حالت تاریک
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

روزانه ساخت ۸ مدرسه در دولت شهید رئیسی

روزانه ساخت ۸ مدرسه در دولت شهید رئیسی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی افزود: در دوران سه‌ ساله ریاست شهید رئیسی ۷ هزار مدرسه ساخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رضامراد صحرایی عصر امروز شنبه در آیین افتتاحیه مرکز آموزشی زنده‌یاد باباخانی که در محله دولت‌آباد کرمانشاه افتتاح شد، اظهار داشت: بر اساس روایات معصومین بخشش و صدقه موجب برکت در مال و عمر می‌شود و بر اساس آیه قرآن آنهایی که مال خود را آشکارا و پنهان می‌بخشند هیچ خوفی بر آنها نیست.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی افزود: در دوران سه‌ ساله ریاست شهید رئیسی ۷ هزار مدرسه ساخته شد یعنی ساخت هشت مدرسه در یک روز کاری.

وی با اشاره به ساخت ۳۲ هزار کلاس درس در طی دوران دولت مردمی شهید رئیسی، گفت: ویژگی این کار بزرگ تجلی حضور مردم و خیرین در مدرسه‌سازی است زیرا دولت ایشان به دولت مردمی معروف بود و نیمی از هزینه‌های این مدارس را تأمین کرده‌اند.

صحرایی با تأکید بر اینکه باید تریبون محرومان جامعه باشیم، خاطرنشان کرد: حدود ۶۴ درصد از این مدارس در مناطق محروم و روستاها تأسیس شده است زیرا از دل همین مناطق محروم دانش‌آموز مستعدی رشد کرده است.

وی اذعان داشت: کاری در این دولت اجرا نشد مگر آنکه نقطه هدف آن عدالت آموزشی و فرهنگی بوده است.

صحرایی با اشاره به توجه و حمایت ویژه بچه‌های اوتیسم گفت: برای ساخت ۳۰ مدرسه اوتیسم در سطح کشور هدف‌گذاری شده که در بسیاری از شهرهای بزرگ اجرا شده است.

وی آموزش و پرورش استثنایی را نمادی از عدالت تربیتی در نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: آرمان ما این است که شرایطی فراهم کنیم که حتی یک دانش‌آموز از دانش‌آموزان کشور به خاطر نیازهای ویژه‌ای که دارد از تحصیل بازنماند و در حال حاضر این آرمان تحقق یافتنی است.

صحرایی از حمایت‌های دولت مردمی و خیرین که برای متناسب‌سازی فضای آموزشی همراهی می‌کنند، قدردانی کرد و افزود: همه‌ ارکان دولت و مردم نسبت به این دانش‌آموزان حساسیت و اهتمام دارند‌.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از