه:

 

نکته‌ای که برای ما بس اهمیت دارد رهنمون ولی فقیه است: این حرکتی اسلامی عربی فلسطینی است که همه بر محور گروه‌های مقاومت فلسطین گرد می‌آیند و این فلسطینی‌ها هستند که قدس را آزاد خواهند کرد و از هر انحراف پان عربیستی و ناسیونالیستی و یا ایرانیزه کردن مقاومت باید گریخت. وآن را وسوسه شیطان بشمار آورد. این جاست که گله حضرت آقا از پاره‌ای ارکان نظام که سکوت پیشه کرده بودند درس آموز و مهم است. ولی فقیه با این گله با نفسانیت سکتاریستی و خود محوری نظامی / سیاسی مبارزه می‌کنند؛ و ما رابه خضوع فرا می‌خوانند؛ و با جان و دل یاری دادن مقاومت بدون برتری طلبی و خودبرتر بینی و نمایش. تنها برای خشنودی خدا!

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از