حالت تاریک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه مطرح کرد:

رویکرد دوگانه غرب در مقابل آزادی اطلاعات

رویکرد دوگانه غرب در مقابل آزادی اطلاعات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه انتشار اخبار در فضای مجازی تحت کنترل است، گفت: رویکرد غرب در مقابل آزادی اطلاعات دوگانه است.

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در کشورهای مختلف قوانین مشخصی برای کنترل فضای مجازی وجود دارد که پلتفرم‌های فعال باید متناسب با آن فعالیت خود را دنبال کنند و همچنین شبکه‌های اجتماعی نیز قوانینی را برای کاربران وضع می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: متأسفانه اکثر شبکه‌های اجتماعی خارجی به دلیل پیروی از سیاست‌های کشورهای غربی به دنبال برهم زدن نظم و آرامش افکار عمومی مطابق با سیاست‌های خود هستند و اگر یک پلتفرم اجازه دسترسی حتی محدود را به کشورهای غربی ندهد با برخورد آنها مواجه می‌شود‌.

جلالی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی می‌توانند علاوه بر توزیع و نشر اطلاعات زمینه افکارسنجی و تأثیرگذاری بر افراد را فراهم کنند که در نتیجه کشورهای بیگانه می‌توانند متناسب با کشور مقابل خود برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: کاربران فضای مجازی برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی باید اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهند که در نتیجه می‌توان شاهد سرقت اطلاعات توسط سایر افراد متناسب با اهداف خود بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رفتار کشورهای غربی در مقابل آزادی بیان و انتشار اطلاعات دوگانه است، بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی برای ادامه فعالیت خود باید متناسب با سیاست‌های استکبار جهانی فعالیت کنند و بیشتر این پلتفرم‌ها تحت مدیریت دولت‌های آمریکا و اروپا قرار دارند و آنها اجازه انتشار اخبار و اطلاعات خلاف سیاست‌های خود را نمی‌دهند.

جلالی با بيان اينكه در شبکه‌های اجتماعی شاهد سانسور شدید اطلاعت هستیم، افزود: هم‌اکنون انتشار تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، حمایت از گروه‌های مقاومت و حتی تصاویر شهدا به ویژه سردار دلها شهید سلیمانی با شدیدترین سانسورها مواجه می‌شود و کاربران را به علت انتشار آنها محدود می‌کنند.

وی ادامه داد: انتشار برخی اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد جنگ روانی در کشورهای مختلف جهان است زیرا همین پلتفرم‌ها برای مهندسی انتشار اطلاعات ایجاد شده‌اند و حضور در این فضا مستلزم ایجاد قوانین توسط کشورها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه از فرصت شبکه‌های اجتماعی به صورت درست استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید حقایق را منطق قوی، سخن درست و عقلانیت در فضای مجازی منتشر کرد و امروز این فضا به بستری برای جهاد تبیین تبدیل شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از