حالت تاریک
حضرت عباس(ع) الگوی ولایت‌پذیری؛

جانبازان سند زنده حقانیت نظام و انقلاب هستند

جانبازان سند زنده حقانیت نظام و انقلاب هستند

جانبازان سند زنده حقانیت و اسناد غیرقابل انکار حضور جوانان انقلابی ارزنده در برابر دشمنان هستند که قهرمانان واقعی و همیشگی این مرز و بوم محسوب می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، امنیت، عزت و اقتدار امروز ایران مقتدر مدیون اسوه‌های صبر و ایثار از جمله جانبازان است که طی سال‌های جنگ تحمیلی در خطوط مقدم جبهه، برای دفاع از کشور تا پای جان ایستادگی کردند.


جانبازان سند زنده حقانیت و اسناد غیرقابل انکار حضور جوانان ارزنده در برابر دشمنان هستند که قهرمانان واقعی و همیشگی این مرز و بوم محسوب می‌شوند از این‌رو چهارم ماه شعبان، سال‌روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) جانباز دشت کربلا به‌خاطر فداکاری و ایثارگری جانبازان سرافراز و غیور به عنوان روز جانباز نامگذاری شده است.

 

کرمانشاه بیش از ۲۳ هزار جانباز سرافراز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است


خسرو شهیدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز اظهار داشت: جانبازان عزیز زیباترین ثمره زندگی خود یعنی جان شیرینشان را در طبق اخلاص گذاشتند و در صیانت، حفاظت و حضانت از دستاوردهای نظام تلاش کردند و بخشی از جسم خود را در این راه ارزشمند اهدا کردند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: توفیق خدمتگزاری به بیش از ۲۳ هزار جانباز سرافراز در استان مهیا شده که تعداد ۳۲۰ نفر از این افراد جانباز ۷۰ درصد هستند که زندگی آنها به‌دلیل عارضه جانبازی با شرایط خاصی روبرو است.

 

وی گفت: استان کرمانشاه با وجود یک‌هزار و ۸۰۰ بانوی جانباز دوران دفاع مقدس رتبه دوم در سطح کشور را دارا است که به این بانوان افتخارآفرین خدمات فرهنگی و رفاهی ارائه می‌شود.


شهیدی خاطرنشان کرد: این افتخارآفرینان افرادی هستند که در دفاع و پاسداری از ارزش‌های اسلامی به عنوان جانباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند و بر همه ما واجب است به عنوان یک تکلیف انسانی در همه ایام در خدمت این عزیزان باشیم و پاسداری کنیم از دستاوردهایی که این عزیزان خلق کردند.


وی در ادامه با بیان اینکه رسالت اصلی بنیادشهید و امور ایثارگران کار فرهنگی است، گفت: از رسانه‌ها به عنوان بازوی توانمند این نهاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر و تشکر می‌کنیم.


شهیدی در بخش دیگری از سخنانش به طرح سپاس اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون در طرح سپاس از ۲۸ هزار خانواده‌ معظم شهدا در استان دیدار به‌عمل آمده که در در این دیدارها تلاش می کنیم ضمن سرکشی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، در جهت حل مشکلات احتمالی آنها هم تلاش کنیم.


وی بزرگداشت شهدا، جانبازان و ایثارگران را تکریم ارزش‌ها عنوان کرد و افزود: خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان اسطوره های دوران دفاع مقدس هستند که نباید فراموش شوند.


شهیدی با اشاره به اینکه برنامه سرکشی از ایثارگران در دستور کار همه ارگان‌های دولتی استان است، تصریح کرد: شهدا و ایثارگران و خانواده های معظم آنها صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند چرا که اگر ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های آنها نبود، اکنون ما آرامش و امنیت نداشتیم.

 

حق و حقوق جانبازان باید در اولویت کارهای مسئولان و ارگان‌های مختلف باشد


نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» اظهار داشت: میلاد جانباز بزرگ کربلا حضرت ابوالفضل عباس(ع) روز جانباز نامگذاری شده است و این بهترین مناسبت است برای بزرگداشت روز جانباز.


این استاد دانشگاه افزود: حضرت عباس(ع) برای احیای دین خدا به یاری ولایت شتافت و از جان و اعضای بدن خود گذشت، ایشان بهترین الگو برای همه مردم به صورت عام است.

 

وی با بیان اینکه راه امام حسین(ع) و راه حضرت عباس(ع) توسط عده‌ای در انقلاب اسلامی ایران و در جنگ تحمیلی به صورت خاص ادامه پیدا کرد، گفت: این افراد نمونه کامل از جانبازی حضرت عباس در راه خدا بودند یعنی همان کسانی که امروزه در انقلاب اسلامی و در جمهوری اسلامی از آنها به عنوان جانباز یاد می‌کنیم.


شفیعی تصریح کرد: جانبازان عزیز ما برای حفظ اسلام، انقلاب اسلامی و دفع تجاوز دشمن از خودشان گذشتند، جانبازان سرافراز ما مقام و منزلتی برابر با شهیدان دارند و می‌توان گفت آنها شهیدان زنده هستند.


وی گفت: اجر برخی از جانبازان ما شاید از شهدا هم بیشتر باشد زیرا آنکه در راه خدا جانش را داده به مقام شهادت رسیده و از این دنیا گذر کرده است ولی عده‌ای از جانبازان ما به‌ویژه جانبازان شیمیایی و قطع نخاع از اوایل جنگ تاکنون در سخت‌ترین شرایط قرار گرفته‌اند برخی از آنها قریب چهار دهه است که بر روی تخت خوابیده‌اند و تنها چشم بر آسمان دوخته‌اند این جانبازان هر روز شهید می‌شوند.


شفیعی ادامه داد: شهدا یک بار شهید شده‌اند اما جانبازان هر روز شهید می‌شوند‌ جانبازان شیمیایی نیز در زمره جانبازانی قرار می‌گیرند که در سخت‌ترین شرایط جسمانی به سر می‌برند.


وی خاطرنشان کرد: جانبازان گل سرسبد انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و مایه چتر روشنی مردم ایران هستند مردم ایران باید قدردان جانبازان بوده و آنها را به بزرگی پاس بدارند، احترام کنند و حرمت آنها را نگه دارند.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: مسئولان نسبت به حق و حقوق جانبازان نباید کوتاهی کنند و حق و حقوق این عزیزان باید در اولویت تمام کارهای مسئولین و ارگان‌های مختلف باشد هیچ اولویتی برای مسئولان بالاتر از رسیدگی به امور جانبازان وجود ندارد.


وی افزود: جانبازان کسانی هستند که به عنوان الگو و پشتوانه انقلاب اسلامی از آنها یاد می‌شود و طبیعتاً مشکلات جسمی روحی و معیشتی که در ارتباط با جانبازان وجود دارد نباید کوچک‌ترین تغییری در نوع نگاه و رفتار آنها نسبت به فرامینی که برای آنها به این درجه رسیده‌اند ایجاد کند.


شفیعی با بیان اینکه روز جانباز فرصتی است که ما بیشتر قدردان جانبازان باشیم، ادامه داد: جانبازان عزیز باید جایگاه رفیع خود را در نظام جمهوری اسلامی بدانند و اهل قلم و نویسندگان باید سعی کنند زندگی جانبازان را چه در زمان جنگ و چه در طول زندگی جانبازی که همراه با سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری بوده است ثبت و ضبط کنند.


وی خاطرنشان کرد: در روز جانباز نباید از رشادت‌های همسران و مادران جانبازان نیز غافل شد آنها نقش پرستاران این عزیزان را دارند آنها کسانی هستند که از لذت زندگی خود گذشته و خود را در خانه محصور کرده‌اند تا بتوانند پرستار خوبی برای جانبازان و مرهمی برای دردهای آنان باشند لذا جایگاه مادران و همسران و خادمین جانبازان از خود جانبازان کمتر نیست.

 

حضرت عباس(ع) الگویی در وفای به‌عهد و ولایت‌پذیری

حجت‌الاسلام و المسلمین علی مولوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» اظهار داشت: مناسبت‌هایی در تاریخ وجود دارند که به یوم‌الله معروف هستند که در این ایام طرفداران اسلام برای موفقیت به پیروزی‌های عظیمی دست پیدا کرده‌اند و شکست تاثیرگذاری بر دشمنان وارد شده است.

 

این کارشناس علوم دینی و مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه افزود: یکی از این ایام‌الله روز جانباز است که مقارن با تولد حضرت ابوالفضل العباس(ع) جانباز دشت کربلا است که دستانشان را قطع کردند و تا آخر پای امام زمان خود ایستادند و جان شیرین را فدا کردند.

 

وی گفت: وفاداری حضرت عباس(ع) به سیدالشهدا به ویژه در روز عاشورا باعث شد تا جایگاه آن حضرت در کلام ائمه و بزرگان به شکلی ویژه مطرح شود لذا امام صادق (ع) حضرت ابوالفضل را به عنوان کسی معرفی می کند که از ایمان استوار و بینش نافذ برخوردار بوده و در راه امام بزرگوارش به جهاد برخاست.


حجت‌الاسلام و المسلمین مولوی با اشاره به اینکه حضرت عباس(ع) الگوی جانبازان سرافراز است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند وجود جانباز نشانگر حقایق برای مردم است، جانباز با وجود خود و با حضور خود در میان مردم، اعلان یک حقایقی است ولو یک کلمه حرف نزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، وفاداری حضرت عباس (ع) از آن زمان الگویی برای دوست‌داران آن حضرت شده و در مناسبت‌هایی هم‌چون سالروز میلاد ابوالفضل العباس(ع) و یا ایام عاشورا در هر مجلسی سخن از وفاداری آن یار امام است که چگونه جان خود را در راه دین فدا می‌کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از